Hitman 2: Silent Assassin - preview
zdroj: tisková zpráva

Hitman 2: Silent Assassin - preview

10. 2. 2002 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Her se záporným hrdinou v hlavní roli není mnoho a jednou z nich je Hitman - věrná simulace nájemného vraha, který nezná slitování. Kde a jak si počíhá na své oběti v pokračování s názvem Silent Assassin?

Autor: des
Publikováno: 10.února 2002


Obrázek zdroj: tisková zpráva Relativně malá část herních tvůrců se dokázala pustit do díla, ve kterém by byla ústřední postava „záporňákem“. Většina si jich totiž myslí, že hráčovým snem je ovládat Supermana nebo Schwarzenegera - jakožto hrdinu společnosti, který se nebojí riskovat svůj život pro dobro celého světa nebo za životy jiných. Hry s nemorálními a neetickými hlavními postavami se ale přeci jen objevily. Hrou, která nás zajímá v tuto chvíli nejvíce, a o které je toto preview, je Hitman. Docela záslužně je hra všude nazývána jako „simulátor nájemného vraha“.

 Záporný hrdina v hlavní roli
Když jsem o tom tak přemýšlel, zjistil jsem, že není hrdina jako hrdina. Asi málokdo by chtěl hrát Metal Gear za Liquda, který je klasickým „záporňákem“, který si nachystal spoustu šokujících překvapení. Dívali jsme se na něj totiž očima hrdiny Davida. Když jsem ale začal hrát první díl Hitmana s podtitulem Codename 47 (recenze), přistihl jsem se, že mu vlastně fandím. On je sice hříčkou společnosti, je to chladný zabiják a vrah, spoustu rodin připravil o otce, ale to si člověk v tu chvíli asi neuvědomí. Lidská mysl (morálně založená) si to totiž přebere tak, že náš vrahounský hrdina je vlastně dobrý. Určitě totiž zabíjí zlé a špatné lidi - další hříčky společnosti, mezi něž patří různí mafiáni, vrahové, tuneláři, podvodníci apod.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Možná si teď říkáte, že je tato hra jako dělaná pro různé organizace bojující za morální vývoj dítěte. A buďte si jisti, že máte pravdu - první Hitman to totiž neměl vůbec lehké. Objevilo se hodně kritiky a hodně lidí se dožadovalo zakázání hry, jenže tyto pokusy o cenzuru her působí spíše jako reklama, takže se dá za ně snad jen poděkovat. Hitman slavil úspěch, což v herním světě znamená „těšte se na brzké pokračování“. Dánské IO Interactive ale nečeká lehký úkol. Úspěšný Hitman se totiž neobešel bez chyb a nedostatků a proto se v druhém dílu nazvaném Hitman 2: Silent Assassin můžeme těšit na markantní změny, které si popíšeme v dalších odstavcích.

 Příběh zabijáka s překvapivou zápletkou
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Příběh hry plynule navazuje na díl první. Náš hrdina totiž po situaci na konci prvního dílu odešel do jednoho kláštera v Sicílii, kde zpytoval své hříchy a svědomí. Psychicky vyčerpán a znechucen svojí minulostí rozmlouval s tamním falářem s nadějí, že mu bude jednou odpuštěno. Jednoho dne ho však nalezl jeden vlivný ruský boss mafie, který ho nevybíravými způsoby znovu vtáhne na zločineckou dráhu.

Po čase však zjistí, že je zneužíván - že je pouhou loutkou. Ale toto není jediná špatná zpráva. Brzy poté zjistí, že se ocitá na druhé straně - na straně oběti, na straně živého terče. On sám se stává možnou obětí ruského nájemného vraha, bývalého příslušníka speciálních jednotek. Jedinou možností se stává „být rychlejší, tišší, přesnější a chytřejší“ než kdykoliv předtím. Každý, koho potkáte, může být tím lovcem, který za vaší hlavu dostal tučnou zálohu...

