Nezávislý rozcestník: Morrowind a Total War jak je nepoznáte
zdroj: tisková zpráva

Nezávislý rozcestník: Morrowind a Total War jak je nepoznáte

20. 1. 2013 18:45 | Téma | autor: Marek Král |

Vyspávání kocoviny z oslavy nového roku se malinko protáhlo, ale první Nezávislý rozcestník roku 2013 je konečně tady a s ním i několik tipů na fajnové nezávislé hraní: Might of Ancient Remnants se jeví jako mobilní diablovka; Warhammer – The Sundering: Rise of the Witch King již brzy dosáhne verze 0.7 a bude to brutál; Morrowind Rebirth je znovuzrozením jednoho z nejslavnějších dílů série The Elder Scrolls; The Age of Decadence je ve verzi 3.2, s ruským překladem; Eschalon: Book III byla potvrzena, a tak bude snad jedna známá nezávislá RPG trilogie završena. Nic podstatného ve výpisu nechybí, tak se na to vrhneme.

MIGHT OF ANCIENT REMNANTS | Enigmati

Vývojáři z Enigmati milují hardcore hraní založené na soupeření, rovněž vidí budoucnost v mobilních platformách, jako jsou chytré telefony a tablety, a také tíhnou k žánru RPG. V případě Might of Ancient Remnants se dali spíše na stezku akce, aby si na hráčích tak trochu otestovali mechanizmy rubání – jak lze ostatně zjistit na oficiálních stránkách z dostupné testovací alfa verze. MoAR totiž vychází z tvůrčího univerza Boundless, jež výtvarnými kresbami připomíná barevnější obraz Shadow of the Colossus.

Zatímco v Boundless budou mytologie a vesmír, s ohledem na mobilní hraní, podrobně vykresleny, v MoAR se budou „akorát“ prohánět magické bytosti a mydlit se hlava-nehlava. PVP ve free-to-play se časem dokopne i na Kickstarter, aby se zafinancovalo dokončení vývoje. Hra ze své podstaty představí dva režimy: Survival, v němž si hráč vybere hrdinu, aby vlnu za vlnou posílal umělou inteligencí ovládané nepřátele do horoucích pekel a pak za nasbírané bodíky dokupoval lepší schopnosti, případně nové hrdiny; a Arena, v němž už to bude pěkně na ostro hráč proti hráči, kdy i výsledné bodíkování bude mnohem vstřícnější. Pokud se někdo ze čtenářů věnuje hernímu vývoji, může zkusit štěstí a u Enigmati se ucházet o místa Concept Artist nebo GUI Flash Designer. Tvůrci totiž momentálně nabírají.

zdroj: Archiv

WARHAMMER – THE SUNDERING: RISE OF THE WITCH KING | TS:RotWK Team

Kdekdo se těší na Total War: Rome II studia The Creative Assembly – na jejich Medieval II: Total War: Kingdoms se však chystá fandovská modifikace ze světa Warhammer! Takže kdo je víc? Warhammer – The Sundering: Rise of the Witch King ztvární období občanské války elfů. Předem nenaskriptované tažení uvede úmrtí Bel Shanaar v roce -2751 IC, aby hráče následně provedlo 50 válečnými léty, během nichž to s elfy naprosto otřáslo. Modifikace představí známé jednotky od urozených Griffon Riders, ohavných Hydras, mocných Dragon Princes of Caledor přes elfí borce z Phoenix Guard, vyšinuté Kultisty až po Knights of Anlec.

Strategická mapa zanese ostrovní pevninu Ulthuan, domovinu elfů, včetně náležitých modelů elfských měst, figurek vojevůdců, i starobylých památek jako Shrine of Asuryan. Tvůrci slibují masivní taktizování, kdy hráči bude dána naprostá volnost rozhodování, včetně hardcore prudké křivky obtížnosti. O to krásnější bude, že každá z frakcí nabídne jedinečný přístup k hraní, jelikož každá strana tohoto epického fantasy má své unikátní slabé a silné stránky. Datum vydání je zatím v nedohlednu, ačkoliv blížící se verze 0.7 leccos naznačuje. Autoři modifikace navíc stále hledají výpomoc s vývojem od znalců tvorby takzvaných custom settlements, kteří by si věděli rady s bitevními scénáři trpasličích osad, skaveních doupat, pevností vysokých elfů a nekropolí mrtvých králů. Z darovaných peněz od – pro změnu – svých fanoušků jsou schopni práci brigádníkům i zaplatit.



