Ale od začátku. Hra bude začínat v roce 1962, kdy XCOM vzniká jako odnož FBI, která se má vypořádat s mimozemskou invazí. Vy se ocitnete v kůži Williama Cartera, který povede celý úřad a do akce půjde po boku dvou agentů, které bude moci ovládat pomocí poměrně známého kola příkazů.
Právě dva agenti budou tím klíčovým prvkem na bojišti. Carter totiž nebude hrát roli Marcuse z Gears of War, tedy zabijáka, kterému ostatní sekundují. Půjde spíše o velitele, který ostatním říká, co dělat, kdy to dělat a kde to dělat, zatímco občas přispěje svou troškou střel a schopností do mlýna.
Kombinování sil, které postupem ve hře (a výzkumu) získáte, bude klíčem k úspěchu. Takový technik prý vyrobí kulometnou věž a Carter pomocí telekinetického paprsku věž vyzdvihne, takže dokáže pálit i na emzáky v krytu. Trochu to evokuje Mass Effect za podpůrné povolání.
Proto bude klíčové spíše taktické myšlení, nežli akční zdatnost. Smrt je zde permanentní a ztratit vycvičeného agenta za těch pár okamžiků Rambo stylu, kdy s jekem „urááá“ běžíte a pálíte na emzáky, zatímco nebožáka nepřesunete do krytu, nestojí. V taktickém plánování má napomoci Battle Focus. Ten výrazně zpomalí hru (ale nezastaví, protože to přijde autorům jako příliš velká výhoda) a vy budete moci rozdat rozkazy a zanalyzovat situaci.
Jelikož je to XCOM, nebude zde chybět zajímání ufonů, zkoumání nových technologií, péče o vaše agenty a k tomu zde budou i dialogy, nepovinné vedlejší mise a volby, které mohou ovlivnit další vývoj hry. The Bureau: XCOM Declassified má samozřejmě ještě k úspěchu daleko a nezbavilo se aury problémového projektu, ale zdá se, že 2K Marin se snaží dát do hry co nejvíce specifičnosti a originality - stylem hraní i zobrazením prostředí.
„Chtěli jsme vytvořit obraz Ameriky během Studené války, jak ji známe z prostředí předměstí. Pohodlné, známé prostředí, které je konfrontováno a přetvořeno hrozbou mimozemšťanů“, vysvětluje Nico Bihary. „Střet téhle nostalgické americké nálady s naší moderní vizí vetřelců a jejich technologie jen tak neuvidíte. Vy jste zvyklí na létající talíře na drátu z béčkových filmů“.