The Elder Scrolls Online bude vyžadovat měsíční poplatky
zdroj: tisková zpráva

The Elder Scrolls Online bude vyžadovat měsíční poplatky

21. 8. 2013 14:15 | Téma | autor: Adam Homola |

To, čeho jsme se tak trochu obávali, se teď potvrdilo oficiálně. Připravované MMORPG The Elder Scrolls Online od ZeniMax Online Studios bude vyžadovat pravidelné měsíční poplatky. Hra nebude zdarma, nebude nabízet ani žádný free to play model. Pojede se tedy na starém systému kdy si zakoupíte hru, máte tam 30 dnů v ceně a pak za každý další měsíc platíte 15 dolarů nebo 13 euro. Důvod je prostý a prozradil ho hlavní manažer studia Matt Firor.

The Elder Scrolls Online má být velkou MMORPG hrou, žádným drobkem. Samozřejmostí mají být konstantní updaty, neustálé aktualizování, balancování a vylepšování hry a také přidávání obsahu. A jediný způsob, jak všechno tohle finančně podporovat, je podle tvůrců přes klasický a dnes už snad i zastaralý model měsíčního předplatného. Už samotná hra prý nabízí stovky hodin hratelnosti a volba jakéhokoliv jiného modelu by prý chtě nechtě znamenala obětování některých prvků hry a změny, které prý nejsou ochotní dělat.

Tak uvidíme jak dlouho to tvůrcům vydrží a za jak dlouho přijde ten nevyhnutelný free to play model. Bude to pár měsíců, nebo to s poplatky potáhnou přes rok? Nic proti poplatkům, ale v dnešní době už u většiny těchto tradičních MMO her nedávají moc smysl a hrám s poplatky se zrovna extra nedaří. Počet předplatitelů Star Wars: The Old Republic šel po pár měsících velmi rychle dolů a i to WoWko pomalu ale jistě klesá, teď už je “jen” na 7,7 milionech hráčů.

“Myslíme si, že dávat mezi hráče a obsah pomyslnou platební bránu by zničilo ten pocit svobody a tím, že budeme mít jen jeden malý měsíční poplatek, kterým získáte plnohodnotný přístup do celé hry, která je hodná své značky, je celý model lepší. V našem případě je to lepší systém, než kdybyste museli platit za funkce a přístup během hraní. The Elder Scrolls Online jsme vyvinuli jako prémiový zážitek: stovky hodin hratelnosti, obrovská hloubka a spousta obsahu, profesionální zákaznická podpora a závazek pro neustálé aktualizování obsahu na pravidelné bázi i po vydání,” řekl v rozhovoru pro německý Gamestar Matt Firor.

Zároveň dodal, že proti free to play nebo buy to play (např. Guild Wars 2) nic nemá, že to jsou prověřené a validní obchodní modely, ale že předplatné jednoduše sedí jejich hře nejlíp ze všeho. Navíc už teď prý pracují na obsahu, který bude vycházet po vydání hry. Nové přídavky by se měly objevovat zhruba v rozmezí čtyř až šesti týdnů. Nezbývá než do ZeniMaxu popřát hodně štěstí a držet jim palce, aby jim model předplatného vydržel co nejdéle...

Nejnovější články