Vývojáři Thiefa se rozpovídali o podobnosti s Dishonored
zdroj: tisková zpráva

Vývojáři Thiefa se rozpovídali o podobnosti s Dishonored

4. 4. 2013 18:50 | Preview | autor: Ladislav Loukota |

Nový Thief se stále výrazněji vybarvuje, a to jak svými herními prvky, tak i celým záměrem studia. V rozhovoru pro Eurogamer například padlo, že titul bude obsahovat nějaké "online vlastnosti", prý však nepůjde o kompetetivní multiplayer. Dle vývojářů totiž své síly nechtějí rozbíjet snahou o hru více hráčů.

Rock Paper Shotgun se zase pochlubili zjištěním, že hra nabídne tisíce řádků dialogu od Garrettovy samomluvy až po nadávky stráží. Zajímavější je však přítomnost "takedown" animací aktivovaných při útoku pomocí nové ability Focus - v normální řeči to znamená, že Thief bude obsahovat (volitelnou!) možnost instantní likvidace panáků na způsob třebas Deus Ex: Human Revolution. Přesto by dle očitých svědků nemělo jít o prvek podporující hromadné vraždění; spíše o Tlačítko poslední záchrany při unikání.

...

Toto rozverné video následně, kromě reálného, z oceli ukovaného skládajícího luku, pokračuje ujišťováním, že Thief umožní agresivní hraní plné přepadů stráží vybíháním ze stínů, ale má zároveň podporovat i tichošlápkovské možnosti postavené na nenásilném loupení. AI si samozřejmě (podle vývojářů) bude pamatovat, kam jste odběhli a bude vás tam sledovat. Stejně tak nemá chybět ani možnost objevit alternativní cestu k cíli. Titulní město bude prý vůbec hodně postavené na hraní vedlejší misí.

Především si ovšem u Thiefa nešlo nevšimnout nápadné podobnosti s loňským Dishonored. A nemluvím teď jen o hratelnosti, leč rovněž o elementech příběhu - včetně zasazení do pseudoviktoriánské éry nebo šíření moru steampunkově laděným městem.

Producent Stephane Roy se k takovému srovnávání žoviálně vyjádřil protiúderovou taktikou: "Je cool vidět, že (původní) Thief byl velkou inspirací pro Dishonored. Thief přišel s něčím novým a Dishonored je jako jeho vnouče. My sami jsme Dishonored hráli a jde o fakt dobrý titul. Ale jeho vývojáři byli příliš zatížení na motiv pomsty."

Hlavní level designér Daniel Windfeld Schmidt to pak rozvádí: "Dishonored není to, co jsme my od hry (konceptu) očekávali, protože ta hra je velmi arkádová, obsahuje magické prvky jako teleportaci a podobně. Dala hráčům hodně svobody a síly, ale ve finále v ní šlo hlavně o zabíjení lidí a my jsme říkali 'vždyť chceme prostě jen okrádat lidi! Budeme okrádat chudé, budeme okrádat bohaté, o to nám jde'."

Vskutku ušlechtilé názory! Z celé rétoriky i dojmů jiných webů sice číší snaha o apel na skutečně stealth hráče, nelze si však nevšimnout ani neustálého ujišťování o možnosti hrát tak trochu jako Rambo. Ani přítomnost focusu/takedown momentů nebo stylizace posunutá do steampunku není každému kovanému fanboyovi zcela po chuti. Suď, jak suď, navzdory ujišťování o odlišnosti Dishonored a Thiefa se momentálně nezdá, že by oba tituly měly být natolik odlišné. Spíše než ujištění o kontinuitě napříč sérií totiž z prezentace číší horkotěžké přesvědčování, že kreativní změny nejdou proti duchu předchozích dílů.

Nejnovější články