Oliver & Spike jde na přepínání dimenzí jinak a snad lépe
zdroj: tisková zpráva

Oliver & Spike jde na přepínání dimenzí jinak a snad lépe

29. 1. 2013 14:32 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Přepínání mezi dvěma odlišnými dimenzemi sice nebyl jediný tahák povedené plošinovky Giana Sisters: Twisted Dreams, ale určitě to byl nejvýraznější element hratelnosti. Člověk si však stejně dokázal představit, že by se tento herně vizuální prvek dal vytěžit mnohem více, což je cílem vývojářů z Rock Pocket Games s jejich zajímavým projektem Oliver & Spike.

Na kombinaci akční adventure a plošinovky, který v koncepční rovině tvůrci popisují jako mix Ratchet & Clank, Zeldy a Uncharted mě upozornil kolega Kališ z Doupěte a na linkované video (po rozkliku) jsem bez legrace koukal asi desetkrát. Jde sice jen o ukázku herního mechanismu, ale jeho potenciál je instantně rozpoznatelný. Hlavní hrdina Oliver a jeho psík Spike se budou moci v každém světě přepínat mezi trojicí dimenzí, ve kterých bude možné provádět odlišné věci a postupovat tak nejenom kupředu, ale řešit tím třeba hádanky a vedlejší questy.

V jedné z dimenzí bude Oliver moci hopsat výš, v té další mu voda pomůže překonat plaváním oblasti, které v dimenzi třetí budou mít třeba podobu hluboké propasti. Jednotlivé dimenze však nemají být jen přebarvenými a přeskládanými variantami jedné a té samé oblasti, jak tomu bylo třeba právě v Giana Sisters. Dimenze budou mít své vlastní obyvatele a potvory, své vlastní vedlejší questy, specifické předměty ke sbírání a oblasti k prozkoumávání. V zásadě by mělo platit, že každá dimenze bude hrou sama o sobě a jejich propojení v celek pak ještě jednou hrou navíc. Pokud vám to zní příliš ambiciózně, tak s vámi budu souhlasit.

Plán tvůrců z Rock Pocket je vůbec nesmírně košatý a rozvětvený, tedy na nezávislé studio. Krom dosti komplexního pojetí dimenzí a jejich propojení chtějí do hry zakomponovat oblasti s podporou kooperace, kde jeden hráč může ovládat psíka a druhý chlapce, aby společnými silami plnili úkoly. Zatím se zdá, že tyto oblasti budou dostupné jenom v kooperaci, což nepovažuji za nejlepší nápad. Jako samostatný herní mód budiž, ale jako součást celku, který je jinak určený pro jednoho hráče, to nedává moc smysl.

Do dokončení Oliver & Spike ještě zbývá tvůrcům spousta práce a některé nápady jistě přehodnotí, přestože jim přeju, aby jim co nejvíce z naplánovaných věcí vyšlo. Třeba doprovodný komiks, který podbarví příběh ze hry, nebo plán s vývojem menších doprovodných her pro Facebook, mobily a tak dále. Pokud vás zaujal popis dimenzionálních hrátek, potažmo ukázky ze hry, tak další moudra o hře čerpejte z IndieDB nebo spíše z oficiálních stránek.

Nejnovější články