Crysis 3 počítá v PC verzi jen s DX11 - čistě pro vaše dobro
zdroj: tisková zpráva

Crysis 3 počítá v PC verzi jen s DX11 - čistě pro vaše dobro

19. 12. 2012 10:49 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Dostat z Cevata Yerliho, nejukecanější osoby Cryteku, která v míře opakujících se témat asi předčí i Petera Molyneuxe, něco jiného, než básnění o tom, jak free-to-play povede k lepšímu světu, zániku hladomoru a světovému míru, je těžké. GameTrailers se to ale povedlo a vyzpovídali jej v tomto videu, kde došlo i na lehce(?) kontroverzní téma – a tím je fakt, že bez DX11 si Crysis 3 na PC prostě nezahrajete (viz zveřejněné nároky). Tečka. Pokud jste v to snad doufali stylem „jen to tam zapomněli napsat“, tak vězte, že nezapomněli.


Na jednu stranu je bezesporu kladným faktem, že hra bude využívat DX11, protože záběry z ní vypadají opravdu skvěle. Bude zjevně (snad) tím, co Crytek slibuje, tedy graficky nesmírně pokročilým titulem. Bohužel ale jaksi není jasné, proč je cenou za tohle fakt, že hráči se slabším hardwarem a DX10 kartami si prostě titul nezahrají. Yerli se v rozhovoru krásně rozplývá nad tím, že hráčům dají přesně to, co chtějí a že technická úroveň hry bude špičková. To ano. Jasně deklaruje svou lásku ke komunitě a zdůrazňuje, jak super bude grafika Crysis 3. Ale...

Dokonce prohlásí, že cílem je roztavit vaše PC, prostě takové rozmáchlé bití v hruď. A cenou za to je, mimo jiné, i fakt, že hra bude prostě jen pro DX11. Pomůže to prý i vaší taktice postupu, protože budete např. využívat vysokou trávu, budete počítat s jejími vlastnostmi atd. A prostě by to jinak nešlo, hra musí být jen pro DX11. Cituji: „Víme, že tím některé hráče naštveme, ale myslíme, že většina bude ráda“.

Samozřejmě. Omezení možností je vždycky věc, která lidi potěší. Někdo možná tímto krokem získá falešný statut ve společnosti "heč, mám na to rozjet Crysis 3", ale nemyslím, že normálního člověka potěší fakt, že místo několika možností voleb má jen jednu.

Ale i tak by šlo na tyto argumenty přistoupit. Prostě Crysis 3 je hra, která naplno využívá špičkových vlastností CryEngine 3 a to holt nese svou cenu v hardwarové náročnosti. Má to jeden háček. Crysis 3 samozřejmě vyjde i na konzole. A ty nemají podporu DX11. Přesto na nich Crytek hru vydá, přesto zjevně jde udělat hru v DX10, přes tohle všechno zde zjevně cesta k DX10 verzi hry je.

Samozřejmě, že konstrukce konzolí je specifická a díky uzavřenosti systému je vývoj v mnoha ohledech snazší. Ale to nic nemění na tom, že Yerliho argumenty ztrácí na validitě. Crytek si zjevně myslí, že si hru můžete stejně dobře užít na konzolích. Tak proč, probůh, nejde udělat podporu pro DX10 karty? To už Yerli nevysvětlí.

Osobně nezpochybňuji, že Crysis 3 vypadá v demonstracích na PC úžasně. Ale krok, který Crytek učinil, tedy, že z PC launche udělal jakousi deklaraci „nechceme méně, než maximum a nechceme hráče, kteří mají méně, než maximum“ mi přijde jen obtížně akceptovatelný. Na jednu stranu se staví do role společnosti, která posunuje hranice PC hraní bez kompromisů (v technickém spektru), na druhou ale v klidu vyrobí konzolové verze, které ukazují, že jde uspokojit více hráčů. Jsem si jist, že jak je zde mnoho hráčů, kteří jsou na nemalé nároky hry připraveni, nebude zde ani málo hráčů, kteří mají hardware, jenž jim dobře a dostatečně slouží i dnes a nemyslím, že zrovna ti kvůli Crysis 3 nakoupí nový hardware. Jen se naštvou na Crytek a ten neuvidí jejich peníze...

Schválně - pokud nemáte ještě DX11 kartu, budete si ji kvůli Crysis 3 pořizovat?

Nejnovější články