“Počet misí nemá žádný vliv na délku kampaně. Kampaň je velká, jako klasická Halo kampaň. Plus Spartan Ops atd.,” napsal na NeoGAFu Frank O'Connor, který studiu 343 Industries šéfuje. Ve výsledku je jedno, kolik má hra misí. Důležité je, jak budou kvalitní a dlouhé. Jestli chtějí hráči řešit délku kampaně, která možná bude o pár hodin kratší, nebo delší, tak prosím. Není ale důležitější kvalita a zábavnost, než křečovitě natáhnutá hratelnost, která třeba z půlky není tak dobrá?
Slova O'Connora potvrdil i David Ellis, který ve 343 Industries pracuje jako designer. Ellis na NeoGAFu prohlásil, že celá Spartan Ops sezóna bude delší, než bylo Halo 3: ODST. Na Spartan Ops prý navíc pracuje jiný tým vývojářů, než který tvoří hlavní kampaň. Hráči se tak nemusí bát, že by se z Halo stala nějaká okleštěná série s kraťounkým sinlgeplayerem a přecpaná DLCčkama.
Možná bude kampaň trochu kratší, ale důležitá je kvalita. Tu si snad Microsoft u svého dvorního titulu pohlídá. Navíc pokud bude opravdu Spartan Ops ještě delší, než ODST, tak klobouk dolů. ODST sice taky původně vznikalo jako datadisk (pod názvem Halo 3: Recon), ale pak z toho Microsoft udělal samostatnou hru. Byť kratší, tak pořád povedenou. A těžko uvěřit tomu, že by Halo 4 MS nějak podcenil, nebo odflákl.