Brány Skeldalu 2 - rozhovor
zdroj: tisková zpráva

Brány Skeldalu 2 - rozhovor

18. 12. 2002 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

V současné době se začíná prodávat nová česká adventura s RPG prvky Brány Skeldalu 2: Pátý učedník a právě o ní jsme si povídali s hlavním designérem Jindrou Rohlíkem z Napoleon Games.

Autor: Kate
Publikováno: 18.prosince 2002


Obrázek zdroj: tisková zpráva Firma Napoleon Games sice nepatří mezi nejznámější domácí vývojáře ani se zatím nestihla prosadit ve světě jako Bohemia Interactive nebo Illusion Softworks, ale přesto se nejedná o žádné nováčky v branži. Tým vedený Jindrou Rohlíkem má na svém kontě od roku 1996 už čtyři hry, z nichž si možná vybavíte arkádu Colony 28, dnes již klasický dungeon Brány Skeldalu ve stylu Dungeon Mastera nebo detektivní hru Twilight (Přítmí), která kdysi vyšla jako příloha na Score CD. Nyní Napoleon Games vydávají svůj zatím poslední počin v podobě titulu Brány Skeldalu 2: Pátý učedník, který je mixem adventury a RPG. A právě tato hra se stala námětem pro náš rozhovor s Jindrou Rohlíkem.

Tiscali Games: Pro ty, kteří slyší o Branách Skeldalu 2 poprvé, jaký je jejich děj a jak navazuje na první díl?

Jindra Rohlík: Brány Skeldalu 2 se odehrávají deset let po událostech jimiž vrcholil předchozí díl. Jeho děj zakládá zápletku dílu druhému a tomu, kdo si jedničku pamatuje, ledascos osvětlí, ale jinak se jedná o dva zcela samostatné příběhy. Hrdinou hry je Engeor, student magické univerzity, který se dostává do konfliktu s hrdinou dílu předchozího, z něhož se vyklubal prvotřídní lump. Byl to jeden z těch, kteří tvořili družinku kterou hráč ovládal. Po návratu z magické věže Skeldalu se vrátil do Moharnu, královského města říše Arte, vetřel se do přízně králi a v postupně nastoloval diktaturu v jejímž čele sám stál.

Jak dlouho jste na hře pracovali a proč práce na dvojku nezačaly hned po vydání prvního dílu?

Jindra Rohlík: Na dvojce se nezačalo hned hlavně proto, že jsem toho všeho měl plné zuby a chtěl jsem nejdřív dostudovat. Na hře se dělalo 11 měsíců.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Je něco, čím jste se během vymýšlení příběhu Bran Skeldalu 2 inspirovali? Byli jste při vývoji hry ovlivněni nějakou jinou podobnou hrou?

Jindra Rohlík: Prvními šedesáti stranami Souostroví Gulag. Dál jsem totiž neměl sílu to číst. Ale ne, vážně! Kde se myšlenka původně vzala už si nevzpomenu. Vědomě jsem trochu čerpal ze Souostrovím Gulag v první části hry, kdy se hráč nachází v trestaneckém táboře. Vizualizace soubojů byla ovlivněná hrou Heroes Of Might And Magic III. To je vše, jinak je hra jako obvykle nevědomou syntézou všech minulých zkušeností ať už životních, literárních nebo herních.

Na rozdíl od jedničky není pokračování hry čistým RPG, ale obsahuje i adventurní prvky. Co vás vedlo k takové změně a jak se tento žánrový posun prakticky projevil?

Jindra Rohlík: Vedla mě k tomu touha vytvořit něco do určité míry nového, nezabřednout do derivátů vlastních her a také snaha přiblížit hru širšímu okruhu hráčů než jaké tvoří hardcore dungeonisti. Přeci jen české adventury se u nás prodávají lépe než české dungeony.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Můžete nám trochu přiblížit hlavního hrdinu a budeme hrát pouze za něj?S jakými postavami se ve hře setkáme? A jak to je s dialogy, jsou všechny nadabované?

Jindra Rohlík: Ano, hráč bude ovládat pouze Engeora, studenta prvního ročníku magické univerzity. Je to chlapík šikovný i když trochu nezkušený ve všech ohledech. Jeho tělesná konstrukce nepředpokládá ani fyzický boj ani fyzickou práci. Proto se snaží problémy řešit hlavou a magií, kterou se postupně ve hře učí.

V trestaneckém táboře se potkáte s dalšími obětmi Wahargemova diktátorského režimu, mezi nimi například s bývalou prostitutkou, dále s táborovým práskačem a v Moharnu pak například s krysařem atd. Dialogy jsou plně nadabované.

Jaké druhy magie a jaká kouzla se například v Branách Skeldalu 2 objeví?

Jindra Rohlík: Kouzla v Pátém učedníkovi mají podporovat taktické způsoby boje a využít tahového soubojového systému. Protože hlavní hrdina je sám, musí tomu být přizpůsoben i způsob boje a tak se změnily i kouzla, i když živlová organizace kouzel zůstala zachována, stejně jako i některá další kouzla.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Boje v prvních Branách Skeldalu probíhaly ve speciálním režimu a někdy i velice dlouho. Zůstal u dvojky jejich systém stejný nebo se v něčem změnil?

