UFO: Extraterrestrials preview a rozhovor
zdroj: tisková zpráva

UFO: Extraterrestrials preview a rozhovor

16. 5. 2004 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

Čeští vývojáři se po vojenských simulacích začínají pomalu, ale jistě stávat i odborníky na UFO. Po Aftermath od Altaru se totiž u nás chystá další projekt založený na legendární tahové strategii od Microprose.

Autor: Dreb
Publikováno: 16.května 2004

Čeští vývojáři se po vojenských simulacích začínají pomalu, ale jistě stávat i odborníky na UFO. Po UFO: Aftermath od Altaru se totiž chystá další projekt založený na legendární tahové strategii. Prakticky neznámý domácí tým Chaos Concept chystá remake nazvaný UFO: Extraterrestrials.

 Opět mimozemšťané
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Jak již název a předchozí řádky napovídají, bude se jednat o tahovou strategii, spadající do žánru sci-fi. Příběh vymysleli autoři následovně: Na planetě Esperanza se odehrává konflikt mezi lidskou rasou a mnohem vyspělejšími bytostmi z vesmíru, které člověka převyšují nejen po technické stránce svými technologiemi, ale také svými duševními schopnostmi a tělesnou konstrukcí. Lidstvo zakládá jednotky CAF-Counter Alien Forces, jež mají za úkol vypořádat se s tímto novým nebezpečím a jejichž osud, potažmo osud celé planety, je tímto vložen do rukou hráče. Z jistého důvodu, který ale neprozradíme, se nebude hra odehrávat pouze na Esperanze, nýbrž se svými nejlepšími jednotkami a s využitím přejaté cizácké technologie časem navštívíte i planetu Zemi.

Z článku v časopise Esperanza Times:
…cizáci doposud napadají především podpovrchové doly s bohatými zásobami krystalu Avonia. V poslední době se ale kromě útoků na doly množí i únosy lidí, na jejichž tělech jsou prováděny hrůzné experimenty. Předpokládáme, že se tímto cizáci snaží zakrýt pravý účel své aktivity. Tento měsíc se našim stíhačům podařilo zničit jedno UFO tak, že bylo nuceno pokusit se nouzově přistát. Jeho posádka nepřežila. Trosky UFA byly podrobeny pečlivému zkoumání v laboratořích CAF. Bylo zjištěno, že velká UFA zřejmě v nouzi využívají velkokapacitního akumulátoru energie, a to pro své pověstné únikové manévry, kdy jejich zrychlení hravě překonává naše stíhače. Zařízení technologicky přesahuje všechny lidské akumulátory. Energie je uchována v čisté elektromagnetické formě, a tak může být okamžitě distribuována do antigravitačních systémů pohánějících UFO. Právě rychlost, s jakou reaguje na potřeby odběru, je zdrojem fascinujících letových vlastností cizáckých lodí. Kapacita akumulátoru je dostatečná, jak už jsme se mohli přesvědčit několikrát v boji...

 Vojáci a bojová technika
Hráč bude disponovat jednotkou 10 vojáků patřících do organizace CAF, vyzbrojenou nejlepší dostupnou technikou. Stejně jako v původních hrách série UFO bude ale tato poměrně zaostalá, a tak bude další rozvoj jednotek CAF záviset hodně na schopnostech vědců, aby toto technologické zaostávání dohnali. Jak nám řekl jeden z tvůrců Michal Doležal: „Ne snad, že by těžký laserový kanón SLS 2303 firmy Star Light Systems z lehké duralové slitiny vybavený objemným laserovým emitorem byla špatná zbraň, ale na alienské hordy, z nichž mnohé mají zabudovanou ARU-automated repair unit, bohužel nestačí.“

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Kromě zmíněných 10ti vojáků bude hráč moci využívat i spoustu podpůrné techniky - lehká a rychlá bojová vozidla, těžké tanky, vznášedla a bojové roboty. K přepravě jednotek do bojových misí bude sloužit transportní letoun, jehož kapacita omezuje počet vojáků a bojové podpůrné techniky v misi. Samozřejmě jako v každé podobné hře ani zde nechybí vývoj nových technologií, výkonnějších, lépe opancéřovaných a lépe vyzbrojených bojových vozidel, pěchotních zbraní, vznášedel, stíhaček a také již zmíněných transportních letounů, což zajišťují právě zmínění vědci.

