The Bureau: XCOM Declassified sází na hodně taktickou akci
zdroj: tisková zpráva

The Bureau: XCOM Declassified sází na hodně taktickou akci

13. 5. 2013 15:05 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Znovuzrozený projekt jménem The Bureau: XCOM Declassified se začíná profilovat jako potenciálně velmi nadějný. Nová vlna preview a informací o hře nastiňuje solidně vypadající mix akce z pohledu třetí osoby, taktické týmové akce a retro stylu šedesátých let. Je jasné, že 2K Marin se snaží co nejvíce prohloubit taktickou složku, aby se oddělili od současného hlavního proudu third person stříleček, který začíná být přebujelý.

Ale od začátku. Hra bude začínat v roce 1962, kdy XCOM vzniká jako odnož FBI, která se má vypořádat s mimozemskou invazí. Vy se ocitnete v kůži Williama Cartera, který povede celý úřad a do akce půjde po boku dvou agentů, které bude moci ovládat pomocí poměrně známého kola příkazů.

Právě dva agenti budou tím klíčovým prvkem na bojišti. Carter totiž nebude hrát roli Marcuse z Gears of War, tedy zabijáka, kterému ostatní sekundují. Půjde spíše o velitele, který ostatním říká, co dělat, kdy to dělat a kde to dělat, zatímco občas přispěje svou troškou střel a schopností do mlýna.

Kombinování sil, které postupem ve hře (a výzkumu) získáte, bude klíčem k úspěchu. Takový technik prý vyrobí kulometnou věž a Carter pomocí telekinetického paprsku věž vyzdvihne, takže dokáže pálit i na emzáky v krytu. Trochu to evokuje Mass Effect za podpůrné povolání.

Proto bude klíčové spíše taktické myšlení, nežli akční zdatnost. Smrt je zde permanentní a ztratit vycvičeného agenta za těch pár okamžiků Rambo stylu, kdy s jekem „urááá“ běžíte a pálíte na emzáky, zatímco nebožáka nepřesunete do krytu, nestojí. V taktickém plánování má napomoci Battle Focus. Ten výrazně zpomalí hru (ale nezastaví, protože to přijde autorům jako příliš velká výhoda) a vy budete moci rozdat rozkazy a zanalyzovat situaci.

Jelikož je to XCOM, nebude zde chybět zajímání ufonů, zkoumání nových technologií, péče o vaše agenty a k tomu zde budou i dialogy, nepovinné vedlejší mise a volby, které mohou ovlivnit další vývoj hry. The Bureau: XCOM Declassified má samozřejmě ještě k úspěchu daleko a nezbavilo se aury problémového projektu, ale zdá se, že 2K Marin se snaží dát do hry co nejvíce specifičnosti a originality - stylem hraní i zobrazením prostředí.

„Chtěli jsme vytvořit obraz Ameriky během Studené války, jak ji známe z prostředí předměstí. Pohodlné, známé prostředí, které je konfrontováno a přetvořeno hrozbou mimozemšťanů“, vysvětluje Nico Bihary. „Střet téhle nostalgické americké nálady s naší moderní vizí vetřelců a jejich technologie jen tak neuvidíte. Vy jste zvyklí na létající talíře na drátu z béčkových filmů“.

Nejnovější články