Puzzle střílečka Superhot si geniálně hraje s plynutím času
zdroj: tisková zpráva

Puzzle střílečka Superhot si geniálně hraje s plynutím času

16. 9. 2013 15:44 | Preview | autor: Petr Poláček |

Superhot není podivná porno hra a už vůbec ne simulátor plotýnkového vařiče, nýbrž stylizovaná puzzle střílečka, která si velmi nápaditě pohrává s nadužívaným zpomalením času ve hrách – bullet timem. Koncept hry stvořila skupina 10 tvůrců pod vedením Piotra Iwanickiho v rámci soutěže 7DFPS, později trošku vyšperkovanou verzi nabídla všem zájemcům k vyzkoušení přímo v prohlížeči, a protože odezva veřejnosti byla zcela po právu obrovská, zkouší nyní Superhot protlačit směrem ke komerčnímu vydání přes Steam Greenlight.

Jistě koukáte na obrázky ze hry jako vyjevení, protože stylizace je minimalisticky výrazná, a na první pohled není jasné, oč se vlastně tým vývojářů pokouší. Pusťte si ale v článku trailer a bude vám všechno jasné. Kouzlo Superhot tkví v tom, že čas se hýbe jen, když se pohnete s postavou. Jde o příklad jednoduché leč potenciálně geniální herní mechaniky, na kterou se dá nabalit velké množství obsahu a dalších prvků. Protože to za mě udělali už kolegové z Kotaku, tak nebudu zbytečně kreativní a vypůjčím si od nich označení: „Braid se zbraněmi“.

Superhot se díky svým hrátkám s plynutím času vzdaluje představě klasické střílečky. Každé setkání s nepřáteli, vlastně každý střet s vypálenou kulkou, je takový malý akční puzzle. A když se nepřátel vyrojí opravdu více, je třeba vážit každou střelu i pohyb. Vyzkoušejte hru v prohlížeči (běží v Unity, budete potřebovat plugin) a sami uvidíte. Superhot vás chytne, můj krk na to.

...

Můžete zbraň klidně zahodit a bojovat holýma rukama, záleží jen na vás a stylu, jakým se přes nepřátele prokoušete. Styl je vůbec podstatná část hry, což jasně značí už zvolený název. Krom situací, které můžete zažít už v ukázce na webu, tvůrci plánují různé druhy nepřátel (někteří budou také střelám uhýbat) s různými zbraněmi. S pomocí dodatečných mechaniky hodlají tvůrci vystavět několikahodinovou kampaň. Když ji dokončíte, chtějí vám předhodit bojové arény a specifické challenge, abyste za své peníze dostali obstojnou hodnotu.

Pokud jde o multiplayer, tvůrci zatím zvažují různé možnosti včetně online žebříčků pro challenge či arény, a velmi opatrně hovoří o deathmatchi jako o věci, kterou by strašně rádi zrealizovali. Vše se ale primárně bude odvíjet od toho, jak velkou přízeň prokáže hře komunita na Greenlightu. Tak se ukažte, protože Superhot je hodně HOT koncept.

Nejnovější články