Vydání vesmírného RPG Starfield se dočkáme zanedlouho a na to, o jak masivní hru půjde, toho o ní vlastně zas tak moc nevíme. Jasně, minulý měsíc měla očekávaná space opera of Bethesdy na „ne-E3“ vlastní stream a různé střípky informací kolem hry jsme se dozvěděli tak nějak mimoděk z různých vedlejších indicií. Ale jde o vyložené drobnosti, jako že v ní bude sex s jetpackem.
Teď už víme, proč vůkol vládne takové ticho. O hře totiž s veřejností smí mluvit jen a pouze šéf Bethesdy Todd Howard. Zbytek týmu podepsal NDA. Otázkou je, jestli to je dobře.
(1/2) I know this isn't what any @StarfieldGame fan wants to hear from me, but I feel like I need to make this clear: no one other than Todd Howard himself is authorized to talk publicly about unreleased game info. That's the job of of our PR/marketing/community folks.
— Emil Pagliarulo (@Dezinuh) July 13, 2023
Na sociální síti Twitter na to poukázal šéfdesignér Bethesdy Emil Pagliarulo. „Nikdo jiný než Todd Howard není autorizovaný, aby odhaloval nezveřejněné informace o hře. To je práce našeho PR oddělení. Nemůžu vám říct své názory na obsah, na to, jak hra běží, nemůžu se s vámi bavit... vlastně o většině věcí. Podepsal jsem NDA,“ odráží otázky fanoušků Pagliarulo.
Smlouvy o mlčenlivosti (NDA) nejsou v herním průmyslu ničím zvláštním, akorát zrovna Todd Howard trochu trpí syndromem neslavně proslulého vývojáře Petera Molyneuxe. Rád některé věci přikrášluje a zveličuje a myslím, že nepřeháním, když napíšu, že marketingové kampaně na hry od Bethesdy nebyly vždycky upřímné. Ostatně si Lži Todda Howarda můžete stáhnout v knižní podobě do Skyrimu.
Co se konkrétně Starfieldu týká, Bethesda podezřele vhodně zapomněla během streamu na Summer Games Festu zmínit, že hra na Xboxu poběží ve 30 FPS. Z Howarda to vypadlo až v rozhovoru pro IGN. Navíc se pokaždé podezřívavě ošívám, když vývojáři řeknou, že 30 snímků za vteřinu je „záměr“, na který cílí. V kontextu hry, která vypadá jako Starfield, bych spíše vsadil na špatně optimalizovaný Creation Engine 2, na kterém hra vzniká.
Je zkrátka vhodné brát oficiální informace o mezihvězdné space opeře s rezervou, čemuž určitě nepomáhá skutečnost, že valná většina vývojářů o hře a jejím vývoji nesmí ani pípnout. Brzo se koneckonců o výsledku přesvědčíme sami, protože Starfield vychází 6. září na PC a Xbox Series X/S. V den vydání bude součástí předplatného Game Pass.