Když se hra vyvíjí deset let, nejde většinou o záměr nebo dobré zprávy. Ba naopak, většinou se o takových titulech bavíme v kontextu „vývojového pekla“. Ale třeba se to v budoucnu bude dít i cíleně.
Proč bych něco takového psal? Vše má kořeny v právních sporech kolem akvizice Activision Blizzardu Microsoftem. Vloni v prosinci totiž Microsoft zažalovalo deset hráčů, kteří tvrdí, že případné spojení videoherních gigantů by kromě dopadu na herní průmysl ovlivnil i hráčskou veřejnost a přístup k zábavním produktům. O žalobu jako takovou nejde, protože už jednou byla smetena ze stolu, ale díky ní byl veřejnosti umožněn přístup k některým interním dokumentům.
Most intriguing redactions from last week's amended complaint in the gamer lawsuit agains the Microsoft-Activision deal:
— Stephen Totilo (@stephentotilo) April 20, 2023
- A Microsoft franchise sequel on a possible 10-year dev cycle
- A presumably detailed explanation of something bad from May 2022 (Redfall/Starfield delay?) pic.twitter.com/OJETHAy8MM
Jak si povšimnul herní reportér zpravodajského serveru Axios Stephen Totilo, Microsoft údajně pracuje na titulu ze známé série, který může vznikat celou dekádu. Konkrétní jména jsou samozřejmě začerněna, ale to neznamená, že si nemůžeme užít trochu té nevinné spekulace.
Je nutné brát na zřetel velikost redaktovaného místa. Takže pokud nevyjde Fable pod nějakým delším názvem nebo s podtitulkem, nejspíš o něj nepůjde. Šestý díl The Elder Scrolls se zdá zase naopak příliš dlouhý. Dle diskutujících pod twitterovým příspěvkem jde jistě o další díl Gears of War. Zkrátka atraktivních značek, na jejichž vydání čekáme dlouhé roky, vlastní Microsoft celou řadu.
zdroj: vlastní video redakce
Desetiletý vývojový cyklus by mohl být zajímavý pokus ukazující, kam s tak obrovskou zásobou časových rezerv půjde hry posunout. Jen aby čtyřikrát nevyměnily kreativního ředitele a dvakrát neprošly změnou enginu. Zkrátka, abychom se jich vůbec někdy dočkali.