MORROWIND REBIRTH | trancemaster_1988

Švédsko je velmi progresivní zemí – její tvůrci jakbysmet. Jednoho takového, 24letého, švédského tvůrce napadlo převést starý Morrowind do poměrů herního RPG světa roku 2012. Svou vizi odstartoval už v roce 2007, kdy dal projektem New Cities morrowindským městům jistý pocit velkoleposti. Projekt sklidil potlesk, a tak autor nepolevil v dotahování toho, co podle něho Bethesda kdysi uspěchala. Morrowind Rebirth tak přinesla tábory banditů, ukryté mocné zbraně, nové hostince a nová unikátní setkání. V rozšířených městech nabízejí svá zboží zástupy trhovců a spousta nehratelných postav se potuluje městskými ulicemi, zatímco míjí nově postavené budovy včetně všudypřítomné okrasné architektury.

Znovuzrozený Morrowind zplodil přes 20 nových nepřátelských kreatur, opravil řadu chyb z původního kódu, a zatímco se nad celou tou nádherou oči jenom rozplývají, v uších se rozeznívá přes hodinu dlouhá a nová hudební smyčka. Autor modifikace zapracoval i na místech, která se v původní hře lidem jevila jako nudná a hluchá. Tamriel je mrtev – ať žije Krutopřísné království jednoho svéráze! „Stojím za autorem téhle modifikace. Přiznejte si to: Oblivion ani Skyrim na Morrowind nemají,“ hodnotí LordMalacath na stránce Mod DB. Aktuální verze modu 2.03 opravila z původní hry nejrůznější chyby: například chybějící knihy o Nerevarine u postavy Dorisa Darvel, a třeba takový Dagoth Endus už konečně není němý. Tvůrce rovněž provokuje nadcházejícím updatem a přikládá nápovědu: One does not simply walk into Sadrith Mora.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

THE AGE OF DECADENCE | Iron Tower Studio

Vince D. Weller je borec. Jednak v listopadu 2012 napsal, že The Age of Decadence by mohla vyjít už v říjnu 2013, což je takřka za pár, vezme-li se v potaz skutečnost, že „The Age of Decadence bude boMba... Šukézní majstrštyk epických rozměrů!“ Tak snad se vedoucí designer nadějného RPG projektu jenom nechvástá. Tahový hardcore, jaký si hráči pamatují z původních dílů série Fallout, bude také hodně o dialozích a úpadku jedné – římské republice podobné – říše, která tváří padla do bláta.

Veřejně dostupná beta ve verzi 3.2 je ostatně venku, takže kdokoliv se může jít do onoho krvavého, intrikami prolezlého světa podívat. 3.2 je rovněž nahozena jako torrent, tak je to stahování ještě o něco příjemnější. A čte-li tyto řádky některý příznivec ruského jazyka, který je zároveň nadšencem do RPG, udělá mu jedna skupinka oddaných ruských fanoušků nesmírnou radost – po devíti měsících totiž vydala ruský překlad do doposud hotové verze hry. S ohledem na množství textu to musela být neskonalá práce.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

ESCHALON BOOK III | Basilisk Games

„Coby Basilisk Games s radostí oznamujeme, že skutečně děláme na Eschalon: Book III. Většina našich fanoušků to chápe, ale my jsme to oficiálně nemohli oznámit dřív, než jsme se s vývojem dopracovali tam, kam jsme potřebovali.“ Takže je to černé na bílém, vlastně bílé na černém – jak to má kdo radši. Třetí díl, který završí dobře hodnocenou a oblíbenou RPG trilogii Eschalon, je na cestě. Rolová hra pro jednoho, jak se to tehdy tradičně dělalo, by mohla vyjít v létě letošního roku.

Book III snad odhalí všechny nevyřčené záhady okolo minulosti hlavního hrdiny, kamenů Crux, i Orakur snad přestane být tajemné jako hrad v Karpatech. V duchu série se lze připravit na dobrodružství napříč nehostinnou divočinou – prolézání starodávnými kobkami a nebezpečí na každém kroku, to bude hrdinův denní chléb. Tvůrci z Indianapolis opět vzhlíží ke klasickým titulům královského žánru, kdy se hrálo na tahy, zatímco se vyprávěl poutavý příběh. Do léta vody dost, tak kdo se chce napřed osmělit, ten by si měl pořídit jak jedničku, tak dvojku. Ceny se pohybují od necelých sto dvaceti do necelých dvou set korun.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Jaké tipy máte vy? Nedávno zakoupené indie hry, které byste chtěli doporučit, nebo naopak tituly, od kterých byste rádi čtenáře odradili, nově objevené stránky zapadlých nezávislých tvůrců, tipy na videoherně-filmový / hudební / divadelní / prostě umělecký under/ over-ground, cokoliv. Nebojte se napsat do diskuze. Prozraďte rovněž, jakou hru budete v nejbližší době hrát a na jakou další se těšíte.

Nejnovější články