Vývoj hry pod názvem Tremulous 2 již probíhá (mrkněte na video v jakých podmínkách) a probíhat prý bude i bez zapojení hráčských financí, ale když se podaří vybrat stanoveých 50 tisíc dolarů na Kickstarteru, tak prý bude všechno jednodušší, herních prvků bude více a vůbec bude osud hry jistější. Pokud jste ale o Tremulous nikdy neslylšeli, pojďme si dvojku stručně zrekapitulovat.
Původní hra byla vlastně týmovou střílečkou pro max. 64 hráčů, ve které jste na tematických mapách hráli buď za lidi, nebo za alieny. Nešlo přitom jen o bezhlavé vybíjení. Vedle střílení bylo nutné budovat, vylepšovat, bránit a útočit na nepřátelské základny, takže podstatnou roli hrálo i stavění známé z RTS her.
Tremulous 2 na tento koncept navazuje, ale Quake 3 engine mění za Unreal Engine 3 a tím pádem i za lepší audivovizuál. Dále rozšiřuje herní mechanismy, přidává nové nepřátele i nové budovy pro stavbu základny, nabízí tři herní módy, umožňuje na mapách použití lodí, letadel a vozítek, slibuje interaktivní (čti hlavně zničitelné) prostředí, chlubí se snadnou lokalizací do 20 jazyků a předhazuje myšlenku, že si hráči budou moci tvořit vlastní objekty a pak je prodávat v in-game obchodu. Takže toho není málo. A ještě jsem nezmnínil minihru Capella, ve které lze vytvářet vitpná hudebně taneční videa s účastí lidí a alienů.
zdroj: Archiv
Hra za alieny a lidi by se prý měla zásadně odlišovat, i když koncepčně půjde o to samé. Každá ze stran však používá jiné prostředky v boji, ale i při stavění základen. Právě to by mělo zajistit odlišný herní zážitek. Vedle tohoto hlavního herního módu by ve hře měla být i variace na Horde mód zvaná Ambush, v níž budete sami samotincí čelit vlnám nepřátel a půjde jenom o přežití.
Další alternativní mód se jmenuje Tremball a budete se v něm snažit o zakopnutí malého alienta do branky. Zkrátka fotbal, ale místo míče budete čutat do aliena. Poslední vedlejší mód se jmenuje Instagib a nabízí boj lidí proti lidem bez stavění základen – obě strany však disponují jednou zbraní se speciálními vlastnostmi.
Pro bliží přehled vlastností hry, ale i motivace tvůrců z AAAGAMES se podívejte na Kickstarter nebo na homepage hry. A pokud vás záměr českých vývojářů zaujme, tak logickou reakcí by mělo být, že jim nějaký ten bakšiš přihodíte. Ne že by se jim to dost nehodilo, když do konce kampaně chybí jen 20 dní a na kontě zatím mají pouze 750 dolarů z požadovaných 50 tisíc. Co si budeme povídat, tohle na úspěch nevypadá.... bohužel. Nicméně, pokud hra má vzniknout i bez úspěchu KS kampaně, tak se asi nic zásadního neděje.