Nomads
zdroj: tisková zpráva

Nomads

30. 8. 2000 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Nomads - previewAutor: Ravage & jdPublikováno: 30.srpna 2000•Vítejte na ostrově... ...


Nomads - preview

Autor: Ravage & jd
Publikováno: 30.srpna 2000

Vítejte na ostrově...
Jste Nomad, kouzelnický inženýr schopný vyvolat obrovské přívaly magie a síly. Máte pod kontrolou armády dvouplošníků a zeppelínů, a jste jediný vládce nad celými městy, které se vznáší vysoko nad oblaky. Občas musíte opustit své území ve snaze nalézt vzácné suroviny a artefakty pro další navýšení síly...

Takhle nějak asi bude vypadat hra Nomads, kterou nyní připravují v německých Radon Labs. Její autoři se skládají z týmu, který stvořil akční strategii Urban Assault, kterou vydal Microsoft v roce 1998. Hra Nomads běží na Nebula Device enginu a bude kombinovat aspekty realtime strategie, RPG a 3D akce. Vedle stavby budov jako elektráren, obranných věží nebo továren, také čas od času potkáte obchodníky a další nepřátele, budete muset najít ztracené artefakty a vyřešit řadu questů.

Další skvělý engine?
Engine Nomads je pojat jako open-source. Autoři hry se pro toto řešení rozhodli už na začátku vývoje, neboť díky tomu zpřístupní hru širokému beta-testerskému publiku. Jelikož budou mít samozřejmě všichni testeři rozdílné konfigurace PC, můžou tak lépe vychytat stabilitu enginu. Engine je prý lehce portovatelný na jiné platformy a běží na čemkoliv od Windows 95 po Linux, podle autorů dokonce dokáže přepnout mezi DirectX a OpenGL renderováním, aniž byste museli vyskakovat ze hry, což není moc běžné.

Nebula Device engine má poměrně zajímavé vlastnosti. Kupříkladu animace postavy můžou být ovlivněny celou řadou faktorů, například směrem větru nebo teplotou. Vzdálenost, kam se dá dohlédnout, je okolo 10 mil a ve hře bude i pár zbraní, které dokážou přesně zasáhnout na takovou dálku. Dále tu máme pohybující se mraky, létající ostrovy nebo plynulý přechod dne a noci. Podle obrázků vypadá obloha nádherně a budou se na ní střídat slunce s měsícem, a občas přijde i nějaké to horší počasí.

Vůbec nejzajímavější vychytávkou enignu, alespoň pro mě, je to, že level nemá žádné okraje. Celý herní svět je ve velikosti neomezen a pohyb je umožněn do všech stran, včetně strmého vstoupání vysoko vzhůru. Když hlavní postava otočí hlavou, engine má být schopen vygenerovat náhodné prostory s větším množství naskriptovaných budov nebo objektů. Jestli tohle bude fungovat ve skutečnosti si nejsem jistý, ale teoreticky to zní velmi dobře.

Je to vůbec hra?
Přestože Nomads budou obsahovat příběh, není nutné se mu po celou dobu hraní věnovat. Pokud se vám nebude chtít najít nějakou věc nebo člověka, podle autorů se na to můžete v klidu vykašlat. Zazněly i sliby úplné volnosti pohybu, kde si budete moci dělat co uznáte za vhodné, i když to se občas nemusí vyplatit, neboť jak jsme měli možnost vidět v několika podobných hrách dříve, vždy hrozí nebezpečí, že se v tak rozlehlém světě jednoduše ztratíte a budete muset loadovat starší uloženou pozici.

Na první pohled připomínají Nomads mix mezi Magic Carpetem od Bullfrogu a českými Flying Heroes, ale po bližším zkoumání zjistíte, že se jedná o mnohem více než čistou akci, jakou výše jmenované hry po většinu času byly. V Nomads budou další postavy k interakci, ať už obchodníci nebo další Nomádové jako vy. Celá hra je více komplexnější, mimojiné také kvůli tomu, že Nomads obsahují mnohonásobně více kouzel, než jste si vůbec mohli v Magic Carpet představit. A vzhledem k technickému pokroku slibují i Nomads hezčí podívanou po grafické stránce, snad ještě větší než jsme to viděli ve Flying Heroes.

Každý předmět nebo kouzlo ve hře je reprezentováno artefaktem, který je jakousi jejich zmenšenou verzí. Pokud jej aktivujete, uvidíte je v celé své kráse, ať už se bude jednat o budovu, kouzlo nebo cokoliv dalšího, co se vám podaří nalézt. Jelikož je hra umístěna do časového období okolo roku 1900, nemůžete pochopitelně očekávat laserové pušky a podobné výdobytky moderní doby. Vynahradit by vám to ale měli zajímavě vypadající zeppelíny a dvouplošníci, nebo třeba i legrácky jako motory, které se dají připevnit na ostrovy pro jejich pohybování. Cesty k získání artefaktů jsou různe, dostanete je například po likvidaci nepřítele nebo zničení cizí báze.

Závěrem
Vypadá to, že Radon Labs tvoří další jasnou pecku na poli akčních her, která nebude excelovat jen jen grafikou, ale i hratelností. Bohužel, do té doby než si ji budeme moci v plné verzi zahrát, zbývá déle než jeden rok.

Ravage & jd



Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Obrázek zdroj: tisková zpráva



Nejnovější články