Ten oficiálně příští rok ukončí vývoj softwaru XNA Game Studio. Zpráva říká: „V současnosti XNA Game Studio není v aktivním vývoji. 1. dubna 2014 XNA/DirectX přestane být poskytován v rámci MVP Award programu“.
Pokud to přeložíme, končí oficiální vývoj nástroje, který byl používán pro tvorbu her na Xbox Live, mobilní Windows platformy a patřil k oblíbeným v rámci indie komunity. To může zasadit výraznou ránu Xbox Live Indie Games, protože postupem času bude tato technologie více a více nevyhovující a málokdo se bude chtít učit pracovat a zlepšovat v prostředí, které je fakticky mrtvé – tím spíše, že se blíží nová generace konzolí.
Což by mohlo znamenat, že XBLIG už nebude mít v dalších letech místo v rámci Xbox Live. Zástupce Microsoftu se vyjádřil následovně: „XNA Game Studio zůstává podporovaným toolsetem pro vývoj her na X360, Windows a Windows Phone. Mnoho vývojářů bylo finančně úspěšnými díky XBLIG při použití XNA. Nicméně nemáme v plánu další verze XNA“.
Co se týče DirectX, aby bylo jasné, omezení podpory se týká tohoto specifického případu. „Microsoft aktivně investuje do DirectX a s ním spojených produktů pro všechny naše platformy včetně Windows, Xbox 360 a Windows Phone. DirectX se vyvíjí a vyvíjet bude. Nemáme žádný úmysl zastavit inovaci DirectX“.
Samozřejmě, nezávislí vývojáři, kteří se zaměřili na XNA z toho radost mít nemohou. Momentálně je otázkou, zda v další generaci konzolí a nástupu systémů spojených s Windows 8 přijde za XNA náhrada. Ovšem těm, kteří se na XNA specializovali už teď, nebo se jej momentálně učí, to asi moc nepomůže.
4. 2. 2013 13:50 | Téma | autor: Aleš Smutný |
Pro nezávislé vývojáře, kteří viděli Xbox Live Indie Games jako prostor, kde se mohli prosadit, přišla nepříjemná zpráva z Microsoftu.