Pilíře země je dlouhý román z Anglie ve 12. století, který se odehrává ve fiktivním městečku Kingsbridge, kde se staví nová katedrála. Pilíře země však nedokumentují stavbu. Jde o knihu plnou politických intrik u anglického dvora, lokální šlechty nebo církve. Román navíc pokrývá dlouhé období a jsem tedy zvědavý, jak se hutný materiál povede převést do hry nebo spíše do her - materiálu je v románu dost hned na několik titulů.
Vývoj Pillars of the Earth bude probíhat souběžně s psaním další knihy příběhů z Kingsbridge (po Na věky věků už třetí). Kniha i hra (vychází ovšem z prvního románu) by měly vyjít v roce 2017 a na tvorbu obojího má dohlížet nakladatelský magnát Bastei Lübbe. Follettovi vydává knihy už přes třicet let a od května navíc vlastní většinový podíl v Daedalic Entertainment.
Follett si slibuje, že hra osloví nové publikum, které by se jinak k jeho knize nedostalo. Bastei Lübbe si nejspíše slibuje to samé a dost by mě zajímalo, jak moc se chtělo do projektu lidem z Daedalicu... Na jednu stranu před studiem leží spousta práce, na druhou jde o unikátní a lákavý projekt.
Carsten Fichtelmann, šéf firmy, říká: „Společně s Bastei Lübbe a Kenem Folletem jsme se rozhodli, že adventura bude nejlepší způsob, jak zpracovat komplexní hloubku historického románu. Adventury jsou interaktivní literatura a naše studio jde cestou jejich zdokonalování. Jsme šťastní a je nám ctí, že nás tak slavný autor nechá zpracovat své dílo do interaktivní podoby.“
Jelikož má hra Pillars of the Earth vyjít až v roce 2017, zbývá na vývoj spousta času. Vyjít by měla na PC, Mac, PS4, Xbox One a iOS.