Samozřejmě se teprve uvidí, jestli přijde ono v názvu slíbené Království tvé (Kingdom Come), které snad bude představovat hra samotná až/když vyjde. Cesta ke spáse a hotové hře totiž doposud pro Warhorse nebyla jednoduchá a nebude ani nadále, jak naznačuje nový blog na oficiálních stránkách hry.
Další detaily o Kingdom Come bychom se měli dozvědět 20. ledna příštího roku, což znamená za pár týdnů. Upozorňuje na to odpočítávání na homepage, které značí, že se tou dobou dozvíme něco opravdu zásadního. Oznámení vydavatele? Crowdfunding kampaň? Cokoli. V mezičase ale můžete revidovat dosavadní tvůrčí odyseu Warhorse ve zmíněném blogu, který navazuje na ten listopadový, kde se Dan zaměřil na popis procesu předvádění rozpracované hry vydavatelům.
Abyste byli v obraze, v blozích popisované události jsou pár měsíců staré. Na tour de vydavatel vyráželi vývojáři z Warhorse počátkem letošního roku a v novém blogu se věnují tomu, co nastalo poté – čekání, dlouhé a úmorné. Ne nadarmo zní titulek blogu „umění čekat“.
Nemá cenu papouškovat blog v celé jeho šíři. Ve zkratce lze však říci, že hledání vydavatele neprobíhalo podle původních představ Warhorse. Jak je v textu uvedeno, podle ústní dohody s investorem měla mít hra už v dubnu letošního roku vydavatele, nebo se k tomu mělo schylovat. Nakonec ale tvůrci začali v dubnu teprve sbírat první ohlasy od vydavatelů, kterým hru odprezentovali. A peníze pomalu docházely. Jak je zjevné z toho, že hra nakonec byla oznámena, podařilo se vyhlídku na vyschnutí finančních zdrojů na čas zaplašit a prozatím udržet tým pohromadě. Nebylo to však jednoduché, jak Dan v blogu popisuje a zmiňuje své šediny jako důkaz...
Tvůrci se museli potýkat i s vlastními chybami, které jsou jim jasné nyní, ale museli na ně přijít tím nejjednodušším možným způsobem – sami je zažili. Při prezentaci hry vydavatelům měli k ruce hratelnou ukázku, ale až později zjistili, že by větší slávu udělali s ukázkou, která by nabízela epické „wow“ momenty. Zkrátka s něčím, u čeho by vydavatelům okamžitě, při prvním pohledu, zasvítily ikonky dolarů v očích. Později to napravili a připravili prezentaci, která obsahovala všechno potřebné. Také si dan v blogu stěžuje, že několik měsíců strávil nejenom on přípravami prezentací a materiálů, které by přesvědčily vydavatele, namísto aby chystal obsah přímo do hry. Vývojářský chleba má holt také dvě kůrky.
Informace z blogu mohou působit mírně depresivně a ze zvolání z konce „Vítejte v úžasném světě herního vývoje,“ přímo stříká sarkasmus, ale mají velkou hodnotu. Netuším, jestli pro vývojáře – možná to sami znají. Pro hráče ale určitě, protože odhalují pozadí vývoje velké hry se vším všudy, tedy i s tím, že vývoj kolikrát není o skutečném vývoji, nýbrž o snaze hru prodat. Až když jsou peníze, tak se může vyvíjet...
Blog nekončí žádnou konkrétní informací nebo náznakem úspěšného lovu na vydavatele, což značí, že Kingdom Come zatím vydavatele nemá. Warhorse ale fungují dál a na hře se dále pracuje, což naoplátku značí, že si kluci s nelehkou situací nějak poradili a 20. ledna naznačí jak.
Bude Kingdom Come epizodický titul, jak vývojářům navrhoval dle informace z blogu jeden menší i několik větších vydavatelů? Těžko říci, ale struktura hry to prý umožňuje. Budou Warhorse dále shánět vydavatele, nebo se vydají vlastní cestou nezávislého vývoje jenom z peněz od investorů? Těžko říci, možné to je také. Vyzkouší dnes tolik populární Kickstarter či Indiegogo kampaň? Klidně by mohli.
Bez ohledu na okolnosti vzniku je ale zřejmé, že Warhorse se nehodlají jen tak vzdát a na každý krok zpět se snaží dělat další dva dopředu, což fanouškům neotřelých RPG konceptů poskytuje naději. Tak se jí držme.