Postižený hráč zařídil konfigurovatelné ovládání v Dead Space 2
zdroj: tisková zpráva

Postižený hráč zařídil konfigurovatelné ovládání v Dead Space 2

8. 2. 2011 17:30 | Téma | autor: levis |

Také byste si ve sci-fi hororu Dead Space 2 (recenze) chtěli moci namapovat ovládání na libovolné klávesy? Nejste sami, třeba dlouhodobá petice s tímto požadavkem už nasbírala přes pětadvacet tisíc podpisů. Za normálních okolností by to mohlo být úplně jedno, ale dnešní případ je trochu zvláštní - odstartoval ho totiž tělesně postižený hráč jménem Gareth Garratt, který se dost fantastickým způsobem naučil ovládat hry skrze pohyby své hlavy a mimiky obličeje. Jak to přesně funguje si můžete prohlédnout ve videu zalomeném pod článkem, kde Garratt hraje nedávný Fallout: New Vegas. Nedávno si takhle koupil Dead Space 2, těšil se, jak si hru namapuje na myš, kterou ovládá skrze pohyby své hlavy, a narazil. Nic takového totiž v PC verzi Dead Space 2 nejde.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Garratt si proto stěžoval u EA, že lidé s tělesnými vadami v hrách obecně potřebují možnost přizpůsobit si ovládání a že když přeci vývojáři mohou namapovat střelbu na levé tlačítko myši, nemůže pro ně být takový problém, aby se na myš namapovalo třeba také chození. "Kvůli tomu si nezahraju Dead Space 2 a vyhodil jsem pětadvacet liber z okna," napsal Garratt před týdnem na diskusní fóra Overclockers.

zdroj: Archiv

Síla internetu zafungovala, fórum se rozrostlo o další tisícovku příspěvků a nakonec se všechno doneslo až k vývojářům z Visceral, kteří slíbili, že v příštím patchi Dead Space 2 PC tuto možnost přidají. Což je trochu paradoxní, protože když po této vlastnosti volali jen obyčejní hráči, nikdo se jejich požadavky nezabýval.

Na druhou stranu nelze mít výčitky proti EA: že nechtějí ztratit mediální tvář je pochopitelné a pokud ve svých hrách budou dbát na to, aby si každý mohl přizpůsobit ovládání, bude to nakonec prospěšné pro všechny. Anonymní výkřiky o tom, že vývojářům na přáních a spokojenosti hráčů vůbec nesejde a reagují jenom v případě politické nekorektnosti či obvinění z rasismu (vzpomínáte na kauzu Resident Evil 5?), jsou proto výjimečně trochu mimo.

Jestli se ale změní také postoj dalších herních firem, nejenom EA, zatím zůstává otázkou. Jako možnou odpověď lze brát narůstající počet podpisů pod peticí, kterou se stejným požadavkem před dvěma roky inicioval komik a taktéž tělesně postižený hráč Chuck Bittner.

Nejnovější články