Tvůrci slovenského RPG Kult představují pokračování Shadows: Heretic Kingdoms
zdroj: tisková zpráva

Tvůrci slovenského RPG Kult představují pokračování Shadows: Heretic Kingdoms

27. 2. 2014 12:50 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Vstupovat podruhé do stejné řeky by se mělo obezřetně. Z desetileté pauzy v případě RPG značky Heretic Kingdoms je naštěstí jasné, že slovenští vývojáři si své kroky dopředu dobře rozmysleli (zprávy o vývoji pokračování ostatně prosakovaly už dříve). Pokud z paměti vylovíte vzpomínku na solidní akční RPG Kult: Heretic Kingdoms (někdy též Heretic Kingdoms: The Inquisition) z roku 2004, vybaví se vám hra s velmi zajímavým fikčním světem, kde víra je hereze a některé problémy se řeší ve stínové realitě.

Možná se vám též vybaví, že hra od slovenského týmu 3D People nabídla zajímavý systém „ladění“ postav, ale dost výrazně kulhala ve zpracování soubojů. Ostatně, přečtěte si dobovou recenzi od Frixe, než se podíváte na první informace o pokračování s názvem Shadows: Heretic Kingdoms. Za vývoj hry je odpovědné slovenské studio Games Farm (pracují v něm původní tvůrci z 3D People), které vás opět nažene do světa Heretic Kingdoms a krom jiného znovu nabídne netradiční pojetí práce s postavami a jejich levelováním.

Na čerstvě spuštěných oficiálních stránkách najdete stručné informace o jedné z mnoha dostupných hratelných postav nebo o jednom z regionů, které ve hře navštívíte. Chybu snad neuděláte, když prolétnete i text stručně charakterizující chaos, který vládne v Heretic Kingdoms, když chybí pevná ruka jednoho oficiálního vládce. Samozřejmě toho využívají jakési temné síly s vlasní agendou a jediný, kdo může jejich působení zatípnout je hráč v roli mocného démona „Devourera“, který se živí nasáváním duší poražených nepřátel.

...

Náš démon dokáže cestovat mezi skutečným a stínovým světem, ale hlavně jaksi na dálku řídi max tříčlennou partu postav, na které čekají realtime souboje, hádanky, pasti a ostatní tradiční RPG propriety. A protože vzhled hry nebo akční pojetí soubojů můžete omrknou sami na záběrech traileru (válí se někde okolo), zaměřím se na systém hráče v roli „loutkaře“, který může dosti kreativně pracovat se svými loutkami – postavami v partě. Levelovat totiž budete nejenom loutkové postavy, ale též svého démona loutkaře.

Postavy levelují, jen když je využíváte. Neplatí tedy, jako v řadě jiných RPG, že společně s hlavní postavou levelují i ty zbylé, které zrovna nemají co na práci. Pro hráče to představuje rozhodnutí, jestli chce celou hru strávit s jednou postavou a levelovat pouze ji a její specifické schopnosti, nebo jestli bude hrát a levelovat za více postav, aby měl v jistých momentech více možností řešení situace. Každá postava má totiž specifické schopnosti, které umožňují přistupovat z více stran nejenom k řešení puzzlů či hádanek, ale i k řešení soubojů. Nástřel fungování celého systému prostudujte na oficiálních stránkách, případně si nenechte ujít několik prvních obrázků v naší galerii.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Shadows: Heretic Kingdoms se tedy stejně jako první hra snaží viditelně pošlapat RPG konvence svým vlastním systémem, což je snaha, kterou rád ocením. Jestli bude systém ve své výjimečnosti také funkční a zábavný, ale dopředu odhadnout nelze. V původním Kultu zrovna „ladění“ fungovalo skvěle. Jak už jsem ale psal, hru tehdy srazilo zpracování soubojů – jakoby se jim tehdy tvůrci na konto jiných částí hry dostatečně nevěnovali. I proto doufám, že tuhle chybu neudělají při dokončování a dalším vývoji dvojky znovu. Progres vývoje hry můžete sledovat a klidně ho tvůrcům i komentovat na vývojářském blogu.

Shadows: Heretic Kingdoms by měla na PC vydat ještě letos německá společnost bitComposer.

Nejnovější články