Virtuální realita rok poté
Články o virtuální realitě se na stránkách Levelu objevují už pěknou řádku měsíců. Některé se s nadšením pouštěly do analýzy nových možností, které s sebou VR brýle přinesou, jiné byly naopak skeptičtější, a zabývaly se možnými problémy nejen s nevolností, ale i s určitým stupněm hrozící asociálnosti a odcizení kvůli pobytu ve virtuální realitě. V průběhu posledního roku se na trhu objevily všechny tři hlavní produkty, tedy HTC Vive, Oculus Rift i PlayStation VR, kterým ve všech cenových hladinách zdatně konkurují VR brýle pro mobilní telefony. Nějak ale zatím nedošlo k tomu, že by se lidé rozutekli do svých domovů, aby se tam oddávali virtuálním sexuálním orgiím, čímž by započalo vymírání lidské rasy. Na otázku, proč se tak zatím nestalo, odpovídá v hlavním tématu tohoto čísla Honza Olejník.
Nový hardware do rodiny
Do rodiny herních konzolí jsme začátkem března přivítali Nintendo Switch, která se zajímavým způsobem snaží kombinovat domácí a handheldové hraní. V Levelu samozřejmě nemůže chybět podrobný test od Jakuba Kováře, který se rovněž ujal recenze na sandboxové RPG The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Dočkala se hra po desítce na Games.cz nejvyššího hodnocení i v Levelu?
Obálka LEVEL 273 ale patří jiné hře. Recenzi Mass Effect Andromeda si vzal na starost Vašek Pecháček a vedle ní najdete v novém čísle i další verdikty nad zajímavými hrami uplynulého období – Ghost Recon Wildlands, Nier: Automata, Torment: Tides of Numenera nebo třeba Night in the Woods.
Otec Monkey Island
Ron Gilbert je legenda, na kterou se vyplatí počkat. Domlouvání tohoto rozhovoru zabralo Pavlovi Dobrovskému hodně času, výsledek ale stojí za to. Ostatně, co jiného byste čekali od vývojáře, který má za sebou hry jako The Secret of Monkey Island, Maniac Mansion nebo Deathspank? Ron Gilbert právě vydává novou adventuru Thimbleweed Park, ale v našem rozhovoru se rozpovídal hlavně o stylu, který vyznává při vývoji her obecně.
Problémy u nás, problémy v Cryteku
V Česku vznikne ročně několik desítek her. Alespoň pár kousků obvykle uspěje i na světovém trhu. Jakožto malý středoevropský národ patříme v oblasti vývoje her bezesporu do první poloviny světového žebříčku. Existují však země a regiony, které jsou na tom ještě líp. Namátkou třeba Finsko, Norsko nebo kanadská provincie Québec. Proto jsme se českých vývojářů zeptali, co jim na české herní scéně chybí. A obdrželi jsme celou řadu zajímavých odpovědí, které ve svém článku shrnují Honza Horčík a Martin Bach.
Zatímco česká herní scéna po celou dobu svého vývoje takřka rok od roku roste, historie firmy Crytek je mnohem spletitější. Bratři Yerliové měli potenciál dobýt herní svět. Měli technologie, perfektně vypadající hry a plán. Západní trh si chtěli podmanit velkými hrami tradičního střihu, zatímco frontální útok na východ měl jít přes free to play hry. Chystali také vlastní konkurenci Steamu a nebáli se ani virtuální reality. Jenže místo dobytí světa se už několik let pohybují na hraně krachu. Bohatou historii Cryteku zmapoval ve svém článku Adam Homola.
Ozvěny GDC
Na přelomu února a března se v San Franciscu uskutečnila vývojářská konference Game Developers Conference, jejíž ozvěny najdete hned v několika článcích. Za všechny jmenujme témata Dana Kremsera o zajímavé budoucnosti Unreal Engine technologie, a Terezy Krobové o fenoménu přednášek s názvem One Reason to Be.
LEVEL vychází i v elektronické verzi!
LEVEL je vedle papírové podoby k dispozici i v elektronické verzi za 79 korun - je tedy o dvacku levnější než na stáncích. Všechny podstatné informace o tom, jak elektronický Level získat, najdete v tomto článku. Prostřednictvím aplikací Alza Media a Floowie si také e-verzi Levelu můžete přečíst na webu nebo na zařízeních s iOS či Androidem. Stačí k tomu mít jen JEDEN účet, a tím pádem i JEDEN zakoupený časopis.
Podrobný obsah LEVEL 273 si prostudujte na stránkách level.cz, kde zároveň najdete všechny potřebné informace o předplatném, o autorech a obecně redakci Levelu. Se svými postřehy na konto Levelu nás zastihnete na emailu redakce@level.cz nebo na Facebook stránce Levelu.