Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 představuje soubojový systém
zdroj: Foto: Paradox Interactive

Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 představuje soubojový systém

29. 1. 2024 16:15 | Novinky | autor: Jakub Malchárek |

O soubojovém systému Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 se v novém vývojářském deníku rozpovídal kreativní ředitel Alex Skidmore. Vývojáři z The Chinese Room chtějí v akci konkurovat moderním titulům a při navrhování soubojové složky měli na paměti tři hlavní způsoby, jak půjde Bloodlines 2 hrát: Za tichošlápka, přímočarého řezníka a charismatického mluvku.

Archetyp stopaře potěší především fanoušky tichého, taktického postupu. Klíčem bude moment překvapení a roleplay upíra jako bezkonkurenčního predátora. V The Chinese Room se při tvorbě tohoto stylu inspirovali u plížení z Falloutu, Dishonored nebo The Elder Scrolls. Krom skrývání ve stínech a pití krve nic netušících nepřátel se bude styl lovce soustředit i na obdobu magie, takzvané disciplíny, abyste znevýhodnili protivníky a vyvážili nepoměr sil.

Zato průchod za bijce bude diametrálně odlišný. Byť má každý klan vlastní akčně orientované postavy, vynikne zde nejvíce Brujah. Schopnosti se soustředí na přímočarou akci a rozhodovat budou především vaše reflexy. Vývojáři se údajně inspirovali v akčních hrách jako God of War, Shadow of Mordor a Elden Ring. Disciplíny se v tomto stylu hraní budou soustředit především na kontrolu davu, abyste mohli prioritizovat cíle a nenechali se zadupat velkou převahou.

Oba výše zmíněné způsoby hraní půjde libovolně kombinovat. Do tohoto mixu se pak přidává možnost hrát Bloodlines 2 jako „povídací RPG“. Narativní dobrodruh hledá nenásilné cesty, jak se vyhýbat nebezpečí, a prozkoumává prostředí, aby našel vedlejší stezky k cíli. Je to právě tento styl, říká Skidmore, který má nejvíce rezonovat mezi fanoušky prvních Bloodlines. Zároveň má jít o alternativu pro ty, kterým akce nic neříká nebo v ní nejsou zběhlí.

„Toho všeho chceme dosáhnout zaměřením na imerzi spíše než snahou o komplexitu. Na jednoduchých základech pak stavíme složitější prvky. Například naším obranným mechanismem je úhyb. Pokud ho použijete ve správný moment směrem k nepříteli v kombinaci s útokem, stává se z něj protiútok, který může protivníka omráčit. Je naprosto v pořádku, když tenhle pohyb ani jednou ve hře nepoužijete. Naopak lidem, kteří v Bloodlines 2 hledají výzvu, může velmi pomoci překonávat vyšší obtížnosti a prozkouší jejich schopnosti,“ vysvětluje kreativní ředitel The Chinese Room.

zdroj: The Chinese Room

Unikátní schopnosti budou na gamepadu namapovány na tlačítka u palce pravé ruky, takže aktivní mohou být v jeden moment pouze čtyři. Je to dostatečný počet, aby souboje nebyly příliš komplikované, ale zároveň různými kombinacemi půjde řetězit zajímavé efekty a střety tak nezačnou být nudné. „Přejeme si, aby hráči raději přemýšleli nad tím, jaký další cool útok použít, než aby si lámali hlavu nad složitými komby a posloupností tlačítek. Chceme, aby upíří souboje byly hlavně o volbě stylu,“ dodává Skidmore.

Nejnovější články