
Garratt si proto stěžoval u EA, že lidé s tělesnými vadami v hrách obecně potřebují možnost přizpůsobit si ovládání a že když přeci vývojáři mohou namapovat střelbu na levé tlačítko myši, nemůže pro ně být takový problém, aby se na myš namapovalo třeba také chození. "Kvůli tomu si nezahraju Dead Space 2 a vyhodil jsem pětadvacet liber z okna," napsal Garratt před týdnem na diskusní fóra Overclockers.
zdroj: Archiv
Síla internetu zafungovala, fórum se rozrostlo o další tisícovku příspěvků a nakonec se všechno doneslo až k vývojářům z Visceral, kteří slíbili, že v příštím patchi Dead Space 2 PC tuto možnost přidají. Což je trochu paradoxní, protože když po této vlastnosti volali jen obyčejní hráči, nikdo se jejich požadavky nezabýval.
Na druhou stranu nelze mít výčitky proti EA: že nechtějí ztratit mediální tvář je pochopitelné a pokud ve svých hrách budou dbát na to, aby si každý mohl přizpůsobit ovládání, bude to nakonec prospěšné pro všechny. Anonymní výkřiky o tom, že vývojářům na přáních a spokojenosti hráčů vůbec nesejde a reagují jenom v případě politické nekorektnosti či obvinění z rasismu (vzpomínáte na kauzu Resident Evil 5?), jsou proto výjimečně trochu mimo.
Jestli se ale změní také postoj dalších herních firem, nejenom EA, zatím zůstává otázkou. Jako možnou odpověď lze brát narůstající počet podpisů pod peticí, kterou se stejným požadavkem před dvěma roky inicioval komik a taktéž tělesně postižený hráč Chuck Bittner.