Elder Scrolls Online sází na klasiku - první info a obrázky
zdroj: tisková zpráva

Elder Scrolls Online sází na klasiku - první info a obrázky

4. 5. 2012 12:38 | Preview | autor: Adam Homola |

Jakkoliv mám The Elder Scrolls sérii rád a z oznámení jsem zajásal radostí, teď se nedokážu ubránit mírnému zklamání. Nový Game Informer totiž už někdo má a přepsal z něj pár detailů na net a... Je to jako by na mě Todd Howard vyčváchl kýbl se studenou vodou. Zatím samozřejmě nevíme ani zdaleka všechno a jsou to jen první detaily, ale podle nich to vypadá, že The Elder Scrolls Online bude jen další fantasy MMORPG. Nechci říkat kopírka WoWka, ale ono to tak trochu vypadá.

Velké odhalení v Game Informeru začíná tím, že “hra musí být přívětivá pro lidi, kteří budou přecházet z typické MMO hry, která má stejné ovládací mechanismy, ale zároveň bude lákat i hráče Skyrimu,” jak řekl pro Game Informer kreativní ředitel Paul Sage ze Zenimax Online Studios. Pod “typickou MMO hrou” si můžete lehce dosadit World of WarCraft. A stejné ovládací mechanismy jsou opravdu stejné ovládací mechanismy, což se potvrdilo dále. Nic proti WoWku, ale v roce 2013 bych už chtěl asi něco trochu jiného.

Postavu v The Elder Scrolls Online uvidíme z pohledu třetí osoby a souboje se prý točí hlavně kolem lišty, na které máte vysázené skilly. Skilly aktivujete a většina z nich má samozřejmě cooldown. Takže zapomeňte na souboje v reálném čase, jako to měl například Age of Conan. V preview se to doslova popisuje jako mechaniky z World of WarCraft.

Podobně jako v tradičním MMO budou některé oblasti zcela uzavřené pro nižší levely. Až se řádně namakáte, budete se tam moct jít podívat. Stejně tak vám budou zapovězeny některé činnosti, dokud nebudete mít adekvátní level. Zenimax Online Studios také narovinu říkají, že velké části světa budou “uzamčené” pro použití v budoucích datadiscích. Například Windhelm ve hře bude, zatímco Winterhold přibude až později. Jo a taky zapomeňte na vlastní dům. To je prý těžké do MMO implementovat.

Ve hře budou také klasické třídy postav, které zatím Zenimax nechtěl odhalit. Podle všeho to ale bude klasika - kouzelník, bojovník, rogue... Což se dá od typického fantasy světa očekávat. Jednotlivé třídy mezi sebou budou moci také zajímavě spolupracovat. Rogue může na zem vyhodit olejovou skvrnu, která nepřátele zpomalí a mág na ni může střelit fireball, který ji zapálí. Pěkné.

Namísto tříd máme ale potvrzeny rasy a aliance. Aneb kdo s kým. Strany budou tři. Tou první je Ebonheart Pact, ve které budou nordové, dunmeři a argoniani. Druhou stranou je Aldmeri Dominion, kterou budou zastupovat altmeři, bosmerové a moji oblíbení khajitové. Posledním členem do party jsou drsní hoši z The Daggerfall Covenant - bretoni, redguardi a orkové.

zdroj: Archiv

Chybět nebude pochopitelně ani fauna - mountové ve hře budou, ale na nějaké osedlání draků máme zapomenout. Ostatně hra se odehrává v době, kdy v Tamrielu nehráli ještě draci tak velkou roli, jako během Skyrimu. Takže zůstane asi jen u koní. Kromě nich se půjde přesouvat také pomocí fast travel systému, ale lítat se prostě nebude na ničem. A nějací mazlíčci, kteří by vás doprovázeli na cestách? “O tom zatím nemluvíme.”

Všechno ale nezní úplně špatně. I když budou souboje postavené na klikání na hotbar (který nebude úplně nafukovací), bude ve hře alespoň špetka inovace a to konkrétně v blokování. Vývojáři to uvedli na pěkném příkladu - stojí proti sobě dvě party. V jedné jsou mágové a lučištníci, v druhé bojovníci. V klasickém MMOčku by lučištníci a mágové válečníky ustříleli a zpomalili, než by k nim doběhli. V The Elder Scrolls Online budou moci válečníci přicházející kouzla a šípy blokovat. Sice jim to může ubrat kousek zdraví, ale nezasáhne je to naplno. Jakmile doběhnou k lučištníkům a mágům, tak budou sice bez staminy, ale budou mít plný život.

Pokud vás láká spíše PvE, tak vás asi potěší, že systém questu nebude nutně stát a padat na klasickém kolečku “nákupního seznamu.” Nebude tedy potřeba dojít do města, pobrat dvacet questů, jít questy splnit a pak se vrátit pro odměnu. Quest můžete vzít jen jeden, dva a po cestě (nebojte, bude vás navádět kompas) prý můžete potkat spoustu dalších aktivit. Questy můžete potkat i za chodu, a když se pro nějaký rozhodnete, můžete dostat odměnu na místě.

Jestli naopak rádi porcujete ostatní hráče, tak se máte na co těšit. PvP ve hře samozřejmě bude a nejen to. V některých bitvách o velké pevnosti se proti sobě postaví až 200 hráčů najednou. Přítomny budou samozřejmě i menší PvP bity, například o farmy a jiné podobné objekty. Do těch se můžou zapojovat i NPCčka.

Umělá inteligence má být vymakaná jak u NPCček, tak u nepřátel. To sice slýcháme pořád a jak to dopadá... Ale Zenimax to popisuje na příkladu, že nepřátelé nebudou jen tupě stát a pozorovat, jak jim o pár metrů dál vraždíte kamaráda. Půjdou mu na pomoc. Navíc se prý budou chovat jako hráči - bojovníci budou na přední linii, mágové a lučištníci vzadu apod. Klasika.

Podobně jako ve World of warCraft bude i v The Elder Scrolls Online fázování. Takže různí hráči uvidí ve stejnou chvíli různý obsah. Výsledky některých questů tak budou mít dopad na celý herní svět. Samozřejmě jen v hráčově bublině. Dosáhnout level capu by mělo prý trvat kolem 120 hodin a všechny postavy by měly být nadabované, podobně jako ve Star Wars: The Old Republic.

Už to nezní úplně nejlíp, co? Fandové The Elder Scrolls si ale ještě nemusí plést oprátku - jsou to zatím jen první střípky informací a zdaleka nevíme všechno. Navíc je to MMO a vyjde až někdy příští rok, takže se ještě může hodně změnit. Možná se Zenimax chytí za nos, až spustí první betu a do hry naběhnou fandové Elder Scrolls. A možná taky ne. Každopádně je ještě spousta času. Jen už to bohužel nezní tak skvěle. Nevím jak vám, ale mně se další tradiční fantasy MMO hrát moc nechce. Uvidíme.

Nejnovější články