Stojí za připomenutí, že Stellaris je strategická hra, která v sobě mísí prvky Civilizace, Master of Orion a především Europa Universalis, což je přecijen tvůrcům nejbližší. Ale teď už k tématu vývojářského deníčku, válce. Hra nabídne několikero druhů zbraní, mezi které patří například rakety, projektilové zbraně, obranné zbraně a ve sci-fi žánru také všudypřítomné energetické střely.
Příkladem z posledních jmenovaných je všudypřítomný laser – ten ve Stellaris má za cíl likvidovat pancíř protivníků a způsobovat střední poškození. Urychlovače hmoty a kanóny jsou příklady projektilových zbraní s vysokou účinností proti štítům a lehkým pancířům, proti obrněnějším plavidlům však příliš mnoho nezmůžou.
Speciálním typem zbraní jsou pak takzvané Strike crafts, což jsou ve své podstatě malé ovladatelné lodě. Ty se nadále dělí na útočné a bombardéry s tím, že další ještě mohou do vydání hry přibýt. A nakonec rakety autoři popisují jako účinné zbraně nesoucí klidně i jaderné hlavice, jsou však zranitelné vůči různým a již zmiňovaným obranným zbraním.
Co se samotné obrany týče, tak zde neočekávejte žádnou velkou originalitu – své koráby si hráči budou moci vyztužit řadou obraných prvků včetně energetických štítů. Ty pak fungují klasicky jako další ukazatel zdraví, který s přibývajícím poškozením ubývá. Děje se tomu tak samozřejmě rychleji, pokud protivník používá k tomuto účelu určené typy zbraní.
Sílu jednotlivých letek mohou hráči nadále vylepšovat přidělováním admirálů – vlastnosti letek se budou následně odvíjet od konkrétních vlastností jejich velitele. Ne všechny ale musejí být nutně pozitivní. Měnit se tak kupříkladu může obrana, rychlost střelby i schopnost vyhýbat se vypáleným střelám.
Kdo neví coby, volí úprk
Na paměti je také třeba mít fakt, že jakmile jednou boj začne, už není cesty zpět. Je to základní koncept, za jehož vývojem stojí Henrik Fåhraeus, který má za sebou například Crusader Kings II či Hearts of Iron. Na každou z bitev je tedy záhodno se řádně připravit. Když ale podceníte nějakou část bojové přípravy, je zde naštěstí existuje možnost utéci za pomocí rychlého FTL skoku. Podobně, jako tomu bylo například v nezávislém a v tento moment také příhodně pojmenovaném FTL.
zdroj: Cinemart
Podobný útěk však znamená velké bezpečnostní riziko, neboť žhavení motorů bere energii ze zbraní a lodě se v tu chvíli nemohou nijak bránit. Pro vyhnutí se podobným situacím lze nastavit základní chování svých jednotek – ty mohou buď okamžitě útočit, zůstat pasivní, či při střetnutí s nepřítelem automaticky utíkat.
Strojem ovládané bitvy
Jádrem hry je sice průzkum vesmíru jako takový, výše zmíněné však potvrzuje, že souboje rozhodně nebudou hrát druhé housle. Lodě v podobných chvílích sice nepůjdou ovládat přímo, zprostředkovaně však lze ovlivňovat chování jejich palubních počítačů. K tomu se váže například již zmiňované chování letek, navrch pak autoři zmiňují například možnost držet se ve formaci či naopak nechat vše v rukách chaosu. Zpočátku budou možnosti v tomto ohledu relativně omezené, ale časem vývoj a reverzní inženýrství udělají své a brzy hráčům možnosti pod rukama jen porostou.
Na závěr příspěvku slibují autoři přehledná bojiště včetně seznamu zainteresovaných stran i plavidel – ukázku ještě vzhledem k ranému stádiu vývoje neposkytují, slibují však maximální přehlednost. A bohužel, momentálně netušíme ani datum vydání, připomínáme však postarší trailer vydaný u příležitosti odhalení hry a zavítat můžete také do aktualizované galerie.