Pillars of Eternity navazuje na Icewind Dale (Black Isle), Baldur's Gate (BioWare) a Planescape: Torment pojetím příběhu, zpracováním questů, stylizací i soubojovým systémem. Nejvíc se tvůrci snaží navázat na Baldur's Gate II, což bylo poslední opravdu velké fantasy RPG podobného střihu. Izometrická grafika Pillars of Eternity dává ambice jasně najevo, ale zároveň působí svěže a detailně. Jestli svým cílům tvůrc Pillars of Eternity dostojí i herně a příběhově se ale dopředu říci nedá.
Dojmy kolegů z E3 dema byly pozitivní, ale z bety pro backery se kvality adekvátně odhadnout nedaly. Pocit něčeho zajímavého ale záběry z hraní bety jistě navodit mohly. Stoprocentně to platí pro mě, i když jsem se hraní bety elegantním tygřím skokem vyhnul, jakkoli jsem na to měl díky výši příspěvku nárok. