Původní Manhunt byl deprimující, brutální, ale přitom také nápaditý, jakkoliv šel ruku v ruce s neuvěřitelně krvavou prezentací. Co na to řekne brzké pokračování o úprku pacientů z léčebny pro mentálně choré? Tak schválně…
Autor: Mart Publikováno: 6.května 2007
zdroj:
tisková zpráva
Původní hra (recenze) byla deprimující, brutální, ale přitom také nápaditá, jakkoliv tenhle prvek šel ruku v ruce s neuvěřitelně krvavou prezentací. Hlavním hrdinou pokračování je doktor Daniel Lamb a upřímně, nebude to zdaleka jediná změna, na kterou se v Manhunt 2 můžete připravit. Na postu vývojářů už není Rockstar North, kteří mají takříkajíc plné ruce práce. Úkolu se tedy zhostili v Rockstar London, nově vytvořeném studiu, co ovšem s Rockstar North průběžně spolupracuje. Na projektu, jenž nemá být ani pokračováním, či předvojem originálu, prostě bude to další hodně drsná third-person akce se silnými stealth prvky. Pryč je zabiják jménem James Earl Cash, úchylný režisér připravující svůj snuff film, pryč jsou psychotické gangy. Na jejich místa nastupuje prostředí psychiatrické léčebny a duševně vyšinutí pacienti, mezi kterými jsou k vidění ozbrojené stráže, protože tihle pacienti jsou bývalí kriminálníci a podle všeho jim nebude činit zvláštních rozpaků připravit vás o virtuální život.
Stopy minulosti Ten život, o němž doktor Lamb nemá úplně jasnou představu. Původně měl před sebou skvělou kariéru, zabezpečenou rodinu, ženu a dvě děti, ale věci se poněkud zkomplikovaly. Před šesti lety oficiálně skončil soukromý projekt, jehož cílem byl vývoj jakýchsi neurologických zbraní. Podle šéfa výzkumného týmu byl příhodně nazván Pickman Project. Doktor Pickman se však domníval, že se dostal do takového stádia vývoje, že by bylo velkou chybou přestat a proto se rozhodl pokračovat dál, tajně, přičemž Lamb se mu nabídl jako takový pokusný králík. Po několika vpravdě nešťastných událostech byl však umístěn do výše naznačené léčebny plné mentálně narušených individuí.
Uběhlo šest let od Lambova vstupu na půdu léčebny a on sám nyní ztrácí povědomí, co je realita a co nikoliv. Jestli skutečně má či někdy měl nějakou rodinu. Což budete moci společně s ním zjistit jedné noci, kdy bouře způsobí výpadek elektrického proudu a všechny cely ústavu se otevřou. A jejich obyvatelé se náhle mohou svobodně rozhlédnout po celém komplexu a možná naposled si pořádně užít, někoho zabít!
zdroj:
tisková zprávazdroj:
tisková zprávazdroj:
tisková zpráva TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek
Hra na schovávanou Klíčovým motivem je i zde propracovaný stealth rámec, kdy s doktorem Lambem musíte zůstat schovaní jednoduše proto, abyste nebyli zpozorováni. A zabíjet ostatní především z důvodu, abyste nebyli sami zabiti! K ruce vám záhy přibude zdejší pacient, váš jediný "přítel" jménem Leo, který se kupodivu tváří docela rozumně, jakkoliv ani jemu akt zabíjení není vůbec cizí, ba naopak, což bude muset hlavní protagonista, potažmo hráč, stůj co stůj překonat. A zvládnout. Likvidace nepřátelských elementů tu připadá do úvahy hned několika rozličnými způsoby, ve všech přitom hrají roli nástroje a zbraně ve vašem držení, eventuálně přiměřeně interaktivní herní prostředí.
Svou roli ale bude hrát i akustika a tady pak nejenom vámi vyvolaný hluk, který může přilákat nežádoucí pozornost (třeba rozeběhnutím se). V tomto kontextu ještě zmíním, že bude na druhou stranu možné příhodně využít hluku okolního prostředí - ve svůj prospěch, jako tehdy, když se chystáte rozbít okno hledaje bezpečnou cestu pryč. Na obrazovce přitom nechybí důležitý radar indikující přítomnost nepřátel (pokud se ovšem prozradí :) a jaký že "rámus" vlastně vydává vaše maličkost. PS2 verze má navrch opět podporovat USB headset, díky němuž budete tentokráte instruováni výše představeným Leem. Což se bude týkat i nutnosti počíhat si ze zálohy na zdejší NPC…
Hra se smrtí Pravidelné útoky zezadu přitom znovu mají mít tři alternativy svého plnění, tři způsoby, jak zabít nic netušící oběť, ke které se opatrně přikradete. Čím déle ji budete mít v hledáčku, resp. bude stisknutý button pro útok, mění se zabarvení kurzoru a způsob zabití, s čímž souvisí i nějaká odměna pro hráče za tohle snažení. Pokud je kurzor bílý, bude k vidění rychlá exekuce. Počkáte-li pár sekund, následuje žlutá barva a drsné sbohem. Po dalších sekundách stisknutí tlačítka je tu červená, to už Lamb ovšem provede nějakou velice brutální anihilaci svého soka. Přičemž, jak bylo výše naznačeno, pro zabíjení lze využít okolního prostředí, kde znovu poslouží radar zohledňující vaše možnosti. Zde se hodí podotknout, že ústav nebude jediným místem pro vaše aktivity, počítá se přirozeně s dalšími lokacemi, jako je třeba nevěstinec.
