Oficiální obrázky a zákulisí Blur
zdroj: tisková zpráva

Oficiální obrázky a zákulisí Blur

13. 5. 2009 18:18 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Trojici v nízkém rozlišení doprovází vysvětlení autorů, proč utekli od Microsoftu.

Poslední číslo časopisu EDGE je věnováno Blur, tedy novým závodům od autorů série Project Gotham Racing. Dle slov ředitele Activision Blizzard prý s žánrem závodních her udělají to, co Call of Duty provedlo s FPS, proto je jistě patřičné si prohlédnout první čtveřici screenshotů ze hry, byť v pro webovou verzi časopisu tradičně nízkém rozlišení:

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Obrázky však doprovází rozhovor s kreativním ředitelem firmy Martynem Chudleyem a jeho ženou Sarah, která se Bizarre stará o finanční záležitosti. Text od samého počátku zaujme nečekaně tvrdou notou vůči Microsoftu. Třeba na otázku, proč se Bizarre ostatně začali poohlížet po novém vydavateli (Blur totiž vyjde u Activision), Chudley odpovídá: "Ke konci vývojářského cyklu Project Gotham Racing 4 na nás Microsoft chtěl, abychom oželili celých posledních šest týdnů." Přesvědčit se prý nenechali ani přesto, že Bizarre měli věc pečlivě rozplánovanou.

Kámen úrazu totiž podle Chudleyeho tkvěl v tom, že závody od Bizzare se Microsoft rozhodl vždy spojit s promo vlastních akcí: u prvního dílu to bylo spuštění Xboxu, u druhého služby Live, u třetího pak konzole Xbox 360. Bizarre jsou přesvědčeni, že jim to ve výsledku ublížilo, protože lidé nechtěli riskovat/investovat do nového hardwaru peníze, v případě Live si zase prý mysleli, že jde čistě o onlinovou záležitost.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Project Gotham Racing 4 pak prý bylo poslední kapkou, protože Microsoft se svojí xboxovou kampaň v tomto případě rozhodl spojit s propagací Forzy Motorsport 2. A právě fakt, že pod svými křídly měl dva závody, hrál nakonec v rozhovování Bizarre asi hlavní roli. Brzy nato následovaly první rozhovory s Activision (kteří ve svém portfoliu nic podobného jako Blur nemají) a ve chvíli, kdy už byly smlouvy podepsané a hra dávno ve vývoji, bylo oznámeno sloučení firmy s Blizzardem. Což pochopitelně pro Bizarre znamená mnohem lepší vývojářské podmínky a také jistější přísun financí.

A nad EA jste neuvažovali, ptá se EDGE? Kdepak, ti by nás doslova sežrali, směje se Chudley, a vtipkuje, určitě by z nás udělali nějaké EA North..

Blur vyjde na podzim pro Xbox 360, PlayStation 3 a dle dřívějších informací také (třeba později) pro PC - více v našich článcích:

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Blur pod drobnohledem  [5.5.2009 12:12 - levis]
Odhalení závodů Blur  [22.4.2009 11:11 - jd]
zdroj: EDGE

Nejnovější články