Vydání WarZ doprovází obvinění z nesplnění slibů - UPDATE
zdroj: tisková zpráva

Vydání WarZ doprovází obvinění z nesplnění slibů - UPDATE

20. 12. 2012 10:37 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Update – Valve se chopilo svého kohoutu a v případě War Z jej utáhlo. Méně vzletně řečeno, jednoduše stáhlo hru ze Steamu a nabízí refundaci všem hráčům, kteří o ni mají zájem. Jde o celkem logický krok. Valve si neuškodí špatnou publicitou, naopak, získá tímto krokem kladné body a ztráty z refundací budou zanedbatelné. V prohlášení Valve stojí následující: „Čas od času se stane chyba a tentokrát vězí v nabídce kopií War Z na Steamu. Omlouváme se a dočasně odstraňujeme titul z nabídky, dokud se nedomluvíme s vývojáři a nebudeme mít důvěru v nový build. Kdo si koupil hru a bude ji chtít přes Steam hrát, může. Kdo je s produktem nespokojen, může požadovat refundaci přes naši podporu“.


Původní zpráva - V rámci oživení zájmu o zombie žánr... vlastně v rámci ještě většího profláknutí zombie žánru skrze drtivé kombo televizního Walking Dead a povedeného DayZ došlo k vytvoření i survival zombie hororu WarZ, který právě vyšel na Steamu. Jenže, jen co se objevil, vynořilo se poměrně dost halasných stížností na to, že vývojáři doslova lžou o tom, co ve hře ve skutečnosti je. Nejvíce nespokojených hlasů najdete na Redditu, kde došlo i k vyjmenovávání toho, co je ve hře špatně.

To si ovšem nenechali líbit vývojáři z Hammerpoint a k výtkám se vyjádřili. Některé jsou samozřejmě otázkou osobního vkusu, preferencí apod. Kupříkladu fakt, že vlastně nebojujete proti zombiím, ale dalším přeživším, protože zombie dáváte levou zadní poslepu. Jen jsou tu věci, které nejsou úplně pravda. Když vám na Steamu tvůrci slibují velký svět s oblastmi mezi 100 až 400 kilometry čtverečními a vy najdete ve hře jedinou mapu, která má podle kritiků 72 kilometrů a podle Sergeje Titova z Hammerpoint něco přes tu stovku, vypadá to divně.

Další kontroverzní tvrzení se týká slíbených soukromých serverů, které teď prostě nejsou. Titov říká, že možnost pronájmu vlastního serveru přijde koncem měsíce nebo příští měsíc. Ale to je trochu pozdě. Ještě horší je to se slibovanými skilly. Ty měly být a nejsou. Tým je teď prý testuje se skupinkou vybraných hráčů a časem do hry přijdou. Inu, na testování si měl tým udělat čas před vydáním.

Asi nejtragičtější je Titovova obrana proti dalšímu obvinění. Tvůrci jasně píší, že ve hře jsou servery „až pro 100 hráčů“. Ale nejsou. Maximum je 50. Vysvětlení Titova zní následovně: „Nevidím žádnou LEŽ v tom, že píšeme až sto hráčů na server, když máme momentálně limit na padesáti. Snížili jsme počet hráčů na mapu ze sedmdesáti na požadavek ze strany samotné komunity. Měli jsme tedy sedmdesát, což nám přišlo tak akorát, ale když jsme se zeptali, většina hlasovala pro padesát. Takže děláme přesně to, o co nás hráči požádali“.

Další věc je, že hra je propagována jako free-to-play. Nicméně doposud se platilo 13 eur jen za samotnou hru. A vývojáři na svých stránkách uváděli, že je lepší si hru koupit předem skrz jejich stránky, protože na Steamu bude hra dražší. Ouha... není. Cena na Steamu je ještě nižší. Je jasné, že hráči, kteří si hru pořídili přes oficiální stránky nejsou spokojení.

Mimochodem, v době, kdy píšu tento článek už byla kritizovaná tvrzení ze stránek hry na Steamu opravena. Přečtete si pouze o momentální, první mapě, privátní servery přijdou prý „brzy“. A to je hlavní problém. Tvůrci naslibovali spoustu věcí, které lidi zaplatili ať už v rámci Founder's programu předem, nebo teď a vývojáři jim odpovídají, že to všechno přijde časem. A zároveň tvrdí, že rozhodně nedostáváte do ruky betu. Jenže časem... na to byl čas právě v betě a před vydáním hry.

Nejnovější články