 Význam základny
Vojáci, vědci, inženýři a pomocný personál, ti všichni budou mít zázemí na vojenské bázi organizace CAF, jejíž součástí budou hangáry, laboratoře, dílny, obytné sekce, sklady, systémy detekce létajících talířů, energetické centra, polní nemocnice atd. Managementu si tedy užijete do sytosti. Každá část hráčovy základny má totiž své opodstatnění. V obytných sekcích sídlí vojáci, vědci a inženýři. V laboratořích probíhá výzkum nových technologií, inženýři konstruují vše, co vědci vyzkoumají. V nemocnici zase budou hráčovy jednotky získávat zpět své zdraví. Srdcem základny je potom energetické centrum, sekce systémů detekce naopak dokáže lokalizovat nepřátelské létající talíře atd.

 Systém hry
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Co se týče samotného systému hry, byl nám prezentován na případě města napadeného ufony. Hráč přilétá s transportním letounem do napadené oblasti, například na volném, travou porostlé prostranství vedle policejní stanice, a dostává své jednotky z transportu. Bitva je již v plném proudu, z budovy nemocnice šlehají plameny a z policejní stanice se ozývá střelba. Neklamné znamení, že uvnitř je snad ještě někdo živý. (Nebo že by ufoni už jen dobývali raněné?) Zde přichází na řadu hráčův um, to, jakou zvolí taktiku boje, jak dokáže využít terénních nerovností, a také to, jakými zbraněmi vyzbrojil své vojáky.

Za každý přesný střelecký zásah nebo úspěšný hod granátem získává hráčův voják zkušenosti. Čím větší zkušenosti v boji nasbírá, tím více se zlepší jeho vlastnosti. Zlepší se jeho střelecká dovednost, schopnost hodem trefit cíl a také jeho fyzická kondice.V případě, že hráč dokáže v boji ufony porazit, posbírá cenné ufonské artefakty a odlétá zpět na základnu. Nic nového pod sluncem. Jenže proč měnit něco, co funguje, že?

Navíc bude UFO: Extraterrestrials disponovat jednou zajímavou vlastností. Pokud bude voják zraněn, musí projít léčbou v nemocnici. Čím vážnější zranění voják prodělá, tím déle se léčí a tím více poklesne úroveň jeho schopností, takže po několika měsících strávených ve službě a následném těžkém zranění se může z veterána stát opět zelenáč.

 Zpracování, znovuhratelnost, umělá inteligence
Pro zobrazení hry si Chaos Concept vyvinuli vlastní 3D engine postavený na rozhraní DirectX verze 9, který plně využívá možností grafických akcelerátorů pro různé 3D efekty, jako je například mlha nebo dynamické světelné efekty. Engine také používá vlastní skriptovací jazyk, což přináší možnost snadné modifikovatelnosti chování většiny objektu ve hře. A co je hlavní, umožňuje, aby mise ve hře byly náhodně generovány, čímž by mělo být postaráno o variabilitu a možnost znovu hraní. Viz příklad Diablo. Co se samotných misí týče, bude umožněno ničit zdi budov a veškeré vybavení, na které zbraně stačí. Pro představu - k probourání se do průměrného domu postačuje raketa nebo projektil z elektromagnetického děla, což nám připomíná skvělý Silent Storm.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Další důležitou součástí tohoto typu her je umělá inteligence. Jak jsme se dozvěděli, na AI bude kladen velký důraz. Ufonské jednotky budou vidět a slyšet a dokáží si předávat informace o pohybech hráčových vojáků, avšak jenom pokud k tomu budou mít příslušné komunikační zařízení nebo telepatické schopnosti. Jednotliví ufoni tak budou moci spolupracovat a na základě svých schopností se budou rozhodovat jako tým, ne jen jako několik roztroušených jednotlivců. Dokáží vyhodnotit viděné rozložení nepřátelských jednotek a podle toho zvolit typ útoku. Například bude-li shromážděn větší počet vojáků CAF na malé ploše, použijí munici s plošným účinkem - třeba granát. Dále je plánováno omezit na rozumnou míru ukládání pozic ve hře, což by mělo zvýšit napětí.

