Nové uspořádání sekce screenshotů
zdroj: tisková zpráva

Nové uspořádání sekce screenshotů

8. 1. 2004 15:15 | Obrázky | autor: Redakce Games.cz |

Čerstvé obrázky ze stealth-akce Splinter Cell: Pandora Tomorrow, MMORPG World of Warcraft a vojenské simulace Full Spectrum Warrior si dovolím zneužít k přiblížení nového fungování galerií.



Když jsme na jaře 2000 přišli s nápadem zobrazovat screenshoty tak, jak to znáte dosud, ani ve snu by nás nenapadlo, že vše jednou naroste do takových obřích rozměrů. Tehdy "pouze" po dvou letech dělání herních webů a ještě bez dostatku zkušeností jsme si bláhově mysleli, že u každé hry bude maximálně pár obrázků a tomu také odpovídalo zpracování galerií. Ale jak už to tak bývá, vše se v budoucích letech - mimojiné kvůli rozmachu celého herního průmyslu - vyvinulo úplně jinak a nyní čítá denodenně aktualizovaná sekce screenshotů statisíce exemplářů, čímž je jednou z největších na světě. I když jsme ji průběhem času několikrát vylepšovali dle aktuálních potřeb, nebylo to úplně ideální díky stále rostoucí návštěvnosti Tiscali Games, která v dlouhodobém průměru za rok 2003 činila okolo 15 tisíc unikátních čtenářů denně (přes 220 000 UIP každý měsíc, zdroj: analýza logu serveru).

Při permanentním obsluhování tak vysokého počtu lidí hlavně z České republiky a Slovenska, respektive milionů jejich požadavků na zobrazení stránek, se docela dost zapotí i výkonný server. A když se k tomu přičte ještě skutečnost, že zdrojový kód webu v ASP byl původně dimenzován na mnohonásobně menší návštěvnost, nastávají potíže. Proto jsme už vloni překopali řadu sekcí Tiscali z dynamicky generovaných (z SQL databáze) na statické stránky a tento týden se konečně dostalo na kompletní přepsání systému hodně vytěžovaných galerií (thx Sensei_CZ za programování).

Obrázek zdroj: tisková zpráva    Obrázek zdroj: tisková zpráva    Obrázek zdroj: tisková zpráva
SPC: Pandora Tomorrow galerie  ||  World of Warcraft galerie  ||  Full Spectrum Warrior

Co to pro vás jako běžného čtenáře znamená? Ačkoliv změna není navenek příliš vidět (to bylo záměrem - ostatně není důvod měnit koncept, který se osvědčil), pomohlo to k viditelnému zrychlení načítání všech stránek a zejména sekce screenshotů. Když nebudu zabíhat do technických detailů, které by 99% lidí stejně nic neřekly, postačí konstatování, že nyní byste se tedy již neměli setkávat s několikasekundovou prodlevou při kliknutí na nějaký link směřující do nitra webu, jako tomu bylo občas doposud v odpoledně-večerní špičce.

Druhou, pro někoho možná důležitější změnou, je vylepšená navigační lišta na stránce při zobrazování jakéhokoli obrázku ve vysokém rozlišení - zkuste ji například zde. Dřívější ne úplně přehlednou změť čísel totiž vystřídaly všeříkající ovládací tlačítka "předchozí obrázek" a "další obrázek", které asi není třeba blíže popisovat. Dá se s nimi pohodlně prohlédnout všechny obrázky, aniž byste museli pohnout myší. Obecně přitom platí pravidlo, že čím má screenshot nižší číslo ("Obrázek 1 z 216"), tím je novějšího data. Na tomto místě je důležité vyzdvihnout, že klasické galerie s náhledy (thumbnaily) všech screenshotů, na které se snadno dostanete z levého menu nebo každé novinky přes link "Název hry galerie", zůstávají včetně stránkování beze změny a slouží jako základ pro prohlížení všech velkých verzí obrázků.

Tak jako při zavádění každé novinky budeme jen rádi, když nám dáte vědět v diskusním fóru pod článkem, co si o ní myslíte, co byste případně navrhovali vylepšit nebo jestli jste nepostřehli nějakou chybu - předem děkujeme za vaše ohlasy.
zdroj: vlastní zpráva, GenGamers, Blizzard, GameBiz

jd

Nejnovější články