Killzone 2 - preview
zdroj: tisková zpráva

Killzone 2 - preview

12. 5. 2008 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

V dalším levelu předvedeném na PlayStation Day poodhalila své mechanismy, mezi něž patří týmová souhra či vojenský transport klesající z oblak na bojiště. Jak moc se vše liší od památného renderu? + TRAILER

Autor: Levis
Publikováno: 12.května 2008


Zvětšit zdroj: tisková zpráva V nově předvedenému levelu na akci PlayStation Day, mimochodem prvnímu po dvou letech opakovaných záběrů z jediné lokace, poodhalila FPS Killzone 2 své základní herní mechanismy, o nichž se dosud vedly jen spekulace. Na úvod letmé uvedení do děje - ocitáte se v kůži řadového vojáka Seva, který coby veterán speciálních jednotek ISA podniká invazi na planetu Helghan s cílem zastavit tamní vojenskou mašinérii a zajmout zlého císaře Visariho (podrobnosti v článku z E3).

Památnou úvodní scénu v transportu klesajícím z oblak zažijete na začátku každé mise, protože po každém dohraném levelu se vrátíte na mateřskou loď. Ta obíhá planetu a slouží coby místo pro doplnění zásob, výběr zbraní atd. Výsadky na povrch dobývaného světa přitom nebudou zdaleka vždy probíhat hladce. Ve vzduchu se občas srazíte s druhým vznášedlem, z něhož k vám dokonce přepadne tělo jednoho vojáka. Jindy budete z korby skákat doslova v ohni a poslední chvíli před tím, než celý transport vyletí do vzduchu.

Adrenalinový vstup do bitvy ihned vystřídá ohromení z detailně zpracovaného okolí. Vzduchem budou křižovat výsadky a blesky z helghastích strojů na ovládání počasí, zatímco v dálce se bude k nebi výhružně pnout opuštěné hlavní město planety. Čas vykročit do akce...

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

 Autentický dojem z bitvy
Za obrovský plus považuji způsob, kterým Killzone 2 dokáže ztvárnit bojiště. Ať už se budete pohybovat v ulicích města nebo podél řeky Corinth, na každém kroku vám něco připomene, že se nacházíte uprostřed skutečné války. Třeba zaběhnete za roh a uvidíte jednoho z vašich kolegů, kterak se zrovna kryje před nepřátelskou palbou. Nebudete muset nic udělat a voják se během pár vteřin přidá, aby vás doprovázel napříč levelem. Protože jednotlivé úrovně budou lineárně navrženy, hra vás postupně zasype menšími úkoly, po jejichž splnění se ocitnete na checkpointu a dojde k automatickému uložení.

Budou to především jednotlivé detaily, co přidají na pozitivním dojmu ze hry. Třeba když si po pár minutách hraní uvědomíte, že všichni vaši spolubojovníci nechávají v jemném písku otisky bot. Jiný příklad: urputně střílíte po Helghastovi schovaném za bednou pár metrů opodál na schodech. Už dlouho se nevyklonil a alespoň to vykukující rameno jste určitě museli trefit, ale není hloupost to risknout a vyběhnout přímo proti němu? Teprve pak si všímnete, že zpoza bedny se rozlévá obrovská louže krve a kape po schodech dolů.. Nemluvě o další potěšitelné drobnosti, totiž že zabitým nepřátelům postupně vyhasínají předtím pronikavě svítící oči v helmě.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Bratři ve zbrani
Dalším překvapením je vysoká míra vzájemné pomoci, kterou si vojáci budou poskytovat. Snad proto, že autoři na nic podobného vysloveně nelákali (narozdíl od titulů na tom postavených, např. Army of Two). Předně potěší, že spolubojovníci se k vám automaticky přidají a utvoří tak početnou doprovodnou skupinku, schopnou nezávisle na vás komunikovat a postupovat takticky. Ostatně, v nehostinném světě plném chladnokrevných strojů na zabíjení bude vždy dobré kolem sebe mít pár známých tváří. Z původního Killzone se vrátí tvrďák Rico nebo vojanda Lugar, bývalá přítelkyně hlavního hrdiny z jedničky, ovládající některé ninja techniky. Posledním členem vašeho týmu bude Hakha, špión chytře pracující pro obě strany.

Možná nejvíc zaujme přímá interakce, např. když budete moci kolegovi vylézt na záda a vyšplhat díky tomu na převýšení, odkud pak spolubojovníkovi podáte ruku a vytáhnete jej k sobě. A pokud někoho z vašeho týmu nepřátelé dostanou, uvidíte nad bezvládným tělem odtikávat deset vteřin ukazatel, značící dobu, do kdy můžete k nebožákovi přiběhnout a životadárnou injekcí jej přivést zpět k životu. Jen škoda, že samotné oživení proběhne mimo kameru, tzn. na vlastní oči neuvidíte, jak přesně Sev kolegu staví na nohy...

