RPG Witchmarsh míchá jazz, blues, Baldur's Gate a Lovecrafta
zdroj: tisková zpráva

RPG Witchmarsh míchá jazz, blues, Baldur's Gate a Lovecrafta

20. 5. 2014 14:31 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Pravidelně mě fascinuje, jak málo pixelů stačí k vyvolání velkých emocí. Kdybych z matiky neměl špatné známky, sestavil bych rovnici a prodával ji indie vývojářům, aby mohli přesně vypočítat počet pixelů na jednu postavu, nutný k tomu, aby hráče nenaštvali. Naštěstí existuje na světě masa lidí, kterým jsou pixelaté hry buď sympatické, nebo je přinejhorším neřeší, protože se pod nimi ukrývá velmi zajímavý titul s potenciálem, v tomto případě s názvem Witchmarsh. Čili na tu rovnici kašlu.

Lovecraft, jazz, blues, country, RPG, kooperace, takticko-akční souboje, detektivní vyšetřování, 20. léta 20. století, pixelart. Hoďte zmíněné ingredience do hrnce a vypadne vám koncept Witchmarsh - 2D RPG, co za 4 dny na Kickstarteru vybralo více než polovinu požadované částky, přičemž zhruba deset tisíc liber přibylo na kontě hry jen během dneška od chvíle, kdy jsem si hry všiml, až do chvíle než jsem se o ní rozhodl napsat.

Tvůrci ze studia Inglenook se v první větě popisu hry ohání inspirací v Baldur’s Gate a Wizardry, kterou si ale jen obtížně představuju. Na rozdíl od svých vzorů praktikuje Witchmarsh víceméně akční souboje, kdy o hitech sice rozhodují vlastnosti a schopnosti, ale stejně tak i pohotovost a míření. Z ukázek mám jen obavu, že souboje mohou být krapet na jedno brdo a spíše čistě akční než taktické, jak se tvůrci prsí na KS stránce.

zdroj: Archiv

Souboje jsou však pouze jednou z mnoha složek Witchmarsh. Základní verze nabídne deset hratelných postav s různými přednostmi, kterých lze ve hře buď přímo využít, nebo jim naopak nadělit přednosti nové. Postavu či postavy si může hráč na začátku nadefinovat sám a její další rozvoj má také pevně v rukách.

Každá postava má pět schopností, které po přiřazení jednoho z pěti atributů poskytnou přístup k odlišným kouzlům a dovednostem. Roli by měly hrát i zmíněné povahové vlastnosti postav, které spolu během dobrodružství mohou interagovat a vytvářet zajímavé situace prodchnuté vzájemnou nevraživostí nebo naopak sympatiemi.

Nelineárnost hry chtějí tvůrci  zařídit přes větvené dialogy s různým dopadem jednotlivých voleb na další vývoj příběhu. Prostor též chtějí dát individuální interpretaci nalezených vodítek, která mohou dva různé hráče zavést dvěma různými směry v rámci dalšího vyšetřování. A protože Witchmarsh chce být RPG se vším všudy, nechybí ani loot, spousta vylepšovatelích zbraní a další obvyklé propriety.

Koncept Witchmarsh není ničím originální ani zvláštní. Něco podobného už jsme v různém obalu viděli a hráli mnohokrát. Přesto je mi hra něčím sympatická a ne nutně pixealrtovým zpracováním v kombinaci s přislíbenou jazzovo-bluesovou hudbou.

Už z obrázků vyzařuje zvláštní kouzlo, které spousta papírově mnohem zajímavějších her nemá. Je to snad projev autorského nadšení, který sálá i ze hry samotné? Možná, ale rozhodně Witchmarsh nepůsobí podobným stylem jenom na mě, když sleduju, jak penízky na KS kontě utěšeně přibývají. Jen škoda, že i když se hra zafinancuje, počítají tvůrci s dodáním hotové verze v prosinci 2015. To je pěkně dlouhé čekání!

Nejnovější články