Novinky o bitvách, animacích a multiplayeru Total War: Rome II
zdroj: tisková zpráva

Novinky o bitvách, animacích a multiplayeru Total War: Rome II

18. 6. 2013 13:15 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Pokud jste také viděli záznam bitvy z Total War: Rome II, který má k dispozici GameSpot (najdete jej uvnitř článku), možná jste prošli podobným děsem jako já. Proč proboha po zásahu šutrem z katapultu odletují všude vojáci jako kdyby pod nimi explodovala mina? A to samé platí pro nájezd bojovým vozem. Rome II náhle vypadal jako prapodivná komiksová karikatura, která se snaží vypadat „cool“.

Naštěstí nyní vývojáři vydali odpovědi na nejpalčivější otázky. Hned první otázka jde k jádru věci. Proč animace zásahu katapultem a vozem vypadají tak strašně přehnaně? Animace prý ještě nejsou finální. Cílem je ukázat, že se s jednotkou něco děje, aby měl hráč vizuální indikaci zásahu.

Tým prý momentálně hledá správný poměr této indikace, zvláště, když hra bude odzoomovaná, a uvěřitelnosti. Vojáci sice pořád budou trochu odletovat při zásahu, ale už by to nemělo být absurdní divadlo. Co se týče efektu vozů a katapultů, ne každá sražená a odhozená jednotka je mrtvá. Hlavní efekt těchto zbraní je prý v narušení morálky a hlavně formace jednotky.

Další, pro fandy série znepokojující informací byla ta, že v bitvách budou body (capture points), které je třeba dobýt/ubránit. Což není moc realistické, proč by mělo v bitvě záležet na tom, jestli kontrolujete konkrétní bod, když jde jen o to porazit soupeře a ne hlídat sedmikrásku na třetím pahorku zprava. Naštěstí se capture points ve většině bitev neobjeví. U obléhání jsou samozřejmé, tam už jsou nějaký ten pátek.

Capture points se ale objeví u bitev, které vzniknou přepadením. Armáda se bude moci přesouvat rychlým pochodem, a pokud dojde k jejímu napadení, rozvine se scénář podobný bitvě v Teutoburském lese. Body k dobytí budou symbolizovat zásobovací trén, který si armáda musí chránit a útočník bude chtít zlikvidovat.

Další scénář, kdy přijdou tyto body na pořad dne, budou bitvy, kde bude přítomno i námořnictvo. Jejich existence zabrání tomu, aby se jeden hráč schoval na moře a čekal až bitva skončí. Pokud by soupeř neměl už žádné lodě, nemohl by s protivníkem nic dělat. Zásobovací terén a nutnost jej ubránit/obsadit má zajistit, že hra stále bude hrou. Útočník tak bude mít výhodu místa, které si pro bitvu zvolil, ale nevýhodu nutnosti zlomit obránci vaz likvidací zásob. Navíc jejich dobytí neznamená okamžité vítězství, obránce bude mít čas změnit strategii a dobýt bod zpět.

Co se týče multiplayeru, bude zde klasický základ, tedy kampaň jeden proti jednomu (nebo jeden kooperující s druhým), bitva pro dvě strany po 1-4 hráčích. Avatar Conquest se ovšem nevrátí, místo toho přibudou nějaké menší novinky, o kterých ale zatím Creative Assembly nemluví.

Krev v základním vydání nebude, protože CA nechce zbytečně zvyšovat rating přístupnosti hry. Možná přijde později DLC s krví, ale je to jen možná. Nicméně zrovna tady je přítomnost krve zcela podružná.

Rome II nebude mít demo, dostupnou betu ani hotseat multiplayer.

Hardwarová náročnost zatím není vůbec jistá. To, co najdete na Steamu, jsou jen velmi hrubé odhady. Tvůrci jen ví, že se chtějí co nejvíce přiblížit Shogunovi 2, ale konkrétnější být nemohou, protože není hra dokončena. Mimochodem, první dokončení kampaně v Rome II prý bylo za Icény (!) a to kulturním vítězstvím (!!).

Nejnovější články