Další nejasnosti kolem her a distribuce OUYA
zdroj: tisková zpráva

Další nejasnosti kolem her a distribuce OUYA

11. 2. 2013 12:50 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Po nedávném oznámení, že androidí herní platforma (ano, slovo "konzole" nepoužíváme schválně) jménem OUYA vyjde v červnu, se nám tento výrobek objevuje v zorném poli znovu. Když jsem poukazoval na fakt, že není jasné, jaké hry se na OUYA objeví, kdo je vytvoří, jak se budou distribuovat a hlavně, jak se celý ten systém dá dohromady, aby nevznikl totální chaos jako u všech začínajících platforem digitální distribuce, zjevně jsem nebyl sám, koho tohle napadlo.


A tak se Polygon vydal vyzpovídat Julii Uhrman, která je hlavní tváří OUYA. Tedy pokusil se. Protože Uhrman zůstává u frází a plánů (u něčeho, co vyjde v červnu). „Na trhu si najdeme své místo. Nevěřím, že se hráči definují platformou. Kdo chce hrát s přáteli Call of Duty, jde třeba na X360, kdo Triple Town, jde na mobil. Takže zde bude i hra, pro níž bude OUYA tím nejlepším místem na hraní. Bude důvod, proč konzoli koupit a proč na ní každý den hrát“. 

Což zní hezky, ale my jaksi stále ještě nevíme, jaké ty hry budou, natož, která bude oním killer titulem. Víme, že Double Fine Productions slíbili dvě své hry – The Cave a Double Fine Adventure – předělat i pro OUYA. Jinak se proslýchá, že se snaží OUYA získat malé nezávislé vývojáře a komunikuje s výrobci AAA titulů stejně jako s těmi, kdo uspěli na mobilním poli.

Jenže Uhrman zatím může říkat jen obecné věty jako: „Uvidíte obrovskou knihovnu her. Myslím, že uvidíte známé tituly a známé postavy. Uvidíte i nové tituly od vývojářů, které milujete, a které jste na jiné platformě ještě nehráli. A myslím, že budete příjemně překvapeni tím, že vývojáři vytvořili něco, co jste nečekali, že u televize zažijete“.

Což jsou sliby, sliby, sliby. Uhrman slibuje, že na launch budou k dispozici možná i stovky her... Ale tady narážíme na další problém. A tím je ona distribuční platforma, která prý oddělí zrno od plev a mizerné hry (a těch bude hodně, protože i ti nejmenší indie vývojáři se budou snažit uspět se vším) od těch skvělých. Jde také o to jak se dokáže celý systém nabídnout jako uživatelsky přívětivý. Protože bez toho může celý podnik zemřít. Uhrman říká, že hodlají využít měření toho, jak často a moc hráči danou hru hrají, kolik si jich daný titul koupí, ale opět odmítá zmínit nějaké detaily.

Uhrman říká, že mají prostředky, jak vypíchnout kvalitní hry, ale prý to ještě nemůže sdělit. Stejně jako nemůže sdělit, kolik tedy konzolí bude k dispozici při launchi. Společnost je prý spokojená s tím, kolik vyrobí měsíčně malých boxíků. Tečka. Vše pak korunuje další klasická marketingová fráze. „Vidíme pokrok na každodenní bázi. A myslím, že fakt, že nás přijali velcí prodejci něco znamená. Oni přece nevydají každý start-up. Vyznají se v hraní a technologii. Vidí, že tohle je něco, co zákazníci chtějí“.

Což je u gigantů typu Amazon a Best Buy, kterými protékají statisíce až miliony různých typů produktů, spíše úsměvné. Faktem totiž zůstává, že jsme viděli jak OUYA vypadá, ale neviděli jsme zatím to nejdůležitější... jak funguje v plné parádě, což pár měsíců před launchem je docela zásadní věc.

Nejnovější články