Driveclub je především online hra. Stojí a padá na interakci s ostatními hráči, na účasti v online klubech, sociálně propojených výzvách, ježdění s kamarády, žebříčcích apod. Chyták je v tom, že Driveclub PlayStation Plus Edition bude dočasně offline záležitost. Zítra si tak s největší pravděpodobností nezajezdí online nikdo. Vývojáři slibují, že budou online funkcionalitu pro hráče postupně zapínat, ale bude to chvíli trvat.
Důvod podobného postupu je prostý - servery. Na potenciální nával tisíců zvědavců zjevně nejsou připravené servery, potažmo nechtějí tvůrci při zapnutí online funkcionality pro všechny riskovat, že se servery zhroutí a hra nebude opět nikomu fungovat, jako se to stalo s Driveclubem při vydání. Podobnému fiasku se chce Sony logicky vyhnout a je nutné uznat, že to dává smysl.
zdroj: Archiv
"Po náročných problémech a nečekaných zdrženích jsme strávili přípravami na toto spuštění opravdu hodně času. Potřebovali jsme si být absolutně jistí, že budou mít všichni hráči ten co možná nejplynulejší a nejstabilnější zážitek, jaký můžeme nabídnout. Proto jsme byli tentokrát obzvláště opatrní a nic nenechali náhodě," napsal na PlayStation Blogu prezident Sony Worldwide Studios Šuhej Jošida.
Hra je podle něj natolik náročná na výkon serverů, že si vývojáři nemohou dovolit pustit znovu mezi miliony lidí plně online Driveclub. Náročnost spočívá především v tom, že ve hře není jen klasický multiplayer, ale nespočet sociálních propojení přes kluby, výzvy, dynamické žebříčky, různé seznamy aktivit apod. Všechno tohle vytváří na severy tlak a čím víc je hráčů, tím větší je zátěž.
O trablech kolem PS+ edice hry jsme na Games psali několikrát. Za připomenutí stojí, že s PS+ edicí se prapůvodně počítalo (stejně jako s hrou) už na samotné uvedení konzole PlayStation 4 na trh. Následovaly ale odklady, problémy se spuštěním hry, hašení PR požáru a následné podezřelé ticho. Naštěstí na svůj roky starý slib Sony nezapomněla.