Assassin’s Creed: Revelations - dojmy z GC 2011 dema
zdroj: tisková zpráva

Assassin’s Creed: Revelations - dojmy z GC 2011 dema

20. 8. 2011 13:15 | Dojmy z hraní | autor: Petr Poláček |

Nemá cenu lhát, že nám zveřejnění celého Gamescom dema Assassins’s Creed Revelations nevzalo alespoň trošku vítr z plachet. Popisovat nyní obšírně to, co si můžete sami prohlédnout, by bylo nanejvýše zbytečné. Na záznam se podívejte sami po rozkliku článku, my k němu jenom doplníme komentář, který vypichuje novinky oproti předchozím dílům a upozorňuje na jisté nesrovnalosti, kterých se demo dopouští. Brzy vám rovněž nabídneme krátký rozhovor s jedním ze scénáristů.

Jako celek působí skoro desetiminutový úsek ze hry kompaktně a skoro bezchybně. Je velkolepý a dramatický, ale při bližším pohledu poukazuje na drobnosti, které nemusí kazit dojem, ale hra by bez nich byla rozhodně lepší.

Když Ezio hned na začátku přežije příšernou nehodu dostavníku a vypadá na umření, tak mu stejně nedělá potíže porazit s jedním prstem v nose trojici nepřátel. Jak tento úsek komentoval během prezentace vývojář, kdyby byl zapnutí interface, měl by Ezio poslední dílek života. Přesto se nezdá, že by ho to v boji samotném nějak omezovalo. Až po něm zase začne kulhat a vláčet se jako zraněná liška. Další podezřelou věcí je absolutní neochota nepřátel pořádně bojovat. Ezio se po pevnosti prochází jako na nedělním výletě a kosí jednoho nepřítele za druhým bez větších problémů. Tohle je způsob tichého a neslyšného asasína? Kdepak, tohle jsou spíš způsoby Terminátora.

zdroj: Archiv

Poněkud podivně rovněž působí přístup templářského velitele, který dobře zná schopnosti Ezia a stejně na něj pošle tři ušmudlané vojáčky a sám se jde schovat na nejvyšší místo pevnosti. Jako by počítal s tím, že za ním Ezio přijde. Jakoby počítal s tím, že brzy zemře a srovnal se svou rolí loutky. Je jisté, že scénárista nechtěl dosáhnout tohoto efektu, kdy se hráč úhlavního nepřítele nejenom nebojí, ale nemá z něj žádný respekt a nepředstavuje pro něj tedy žádnou zajímavější výzvu.

Za všechno ale zřejmě mohou tak proklatá dema z herních výstav. Ukazují totiž ideální cestu hrou, kterou zná prezentující vývojář zpaměti a možnost, že udělá chybu, je velmi malá. Hry tak potom vypadají lineárnější, jednodušší, zkrátka ne tak dobře, jak by mohly a snad i budou ve výsledku. Gamescom demo Reveleations tím trpí stoprocentně, i když je v jiných oblastech velmi povedené.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Krom jiného si na záběrech můžete prohlédnout vylepšenou vizi Ezia, která je nyní schopna zobrazovat nejenom nepřátele a přátele, ale i události, které se na daném místě staly před chvilkou. Ezio tak zjistí, kam jeho soupeř běžel a než se za ním vydá, aby jej poslal na onen svět, ukáže práci s bombami. To je další poměrně podstatná novinka tohoto dílu.

Bomby si na speciálních mini dílničkách, rozesetých po městech a krajině (to také, upřímně řečeno, nepůsobí příliš uvěřitelně) vyrábíte sami do tří kategorií, které by se daly shrnout takto: taktické, smrtící, odvádějící pozornost. Kategorizace bomb je samovysvětlující.

Mezi taktické patří třeba nášlapná bomba. Položíte ji na zem, přilákáte něčím stráže (třeba mrtvolou kolegy), rychle se schováte do kupky sena a skupinka strážců, která přijde podezřelé místo mrknout, je rázem v pánu.

Smrtící bomby jsou úplně jasné, ty zabíjí výbuchem hodem na dálku i na blízko a poslední kategorii tvoří bomby, které nedělají moc velké škody, ale dokáží přinutit lid i vojáky z blízkého okolí, aby se na místo výbuchu seběhli. To pak dává Eziovi šanci projít nepozorovaně dál.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Bomby si přitom vyrábíte sami z ingrediencí, které nacházíte u nepřátel, v truhlách atd. A jakkoli je samotných mechanismus výroby bomb, klidně i uprostřed nepřátelské lokace, kostrbatě navržený a nepříliš hluboce zakomponovaný do scénáře a událostí ve hře, jsou bomby nesmírně zábavné a užitečné z hlediska herního - možná vás donutí hrát trošku jinak, než v předchozích dílech.

Zdaleka nejzajímavější je ovšem z celého videa část, která nastupuje mezi šestou a sedmou minutou a ukazuje záběry z hraní za Altaira, hrdinu první AC hry, který se snaží zachránit Al Mualima a pevnost Masjaf, obsazenou v tu chvíli templáři. Poražený templář (zrádce, dříve Altairův kolega) Altairovi naznačuje, že by neměl tak slepě věřit lidem a snad tím myslí i Al Mualima, který je sám templář a chce si jeden z 28 artefaktu zvaného "Kousek ráje" uzmout pro sebe…jak víme z první hry.

Zbytek už si ale dokážete vyzkoumat a vydedukovat z videa sami. Podělte se pak s ostatními v diskusi, jak se vám ukázka pozdává, co vám úplně nešmakuje, a co si od Revelations slibujete. Moc rádi si to přečteme také.

Nejnovější články