Zbraně se opět barevně rozdělí do několika odlišných typů, přičemž díky limitu věcí ve vašem držení budete stát mnohdy před důležitým rozhodnutím, čemu vlastně dáte přednost. Nechybí zbraně na dálku, jež házíte, klasické přesvědčovací nástroje jako je basebalová pálka, palice či puška brokovnice. Ovšem k vidění je také pero, injekční stříkačka, kleště či kus skla, co dokáží udělat svou krvavou službu, byť kupř. pero toho tedy dvakrát moc nevydrží. Pořád je na tom ale lépe než oko, do nějž tuhle malou věcičku zapíchnete. V rámci útočných dispozic se dočkáte jednoduchých komb za pomoci svých pěstí, kde je k vidění direkt a zvedák (krátké klepnutí na tlačítko a delší podržení). Poté, co oběť padne k zemi, se ke slovu dostávají nohy a kopance, od nichž vede pro vašeho soka už jediná cesta, směrem do definitivního zapomnění.
Novinky v hratelnosti
Stran výše naznačeného schovávání se v temných zákoutích, které si samozřejmě můžete vytvořit rozbitím příslušného světelného zdroje, se hodí důležitá poznámka. Nejde totiž o tak všeprostupující záležitost jako je tomu např. u série Splinter Cell, nebo jak tomu bylo v minulosti, v prvním dílu. Nepřátelé vás, pokud se zaměří vaším směrem, nyní zvládnou lokalizovat, nicméně prozrazení se lze vyhnout úspěšně splněnou minihrou, kdy musíte stisknout tlačítka na gamepadu dle nápovědy na obrazovce. Pakliže se nezadaří, můžete očekávat střet tváří v tvář, při němž musíte uplatnit své schopnosti. A je-li tak řeč právě o nich, v rámci pohybových aktivit ústředního protagonisty se nově objeví i prvky jako je šplhání po žebřících či plazení. Sem patří kupř. eventualita proplazení se skrze ventilaci, kde se však (po vzoru Metal Gear Solid) původní third-person pohled mění na first-person perspektivu.
Stylové vizuální ztvárnění a zpracování (kam patří i příležitostně roztřesená kamera) a propracovaná audio kulisa by spolu s příběhem měly výrazně napomoci ve vybudování skutečně tísnivé atmosféry u hry, která se objeví na konzolích PS2 a Wii a také handheldu PSP! Nicméně na Wii verzi dělá tým z Toronta a bude jistě zajímavé sledovat, kterak se mu podaří vyladit originální ovládání pomocí wiimote.
zdroj:
tisková zprávazdroj:
tisková zprávazdroj:
tisková zpráva další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii
Originálních věcí ve hře bude samozřejmě i tak povícero, o využití přiměřeně interaktivního prostředí už šla řeč, takže pro lepší ozřejmení: Můžete vybraného oponenta např. vrazit do elektrické rozvodné skříně, můžete použít telefonní přístroj v jeho blízkosti, kdy mu šňůru omotáte kolem krku a se sluchátkem naložíte způsobem, který by asi nejenom Mach a Šebestová těžko schválili. A potom ještě jeden příklad za všechny - váš nepřítel stojící poblíž klozetu je pak další pozvánkou k aplikaci zabití za pomoci herního prostředí. Klíčem pro úspěšný atak je však nutnost zůstat nezpozorován a eventuálně ještě přilákat svou oběť na místo, kde se dá razantně přiblížit nečekané setkání se zubatou.
Další novinkou se stane snadno přístupné menu s výběrem zbraní, během čehož se hra zapauzuje. Střelba má být nyní o něco snazší také díky alternativě vlastního zaměřování, při palbě se lze efektivně krýt za rozličnými objekty. Střelné zbraně navíc lze použít i pro "stealth kill". Během zabití se dočkáte specifického kamerového náhledu, který by měl dále umocnit hrůznou atmosféru vašeho boje o přežití, přičemž Rockstar přiznává, že svůj podíl na jejich snažení měly klasické filmové horory.
zdroj:
tisková zpráva
Tvůrci současně tvrdí, že po dokončení prvního dílu neměli ambice, potažmo záměr přijít se zde anoncovaným pokračováním. A že se nakonec jako cílová platforma vybrala PS2 proto, že jde o nejrozšířenější herní konzoli. Logicky se v tomhle směru pak dají udělat úkroky směrem k PSP a Wii, ovšem tohle říkám já a nikoliv Rockstar, abychom si to dopředu ujasnili. Manhunt 2 bude zcela jistě napínavý a drsný, klaustrofobický i atmosférický. Už koncem června zjistíme, nakolik při tomhle všem stihne být ještě kvalitní. O tom, že bude hodně kontroverzní, není třeba pochybovat.