 Návštěva Penthouse apartmá
Podle slov samotných autorů bude příběh mnohem více propracovanější, hlubší a plný nečekaných zvratů, což zní lákavě. Herní systém se ale takřka nemění. Znovu budete muset být tichým a rychlým pozorovatelem s citem v prstu na spoušti. Rovněž se setkáte s prudkými a náhodnými přestřelkami. Měl by však být brán ohled na to, že je důležitý cíl a nikoliv postup. To znamená, že k dosažení cíle nepovede pouze jediná cesta, ale hned několik. To ale bude záležet pouze a jen na vás. Nově by měl být brán ohled na počet zabitých osob mimo mimo váš cíl - zkrátka osoby, které nemusely zemřít. Celá hra je pak rozdělena do 21 misí (8 kampaní po několika misích), které jsou umístěny do celého světa - do Malajsie, Japonska, Ruska, USA (Penthouse apartmá :) a další místa.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Trochu neohrabané ovládání bylo trnem v oku mnohým hráčům včetně našeho recenzenta prvního dílu - bylo poněkud složité a zcela odlišné než v jiných hrách tohoto žánru. Vysvětlení, že byl brán ohled na realističnost, mě moc neutěšovalo, protože pohybovat se v Hitmanovi, je jako chodit na chůdách. Dopředu to jakž-takž jde, ale co dál? :) A proto autoři slíbili podstatné zjednodušení ovládání a přizpůsobení tzv. quakovskému stylu. Podstatně změněn bude i inventář, který by měl být mnohem lépe ovladatelný, pojme mnohem více zbraní a tentokrát budeme moci přenášet zbraně i do dalších misí.

 Muniční sklad
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Před psaním tohoto článku jsem navštívi muniční sklad na oficiálních stránkách a našel tam výčet zbraní, které se ve hře objeví. Čekají na nás opět různé nože, 6 pistolí, 3 kulomety, brokovnice, 6 sniperovek, různé výbušniny, granáty, dýmovnice a také chloroform, uspávací šipky a mnoho technických vymožeností, jako jsou různé brýle na noční vidění, laserové naváděcí zařízení, paklíče, pasti a mnoho dalších vychytávek.

I grafické zpracování projde výraznou změnou, které je mimochodem zřetelné již na první pohled na přiložených obrázcích. Celá hra poběží na kompletně předělaném enginu Glacier, který za ty dva roky od prvního dílu trošku zestárl. Ten podporuje stále se rozšiřující možnost přepínání pohledů první a třetí osoby, na což jsem celkem zvědav, neboť v podobných případech se autoři hry vždy zaměří na jeden pohled a ten druhý je poměrně nedokonalý a nedomyšlený, ale třeba mě v tomto Hitman 2 příjemně překvapí :) Ani hudba nezůstane pozadu. Podobně jako pro první díl, techno hudbu píše Jesper Kyd. Ve hře se také objeví orchestriální hudba, o kterou se postará filharmonický orchestr z Budapešti s 50ti členným pěveckým sborem.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Multiplayer opět chybí
Inteligence protivníků nám v Hitmanovi jedničce často znepříjemňovala život. Postřeh nepřátel mi někdy až vyrážel dech. To by se v druhém dílu měnit nemělo. Ba naopak - nepřátelé spolu budou více spolupracovat a vylepšen bude i systém vyhodnocování situací. To znamená, že na různé podněty budou protivníci reagovat jinak a hlavně nečekaně. Abychom však vzteky nezešíleli, přislíbili autoři možnost „SAVE“. Aby to však nebylo zas tak moc jednoduché, bude možnost ukládání pozic omezena na určitý počet podobně jako v patchované verzi Aliens vs. Predator či Soldier of Fortune.

Jediné, co mě tak trochu mrzí, je opětovná absence multiplayeru, jenže ten se těžko připravuje pro hru takového typu, kdy veškeré úsilí autorů směřuje na zajímavou hru pro jednoho hráče. Nicméně i tak se zřejmě bude jednat o velmi zajímavý kousek, které si získá další příznivce nejen mezi fanoušky prvního dílu nebo Thiefa.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Před samotným vydáním hry by měla vyjít demoverze, která autorům hry ukáže, jak jsou hráči s úpravami ovládání atd. spokojení. Podle reakcí se bude zřejmě odvíjet datum vydání hry, k němuž by mělo dojít někdy na jaře. Konzolová verze pro PS2 a Xbox by pak měla vyjít o něco později.

Související články: Hitman: Codename 47 recenze (březen 2000)
Stáhněte si: Trailer (4,3 MB)

 
des
připravil: jd


 
 

Nejnovější články