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Co-op
Asi netřeba uvádět další příklady týmové spolupráce, protože to nejspíš beztak máte na jazyku: Killzone 2 si přímo říká o kooperativní mód. Jenže kdykoliv na něj přijde řeč (a že jsou fanoušci opravdu dotěrní), autoři nápadně zmlknou a odmítají cokoliv prozradit. Za více než tři roky, co je hra ve vývoji, se o multiplayeru ví akorát to, že v něm bude možné hrát za Helghasty a že celý systém síťových klání bude probíhat přes komunitní web Killzone.com.

Jestliže před chvílí hra připomínala Army of Two, lze zmínit ještě další velkou inspiraci, a to séri Call of Duty. Přiblížený pohled skrz hledáček pušky i pocit, jaký zbraň dá zakusit při střelbě, jsou doslova okopírované. A pokud se na hru podíváte s odstupem, díky živému bojišti i autentičnosti dojmu to skutečně vypadá skoro jako další střílečka od Infinity Ward. Jediné štěstí, že díky onomu futuristickému prostředí a šedému, monotónnímu barevnému schématu si je člověk splést nemůže.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Krycí systém a interface
Vzhledem k až alarmujícímu počtu beden, na které během hry narazíte, budete logicky každou chvíli používat krycí systém. Přidržením jediného tlačítka se Sev přilepí k nejbližšímu předmětu a dál se bude moci vyklánět do stran nebo střílet naslepo. Od doby Gears of War nic převratného, ale autorům se skutečně podařilo schovávání vyladit natolik, že pokaždé získáte nějakou taktickou výhodu.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Po několika drobných úpravách a změnách designu se nyní do své finální podoby dostal zjednodušený interface. Jediný ukazatel naleznete v pravém dolním rohu obrazovky, kde bude moci kontrolovat zbývající náboje. Zdravotní stav hrdiny Seva poznáte podobně jako v BiA: Hell's Highway z toho, kolik krve budete zrovna mít na brýlích. Ocitnete-li se pod palbou, bude se vám hledí postupně pokrývat krví, dokud neuhnete nebo se před palbou na pár vteřin neschováte a nepočkáte, než se vám zdraví samo doplní. To nicméně neznamená, že by hlavní hrdina byl nesmrtelným, ba naopak. Při odpovídajícím nastavení obtížnosti budete totiž na každém kroku čelit nesmírně chytrým protivníkům.

 Důmyslná AI
Umělá inteligence má mít bojiště perfektně zmáklé a nebude váhat, kde se má schovat nebo kudy se k vám dostat rychleji. V kombinaci s plynulými animacemi budete při hraní nejspíš často jen zírat, třeba když se ocitnete pod palbou v hangáru. Nepřítel se prvně jen vykloní přes zábradlí, nicméně po chvíli pochopí, že nemá šanci se trefit, odstoupí o dva kroky nazpět a s ladností akrobata se přes překážku přehoupne - to celé jen proto, aby se vám dostal na kobylku.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky ze hry najdete v galerii


Nejchytřejšími vojáky zlého císaře, s nimiž se ve hře potkáte, pak budou tzv. menší bossové. Prozatím známe podobu jen jediného, totiž Heavy Soldiera (ze staršího videa) - gigantickou bestii v neprůstřelném brnění, které odrazí či zastaví všechny střely a vám proto nezbude, než tuhle plechovou zrůdu trefit přímo do hlavy. Podobných oživení však ve hře najdete víc, kupříkladu v podobě miniher, jako když se s ostatními vojáky ISA propracujete k elektrickému kanónu Arc Tower a skrz mačkání tlačítek dle instrukcí na obrazovce jej deaktivujete.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva  Jen pozitiva?
Nelze tvrdit, že by Killzone 2 v současné podobě zanechalo čistě pozitivní dojmy. Nejčastější výtky směřují k designu úrovní, kdy nadšený pocit po pár minutách vyprchá a bloudění mezi identickými bednami, pletivem a harampádím může začít nudit. A nic na tom nezmění ani přechod do jiné části levelu, např. dovnitř hangáru, kde potěší světlo procházející skrz okna nebo střelba do vznětlivých barelů, které vykouzlí parádní efekty.

Přesto je třeba autorům přiznat obrovský kus práce. Kdo pochyboval, že si někdy zahraje onu před třemi roky avizovanou střílečku, tehdy existující jen v podobě cílového CGI renderu, jak by asi měla hra někdy vypadat, ten bude mile překvapen.

Zdroje: IGN, Gamespot, Gamersyde, Videogamer, diskusní fóra, vlastní a další



zdroj: Archiv


Killzone 2 - nový trailer ve vysoké kvalitě - stažitelná verze (28 MB, HD)

zdroj: Archiv


Killzone 2 - šestiminutová nahrávka popisované úrovně

Linky: Novinky & Aktuality, E3 2007 trailer, CGI render

 
Levis
autorovi je 19 let, studuje v Praze a specializuje se na strategie/akce/adventury a cokoliv s tématikou Star Wars

 
 
Levis

Nejnovější články