Jindra Rohlík: Někteří hráči vytýkali jedničce to, že si museli celé kolo naplánovat dopředu, i když nemohli znát situaci v okamžiku, kdy se daná postava dostane na tah. Ve dvojce je iniciativa vypočítána na začátku nebo dopočítána při vyvolání další bytosti a každá postava se orientuje podle momentální situace, kdy se dostává na tah. Nové souboje poskytují podle mého názoru mnohem více prostoru pro taktiku a kombinování kouzel. Například lze vyvolat svou potvoru a navěsit na ní posilující kouzla nebo svázat nepřátele pavučinou pod dlouhotrvajícím „Smrtícím deštěm“. Nebo nakazit všechny nepřátele magickou nemocí a pak jim unikat tak dlouho, dokud nevychcípají atd.

Brány Skeldalu nebyla nejjednodušší hra, je dvojka podobně obtížná? V čem je lehčí a v čem těžší ?

Jindra Rohlík: Adventurní a logické úkoly jsou podle mého názoru těžší, souboje jednodušší. Nicméně tohle je silně subjektivní názor.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Do jakých lokací nás hra zavede?

Jindra Rohlík: Uvidíte bažiny Korvi Trikoli s trestaneckým táborem a táborem nekromantů, jižní část Rovenlandu, tedy ostrova, kde se odehrával první díl, tam navštívíte sopku, Větrnou horu, i samotný Skeldal a podíváte se i do královského města Moharn a na další místa.

Jak zhruba dlouho může trvat průměrně zdatnému hráči dokončení celé hry ? A na jaké hráče apelujete, užijí si u Skeldalu 2 i ti méně zkušení nebo mladší hráči?

Jindra Rohlík: Skeldal byl vyvíjen právě s ohledem na širší hráčskou obec. Hru by si měli užít jak tradiční hráči adventur, kterým by měla nabídnout odlišný herní prožitek, tak hráči RPG her i začátečníci. Člověk se podle mě nemusí stát specialistou na nějakou hru nebo typ her, když se chce pobavit u počítače.

Jindra Rohlík ve hře Přítmí zdroj: tisková zpráva Kdo všechno a jak se na hře podílel?

Jindra Rohlík: Na grafice to byli Martin Zhouf (scény), Fanatic Games (taktéž scény), Dan Falta (animace a charaktery), Karel Matějka (user interface a postavy), na programu Jan Hloušek, na hudbě David Hájek, já jsem dělal game design, scénář, produkci a to ostatní.

Můžete prozradit nějaké detaily k technickému zpracování?A jaká je minimální a doporučená konfigurace počítače pro Brány Skeldalu 2?

Jindra Rohlík: Skeldal 2 jede na enginu CPAL2 v rozlišení 800x600. Minimální konfigurace je Pentium 2 na 300MHz, grafická karta se 4MB paměti, harddisk, cédéčko, myš a zvukovka.

Jak hodnotíte s odstupem času Brány Skeldalu a co očekáváte od druhého dílu?

Jindra Rohlík: Brány Skeldalu se staly českou kultovní hrou. To jsem si nevymyslel, takhle o tom čtu na českém internetu jak v retro článcích, tak v recenzích na dvojku. Těší mě to i překvapuje zároveň. Myslím, že jednička měla své chyby, ale jinak to byla skvělá hra a dobrá zábava. Mrzí mě, že se jí tehdy nepodařilo prodat do zahraničí. Od druhého dílu očekáváme větší prodejnost a budeme se snažit uspět s ní i v zahraničí.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Hra je v prodeji od 1. prosince - dostali jste již od hráčů nějakou zpětnou vazbu a víte, jak se hra lidem líbí?

Jindra Rohlík: První prosinec je teoretické datum, chvíli to trvá než se hra dostane na pulty obchodů a také v této době se věci kupují spíš jako dárky, takže žádné odezvy od běžných hráčů nemáme. Máme ale odezvy od recenzentů a ty jsou pozitivní.

Neplánuje se nějaká jiná jazyková mutace alespoň pro naše nejbližší sousedy? Nebo rovnou vydání v anglické verzi v jiných zemích?

Jindra Rohlík: Nejprve přeložíme hru do angličtiny a dále se uvidí, takže odpověď na otázku zní: ano, plánuje.

Kdy vydáte hratelné demo a co bude obsahovat?

Jindra Rohlík: Demo určitě vydáme a to co nejdřív, co ale bude obsahovat to opravdu nevím. Mám velký problém se rozhodnout, ale pravděpodobně bude obsahovat tradičně začátek hry i když ten nepředstavuje její možnosti v plné šíři (než se totiž hráč dostane k soubojům, musí se nejdřív dostat z trestaneckého tábora a to chvíli trvá).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Brány Skeldalu 2 jsou hotovy, chystáte už něco dalšího? Pokud ano, o co půjde?

Jindra Rohlík: Vše je ve stádiu příprav, takže nic konkrétního nyní říct nelze, ale takovou odpověď jste asi očekávali, že? :)

Děkujeme za rozhovor.

Recenzi hry Brány Skeldalu 2: Pátý učedník si na Tiscali Games budete moci přečíst příští týden.

Stáhněte si: Hudební ukázka v MP3, Screenshoty
Související články: Novinky, Návod na Brány Skeldalu 1

 
Kate
připravil: jd


 
 

Nejnovější články