Star Wars: The Old Republic - příhody otylého Jedie #1
zdroj: tisková zpráva

Star Wars: The Old Republic - příhody otylého Jedie #1

23. 12. 2011 16:28 | Dojmy z hraní | autor: Karel Drda |

Místo kouzelnické hole třímá v rukou světelný meč, místo načuřených orků musí bojovat s prasečími Flash Raidery a horami sevřenému údolí se neříká království, ale planeta. K takovému závěru může dojít člověk během několika málo okamžiků strávených ve Star Wars: The Old republic, pokud před tím zabředl do hraní jiných onlinovek s fantasy tématikou.

Uvěřitelné prostředí, chytlavá atmosféra a především svět, který mě chytil za srdce už v prvním Lucasově filmu - to jsou hlavní devizy SWTOR, které však nelze v žádném případě opomenout. K případné podobnosti s jakýmkoliv jiným produktem daného žánru tak člověk může být najednou shovívavější.

Hrdina Karrull chce být jedním z mnoha rytířů Jedi, kteří brání mír a prosperitu galaktické republiky a upřímně řečeno o nějakých online hrách toho mnoho neví. Zatím se rozkoukává, nechce se příliš smířit s tím, že je pouze obyčejným padawanem a bere téměř jakýkoliv úkol, který mu vylepší postavení v očích jeho představených.

Oba stojíme na začátku dlouhé cesty, a i když úvodní svět je hodně uzavřený, stále je slušně rozlehlý a nabízí dostatek prostoru k seberealizaci. U MMORPG her platí dvojnásob pravidlo, nesázet na první dojem. I když právě první dojem rozhoduje, tak se vždy vyplatí vydržet s definitivním hodnocením trochu déle. Přeci jen toho na člověka čeká ještě hodně včetně pochopení základních principů hry.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Faktem však zůstává, že první dojem ze Star Wars The Old Republic byl více než pozitivní. Kromě velkého množství úkolů, které Karrul sbíral na svých cestách na planetě Tython v typickém stylu „dones, zabij, najdi“, plnil ještě solidní dávku příběhových misí, které kupodivu nepostrádaly na originalitě a navíc nabídly jednu celkem důležitou věc. Totiž pocit výjimečnosti. Velmi záhy nabudete dojmu, že dění ve světě Hvězdných válek budete velmi rázným způsobem ovlivňovat. A to je dobře.

Karrull dokázal, že má srdce na správném místě a z padawana se stal skutečný rytíř řádu Jedi. Jeho mentor mezitím odletěl na Coruscant a jen co Karrull dokončí nějakou rozdělanou práci, vydá se také na planetu, která není ničím jiným, než velkolepým městem.

Z relativně uzavřeného Tythonu se člověk pomocí meziplanetární dopravy dostane do skutečného světa. Coruscant je skutečně rozlehlým a (pro účely multiplayerového běsnění) megalomansky vystavěným světem. Dle původního záměru vývojářů to však není rušná planeta, udržující relativní klid zbraní, ale místo, kde doslova zuří občanská válka.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Kouzlo hry tkví v objevování - ne v kolektivním hraní a dlouhých raidech, ale minimálně v první fázi, v nalézání odpovědí na neuvěřitelné množství otázek. Jaký je tedy první dojem? Více než dobrý. Odhadnout, kam se hra bude ubírat, zda nedopadne jako celá řada předchůdců, je v tuto chvíli zhola nemožné. Ale jedno je jisté, potenciál je zde na hodně slušné úrovni. A to i přes naprosto zdrcující podobnost právě s nevyřčenými názvy všech těch velkých her, jejichž nástup byl sice masivní, ale po několika měsících zůstala jen hrstka věrných.

Jak se ve hře cestuje? Jsou nepřátelé obtížní a co jejich umělá inteligence? Co hraní ve více lidech? Jak se ve hře nakupuje? Na tyto a spoustu jiných otázek začínáme s Karrullem nacházet odpovědi a postupně vás budeme s postřehy přímo z bojiště seznamovat. Tak hezké svátky se Star Wars.

Nejnovější články