Jak tedy vidno, vypadá to na hardcore předělávku UFO se vším, co k tomu patří, a nám nezbývá než se těšit, že si budeme moci Extraterrestrials co nejdříve zahrát.

 Rozhovor
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Chaos Concept je prozatím na herním poli velkou neznámou. Jako tým totiž za sebou nemá vůbec nic. Každý vývojář pracující na UFO: Extraterrestrials už ale na nějakém projektu pracoval. Většinou šlo o vlastní nekomerční věci, v programátorském týmu jsou tak například odborníci na problematiku 3D programování nebo se zkušeností v návrhu optimálních algoritmů.

Čtyři všetečné otázky pro Michala Doležala, produkčního hry UFO: Extraterrestrials:

Kdy tě napadlo začít pracovat na hře UFO: Extraterrestrials?

Prapůvod nápadu začít pracovat na hře UFO: Extraterrestrials sahá do roku 1995, i když tehdy byla hra plánována pod jiným jménem. Bylo to v době, kdy jsem dokončil střední školu, v době, kdy hardwarovou královnou byla sestava osazena procesorem 486DX2 s neuvěřitelnou rychlostí 66MHz a kdy jsem s herním vývojem ještě neměl žádné zkušenosti. Bylo mi jasné, že sousto v podobě tahovky, která by dosahovala tak vysokého standardu, nastaveného vývojovým týmem firmy Microprose (UFO: Enemy Unknown) nebo Blue Byte (Battle Isle II), bych nebyl schopen bez předchozích zkušeností dosáhnout. Proto jsme začali zprvu vyvíjet arkádu. Vlastní vývoj UFO: ET tak, jak vypadá nyní, začal před dvěma lety s týmem 4 lidí. Nyní na vývoji pracuje celkem 13 lidí.

Bude možné si ve hře střihnout hru za ufony nebo za civilisty?

Hrát za ufony, ani za civilisty nebude možné, nicméně je ve hře stejně jako například v (musím souhlasit parádním) Silent Stormu třetí strana, a to policisté a armáda. V rámci svých možností tyto jednotky do bojů ve městech zasáhnou z povahy svého povolání, avšak ani za ně nebude možné hrát, neboť disponují svojí vlastní AI.

Spolupracujete při vývoji s hráči?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva S hráči spolupracujeme. Již několik měsíců je dispozici diskusní fórum na našich stránkách www.ufo-extraterrestrials.com. Asi největší a nejčastěji uváděným požadavkem na to, co by ve hře nemělo chybět, je možnost výstavby vlastních základen a destrukce zdí a objektů, přičemž obě tyto vlastnosti náš engine zvládá vizualizovat a zohlednit.

Kdy se hra objeví na pultech prodejen?

Datum vydání ani cena hry ještě nebyly stanoveny. Bude se odvíjet hlavně od toho, jak rychle se nám povede sehnat distributora. Jeho získání je pro nás v současné době hlavním úkolem. Prozatím vývoj financujeme čistě z vlastních zdrojů.

Tento článek je uveřejněný s laskavým souhlasem časopisu SCORE, kde původně vyšel.

Související články: Novinky

Dreb
autorovi je 26 let, pracuje jako redaktor SCORE a webmaster score.cz, studuje magisterské studium na PAČR, specializuje se na Counter-Strike, FPS, RPG a baví ho pohodovej život : -)

 
 
Dreb

Nejnovější články