Postapo RPG Krai Mira připomíná Fallout zasazený na Krymský poloostrov
zdroj: tisková zpráva

Postapo RPG Krai Mira připomíná Fallout zasazený na Krymský poloostrov

13. 7. 2016 12:19 | Novinky | autor: Honza Konfršt |

Vítejte v alternativní realitě. Dvanáct let po pádu Sovětského svazu neznámá síla oddělila Krymský poloostrov od pevniny, zamořila jej radiací a tím z něj udělala nehostinné místo pro život plné mutantů. Co se stalo bude řešit nezávislé postapokalyptické RPG Krai Mira, které hodně připomíná Fallout v jeho izometrickém období. Název samotný je slovní hříčka a odkazuje na zasazení hry, jež 11. července opustila early access a po úspěšném zafinancování na Kickstarteru vyšla na Steamu v plné verzi.

Kromě začátku série Fallout se odvolává i k Diablu či sérii Commandos. Nepřátele tak půjde lstí obejít či se proplížit, pokud ale dojde na souboj, tak se hra přepne do klasického tahového režimu, jehož podobu ukazuje trailer níže.

Tahové souboje jsou nadále ovšem zrychlené tím, že výběr akcí sice probíhá v tazích, jejich provedení ale následně proběhne simultánně a souboje jsou tímto způsobem svižnější. Taktickému přístupu tím však naštěstí nijak neodzvoní. V rámci boje půjde třeba i klást miny a důmyslnější pasti.

zdroj: Archiv

Krajina hry je od začátku otevřená a díky překročení původního cíle na Kickstarteru se po ní lze pohybovat i ve vozidlech a hra vám nebude klást ve vaší aktivitě žádná omezení. To podtrhává i soubor miniher a aktivit, kterými se lze při pouti zabavit. Mezi ty patří například hraní hazardních her, možnost vykrádat truhlice i kapsy NPC. Ovšem pokud tyto nějakým způsobem nenaštvete, tak se k vám budou moci dokonce i přidat, a to platí jak pro lidi, tak například i pro zvířata. Stačí jen přijít na to správné, co daného jedince naláká. To může mít podobu splnění questu či jen vyslovení správné ceny stanovené herní měnou – šroubky.

Celkově tvůrci hru popisují především jako tak trochu jiný Fallout a hru s modernějším přístupem i s 3D enginem s možností rotace a s cyklem dne a noci. Propriety pionýra postapo izometických RPG ale zůstávají a hráči se tak dočkají radioaktivních bažin, mutantů a chatrných příbytků přeživších obyvatel.

Co přesně se na bývalém poloostrově stalo tak již musíte vypátrat vy sami a ochutnávku vám může zprostředkovat nejen hratelná demoverze, ale třeba i ukázka atmosféry v podobě soundtracku (tvůrci jsou Piotr Koczewski, Maxim Protsenko a Kevin MacLeod). Plná hra je pak přístupná zatím pouze na Windows, časem by měla dorazit ale i na Mac a na Linux.

Nejnovější články