Oba především mluví o opatrném našlapování, co se týče proměny herních mechanik u postavy Elizabeth. "Liz je od Bookera hodně odlišná. Kdybychom prostě Bookera oblékli do ženských šatů, hráči by se cítili být takhle levným řešením podvedeni." V řeči hratelnosti to znamená, že hra za Elizabeth přinese mnohem méně boje a mnohem více strategii, či přímo vyhýbání se boji. Herní prostředí má být mnohem více flexibilnější, dovolující pohyb. Oba vývojáři však zároveň přiznávají, že řada prvků zůstane stejná prostě z toho důvodu, že studio nemá čas vytvářet zcela novou hru od nuly.
"Máme řadu různých způsobů, jak se dá za Elizabeth vyhnout problémům a - váhám, zda to říct – až feminních přístupů k situacím, kdy převaha nepřátel disponuje převahou v síle. Liz má však převahu v rozumu." Krom zbraní tak bude Elizabeth ovládat i portaloidní časoprostorovou schopnost vytváření trhlin. Jak však polobožská praktika bude fungovat ve hře? Především bude limitována poloboží implikace vytváření trhlin mezi realitami. Do konkrétních detailů mechanik však nezaplul ani jeden vývojář. Dá se uvažovat o jakési variaci právě na Portal, nebo například indie modifikaci Void, která zase přinesla originální pojetí videoherního cestování časem.
Co se týče dějovějších kontur, Jeffrey i Levine naznačili, že Elizabeth z Burial at the Sea má povědomí o zápletce z BioShocku Infinite – Elizabeth totiž prý události z BioShock Infinite pamatuje a zážitek jí proměnil. Což opět vyvolává i pozvednutí obočí nad jejím POZOR SPOILER!!! incestním flirtování s Bookerem, které jsme mohli vidět v traileru... KONEC SPOILERU. Oproti tomu Booker bude mít v Burial at Sea mnohem menší roli, především druhá část hry bude řešit pouze Elizabeth.
Další rozebírání detailů z úst obou vývojářů však zní tajemněji než hrad v Karpatech, no přečíst si ho můžete sami na IGN. Konkrétní datum vydání ještě není známo, nejzazším termínem je však březen 2014.