Jistě koukáte na obrázky ze hry jako vyjevení, protože stylizace je minimalisticky výrazná, a na první pohled není jasné, oč se vlastně tým vývojářů pokouší. Pusťte si ale v článku trailer a bude vám všechno jasné. Kouzlo Superhot tkví v tom, že čas se hýbe jen, když se pohnete s postavou. Jde o příklad jednoduché leč potenciálně geniální herní mechaniky, na kterou se dá nabalit velké množství obsahu a dalších prvků. Protože to za mě udělali už kolegové z Kotaku, tak nebudu zbytečně kreativní a vypůjčím si od nich označení: „Braid se zbraněmi“.
Superhot se díky svým hrátkám s plynutím času vzdaluje představě klasické střílečky. Každé setkání s nepřáteli, vlastně každý střet s vypálenou kulkou, je takový malý akční puzzle. A když se nepřátel vyrojí opravdu více, je třeba vážit každou střelu i pohyb. Vyzkoušejte hru v prohlížeči (běží v Unity, budete potřebovat plugin) a sami uvidíte. Superhot vás chytne, můj krk na to.
Můžete zbraň klidně zahodit a bojovat holýma rukama, záleží jen na vás a stylu, jakým se přes nepřátele prokoušete. Styl je vůbec podstatná část hry, což jasně značí už zvolený název. Krom situací, které můžete zažít už v ukázce na webu, tvůrci plánují různé druhy nepřátel (někteří budou také střelám uhýbat) s různými zbraněmi. S pomocí dodatečných mechaniky hodlají tvůrci vystavět několikahodinovou kampaň. Když ji dokončíte, chtějí vám předhodit bojové arény a specifické challenge, abyste za své peníze dostali obstojnou hodnotu.
Pokud jde o multiplayer, tvůrci zatím zvažují různé možnosti včetně online žebříčků pro challenge či arény, a velmi opatrně hovoří o deathmatchi jako o věci, kterou by strašně rádi zrealizovali. Vše se ale primárně bude odvíjet od toho, jak velkou přízeň prokáže hře komunita na Greenlightu. Tak se ukažte, protože Superhot je hodně HOT koncept.