RPG StarCrawlers slibuje nekonečné sci-fi dobrodružství
zdroj: tisková zpráva

RPG StarCrawlers slibuje nekonečné sci-fi dobrodružství

3. 2. 2014 19:34 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Kickstarter kampaň sci-fi dungeonu Space Shock bohužel vedla do zdi, a přestože tvůrci hry mají plné ruce práce s nějakým sci-fi titulem (Alien: Isolation), osud Space Shock zůstává zahalený v pořádně husté mlhovině. Naštěstí pro mě se téma dungeon-like prolézání opuštěné vesmírné stanice jali vytěžit vývojáři z týmu Juggernaut prostřednictvím titulu s všeříkajícím názvem StarCrawlers.

Než si o hře začnete zjišťovat podrobnosti na homepage nebo se podíváte na video v článku, zkuste se na setinu sekundy zamyslet, co by se pod názvem StarCrawlers mohlo skrývat. Závodní hry asi těžko, na adventuru to rovněž nevypadá. No jasně! StarCrawlers má být ve vesmíru umístěný dungeon s pohybem po dlažkách, mezi jehož hlavní přednosti by měly patřit: náhodně generované prostředí, nepřátelé a úkoly; propracovaný soubojový systém spoléhající na čas a taktiku; flexibilní systém vývoje postav a celé party.

Co už tvůrci nezmiňují, ale je to vidět na záběrech z rozpracované verze hry, k přednostem StarCrawlers by mohlo patřit zpracování. Celshadovaná (můj odhad) grafika s komiksovými elementy umí v klaustrofobních chodbách navodit dojem, že člověk necupitá po chodbách velké lodi kdesi hluboko ve vesmíru, nýbrž se prochází v podzemních kobkách a poslední, co jej trápí, je odřenina na lebce kvůli nízkému stropu.

...

Procedurálně generované systémy jsou na tom s funkčností ve hrách tak nějak všelijak. Fungují pro hry postavené jen na herních mechanikách, jen zřídka kdy uživí hru s přítomností příběhu, který brzy začne působit genericky. Tvůrci StarCrawlers se ale ohání hlavně hraním, které začíná výběrem party, pokračuje zpřístupňováním dalších a dalších chodeb či lootováním a končí právě u soubojů.

S přihlédnutím ke specializaci jednotlivých ras/postav je možné v souboji užít rychlého útoku, co spotřebuje malé množství času, nebo útoku těžkého, který je časově náročnější a zařadí konkrétní postavičku na konec fronty postav čekajících na svou chvilku slávy. Jde o snadno pochopitelný systém vyzkoušený doslova v desítkách her předtím, který umožňuje taktický přístup k soubojům, ale zároveň udržuje hru dynamickou.

Atmosféru soubojů by měl dále vyšponovat management zdraví a energie štítů. Lékárničky můžete nabalit pouze před misí, maximálně je náhodně najít mezi ostatním lootem. Zdraví se během mise prostě samo nedoplňuje. Energie ve štítech sice ano, ale jen velmi pomalu. Kdo se na misi blbě připraví, taky blbě skončí. To je fér.

..

Soudě dle jednoho z videí někde okolo by ve hře neměly chybět ani lehké hádanky, hackování, ale také možnost řešit vybrané situace několika způsoby – zřejmě dle specializace a míry zkušeností postav.

Vývoj StarCrawlers se právě blíží alfa verzi, s dokončením a vydáním se počítá ještě před koncem roku. Tvůrci chtějí vybrané hráče pustit už do alfa či beta verze hry, ale zatím na stránkách hry nenapsali, jakým způsobem o to projevit zájem. Podstatné však je, že StarCrawlers je ve vývoji pro PC, Mac a Linux. Kdo chce víc, nechť si proleze stránky. Roztroušených informací zde najde habakuk.

Nejnovější články