Ve svém rozhovoru pro PC.IGN Trevor Chan mj. vysvětluje, proč si vybral jako svou hrdinku právě Johanku. Důvod je pochopitelný - Johanka je obecně považována za hlavní hrdinku a válečnici středověku a prokazatelně nejznámější středověkou postavu vůbec. Trevor prostudoval o jejím životě mnoho knih a byl fascinován nejen její odvahou, ale také vůdčí schopností. Johanka měla spoustu válečnických předností, se kterými mohla strčit do kapsy kdejakého generála - muže. V bitvách byla neuvěřitelně odvážná a její výjimečná inteligence se projevila při plánování bojů.
Studio Enlight, kde nyní Trevor Chan působí, vyvinulo pro Joan of Arc vlastní 3D engine. Protože je hra navržena z perspektivy třetí osoby, bude mít hráč dobrý výhled na vše, co se na středověkých evropských bitevních polích mohlo odehrávat. Hra jako taková se nicméně soustředí především na postavu samotné Johanky. Interface je prý navržen tak, aby byl co nejintuitivnější a v průběhu hraní se bude přizpůsobovat potřebám hráče. Později totiž budete mít možnost dávat příkazy ještě dalším postavám.



nové obrázkykompletní galerie
Jak jsme uvedli výše i v naší dřívější zprávě, setkají se v této hře prvky third-person akcí s prvky strategickými a to tak, že v bojích uplatníte zejména první jmenované, jindy zase strategické rozmístění jednotek může vést k lepšímu řešení herní situace. Občas se ale vyskytnou i momenty, kdy se budete moci mezi těmito dvěma módy kvůli lepší efektivnosti přepínat. Tvůrci se snaží docílit dojmu chaosu náročnosti středověkých bitev. Hráč bude mít přístup ke všem vojenským aspektům válek. Bude moci dělat rozsáhlá strategická rozhodnutí, která mohou ovlivnit průběh bojů, ale také aktuální bojové schopnosti hráče mohou dosti ovlivnit morálku celého mužstva. To vše napomůže k dokreslení potřebné atmosféry.
Z počátku bude vaše armáda sestávat pouze z několika přátel a také vaše schopnosti budou omezeny. Jak však budete postupovat, budou se k vám přidávat další a další bojovníci a vaše zkušenosti se odrazí i na vaší bojeschopnosti. Kromě toho se v pozdějších scénářích kampaně vyskytnou ještě další generálové a jednotky, které můžete ovlivňovat nebo přímo jim velet. Je to navrženo tak, aby hráč pocítil proměnu z obyčejného jednotlivého vojáka ve vůdce velké armády. Tvůrci by se rádi přiblížili realitě i v tom smyslu, že pokud se budete coby vůdce pohybovat v předních liniích a bude třeba udělit mužům nějaké další rozkazy, bude třeba se na chvíli stáhnout do pozadí a věnovat se plánování taktických a strategických postupů tak trochu stranou. Velký význam bude mít ve hře také terén, lesy omezí pohyb vojáků, jednotky schované v horách půjde pouze těžko porazit, úzké průsmyky jsou zase vhodným místek k přepadení, apod. Každý typ terénu prostě skýtá nějaké výhody i nevýhody.