Magicka se prodává jak rohlíky, ale kde je naše recenze?

6. 2. 2011 17:51 | Téma | autor: Petr Poláček |

Vývojáři ze studia Arrowhead v pátek večer na svém twitteru oznámili, že se akčního RPG Magicka doposud prodalo 150 000 kopií pouze přes digitální distribuci (hra vyšla 25. ledna). To je krásné číslo, které ukazuje, jak dokáže zafungovat včasné vydání demoverze (na Steamu), správně nastavená cena (10 Eur) a stejně tak pozitivní šuškanda. A možná si říkáte, proč už jsme tedy Magicku na Games.cz dávno nezrecenzovali, když je tak populární a je venku už dobré dva týdny.

Důvod je jednoduchý: navzdory vší snaze, spoustě patchů a příkladnému naslouchání hráčské komunitě nedokázali vývojáři opravit online multiplayer tak, aby slušně fungoval. To vytváří s ohledem na skutečnost, že Magicka z velké části stojí a padá s multiplayerem, dost velký problém. Ne každý má možnost hrát v kooperaci lokálně. Rozhodli jsme se tedy dát vývojářům šanci ještě do konce týdne a pevně doufáme, že jejich urputná snaha dát hru do „cajku“ přinese ovoce. Byla by to velká škoda, ostatně více vám napoví úryvek z chystané recenze:

„Pak najednou vyjde patch s pořadovým číslem čtyři (a posléze i pět… a kdo ví – ono jich bylo tolik!) a světem se začnou šířit zvěsti, že má Magicka funkční multiplayer. Spolknete tedy chuť jít se ztřískat na oslavu a rozkliknete položku online hraní. A hle, drtivá většina serverů je zamčená. Zbytek má buď obrovské latence nebo se k nim nepřipojíte nebo jejich hostitelé spí. Pokud tedy zrovna nemáte po ruce malou partičku přátel, s nimiž můžete hrát lokálně, pravděpodobně po pár dnech zkoušení nad hrou zlomíte hůl. Pokud naopak partičku máte, a slovy nedokážeme popsat, jak moc je to pro Magicku důležité, máte velkou šanci, že si zkusíte ono úžasné kouzlení ve více lidech, rozpoutáte na obrazovkách neskutečný chaos a třeba i projedete kampaň tak, jak plánovali vývojáři.“