14. 12. 2000 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Boards & Blades 2 - recenzeAutor:iNoePublikováno: 15.prosince 2000• Konkurence Tony...

Boards & Blades 2 - recenze

Autor:iNoe
Publikováno: 15.prosince 2000

Konkurence Tony Hawka?
O Boards and Blades 2 jsem toho moc nevěděl, i když jsem tušil, že kvalita jistě valná nebude. Nasvědčoval tomu především nedostatek všeobecných informací. To jsem ovšem ještě netušil, že po takto kvalitní hře, jako nedávno vyšlý titul Tony Hawk's Pro Skater 2, může někdo vypustit takto nudnou, nezábavnou a odpornou hru, jakou Boards and Blades 2 bezesporu je. A nedoporučuji se přesvědčovat na vlastní zkušenost, jednalo by se o zbytečně vyhozené peníze a čas.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Pří mém pátrání po informacích jsem pochopitelně narazil na první díl, který dle všeho nestál za nic. Extreme Boards & Blades „zazářil“ na herním nebi ubohou grafikou, nudnou hratelností a příšerným ovládáním. To jsou vlastně také nastíněné rysy druhého pokračování, kde autoři již raději vynechali podtitulek Extreme, aby se snad zbavili prakticky legendárního neúspěchu, který se táhne se sérií těchto her - Extreme Boards & Blades, Extreme Bullrider, Extreme Freestyle BMX, Extreme Moutain Biking, oba díly Extreme PaintBrawl, Extreme Rock Climbing, Extreme Rodeo, Extreme Tennis, Extreme Watersports a Extreme Wintersports. Ano, i přes tyto hry vede nudný život recenzentův.

Nyní již ke hře samostatné - opět se nepodařilo dohodnout na žádných licencích, takže vám zbude vybrat si z pěti smyšlených závodníků - Erica Ramoneho, Tinyho Mikalase, AJ Wetherly, neučesaného Josepha Chena a in-linisty Dirka Knoxe. A značky skateboardů? Na výběr jich je sedmnáct, ovšem nepočítám že by hráče mohla alespoň jedna „značka“ zaujmout.

Tratě
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Těch je ve hře celkem 21, ovšem jedna nudnější než druhá. Na úrovní nemáte prakticky nic jiného než pár rádiusů, kicků a railů, na které se nedá naskočit. Design úrovní je naprosto otřesný, málokdy je vám terénem umožněna nějaká kombinace triků, jako je tomu u podobných her. Jízda se pak stává jednotvárnou a jediným vaším úkolem je jezdit dokolečka po předem vybraném okruhu, kde víte že nasbíráte největší počet bodů. Hra tak brzy omrzí a naopak místo toho, aby vás zaujala a přinutila pokračovat ve hře, dosahuje naprosto opačného efektu.

Příliš mnoho chyb
Velkým problémem je zabugovanost, protože Boards and Blades 2 je již na první pohled plný nechtěných bugů a nedodělávek, které by za normálních okolností neměly v žádném případě projít beta-testingem. Bugy jsou natolik zásadní, že vám maximálně ulehčí nebo zase stíží hru. Na jeden trik můžete velice lehce dosáhnout až 100 000 bodů, což by vám při normálním hraní vyšlo na pár desítek minut ježdění. A někdy počítač naprosto ignoruje vaše komba, a tak z nějakých super komb dostanete pár bodů za poslední trik apod.

Dalšími problémy sou třeba otočky na rádiusech, občas je vám pár stupňů přidáno, někdy ubráno, celkově je v tom velký nepořádek. Dopady jsou řešeny velice divně - když dopadáte z rádiusu na rovnou Zvětšit zdroj: tisková zpráva plochu ve vodorovném postavení, obvykle by vás to hodně bolelo. Ale v Boards and Blades 2 dopadnete na skate nebo brusle, připočtou se body a jede se dál.

Hrát můžete několik rozdílných módů, volnou jízdou počínaje a závody, ve kterých získáváte nové tratě, konče. Časem ovšem zjistíte, že všechny módy jsou prakticky stejně nezáživné a tak není na škodu se podívat na pár errorů. A hned se jich pár najde - například v jednom módu máte za úkol na každém checkpointu dát jeden z počítačem vybraných triků. Tohle samozřejmě není žádný problém, rozjedete se na skateboardu a skáčete si Nollie Kickflip a podobné vychytávky… horší je dát na in-linech Heelflipa a podobné triky určené čistě pro skateboard.

Kamera
Slavná kamera Boards and Blades 2 se řídí pravidlem čím méně přehlednější, tím lepší. Přechod mezi kamerou branou zpoza hráče a z ptačího pohledu (používaný nad radiusy) je obvykle tak pomalý, že v nejnutnější moment kamera nepřehledně obíhá a nadskakuje kolem hráče, takže máte výhled dokonale zastíněný. Nepočítám ani nepřehledné situace v rozích nebo když jedete podél hran - kamera neví, jestli vyjíždíte nahoru po radiusu (a má se přepnout do pohledu z ptačí perspektivy) nebo jestli jedete normálně po rovině. Takže bere zlatou střední cestu a skáče ze strany na stranu.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Boards and Blades 2 je jednou z nejhorších sportovních her tohoto roku. Ve hře jsem nenarazil na žádné klady ani nic, co by mě přinutilo zvednout hodnocení. Hra je plná bugů, nedomyšleností a celkově odfláknuta. Přemýšlel jsem o záporném hodnocení, ale asi by to přes cenzuru neprošlo, a tak hra ode mne dostává celých 10% - nejníže hodnocená hra v mém životě. Sorry hoši ze Silverfish Studios, tohle jste nevychytali. Vřele nedoporučuji.

iNoe

Nudná hra s neotřelým ovládáním a hnusnou grafikou, kterou bych nehrál i při té nejhorší herní žízni.