O Starfieldu smí mluvit jen Todd Howard. Je to dobře?
zdroj: Tisková zpráva - Bethesda

O Starfieldu smí mluvit jen Todd Howard. Je to dobře?

17. 7. 2023 11:46 | Novinky | autor: Jakub Malchárek |

Vydání vesmírného RPG Starfield se dočkáme zanedlouho a na to, o jak masivní hru půjde, toho o ní vlastně zas tak moc nevíme. Jasně, minulý měsíc měla očekávaná space opera of Bethesdy na „ne-E3“ vlastní stream a různé střípky informací kolem hry jsme se dozvěděli tak nějak mimoděk z různých vedlejších indicií. Ale jde o vyložené drobnosti, jako že v ní bude sex s jetpackem.

Teď už víme, proč vůkol vládne takové ticho. O hře totiž s veřejností smí mluvit jen a pouze šéf Bethesdy Todd Howard. Zbytek týmu podepsal NDA. Otázkou je, jestli to je dobře.

Na sociální síti Twitter na to poukázal šéfdesignér Bethesdy Emil Pagliarulo. „Nikdo jiný než Todd Howard není autorizovaný, aby odhaloval nezveřejněné informace o hře. To je práce našeho PR oddělení. Nemůžu vám říct své názory na obsah, na to, jak hra běží, nemůžu se s vámi bavit... vlastně o většině věcí. Podepsal jsem NDA,“ odráží otázky fanoušků Pagliarulo.

Smlouvy o mlčenlivosti (NDA) nejsou v herním průmyslu ničím zvláštním, akorát zrovna Todd Howard trochu trpí syndromem neslavně proslulého vývojáře Petera Molyneuxe. Rád některé věci přikrášluje a zveličuje a myslím, že nepřeháním, když napíšu, že marketingové kampaně na hry od Bethesdy nebyly vždycky upřímné. Ostatně si Lži Todda Howarda můžete stáhnout v knižní podobě do Skyrimu.

Co se konkrétně Starfieldu týká, Bethesda podezřele vhodně zapomněla během streamu na Summer Games Festu zmínit, že hra na Xboxu poběží ve 30 FPS. Z Howarda to vypadlo až v rozhovoru pro IGN. Navíc se pokaždé podezřívavě ošívám, když vývojáři řeknou, že 30 snímků za vteřinu je „záměr“, na který cílí. V kontextu hry, která vypadá jako Starfield, bych spíše vsadil na špatně optimalizovaný Creation Engine 2, na kterém hra vzniká.

Je zkrátka vhodné brát oficiální informace o mezihvězdné space opeře s rezervou, čemuž určitě nepomáhá skutečnost, že valná většina vývojářů o hře a jejím vývoji nesmí ani pípnout. Brzo se koneckonců o výsledku přesvědčíme sami, protože Starfield vychází 6. září na PC a Xbox Series X/S. V den vydání bude součástí předplatného Game Pass.

Nejnovější články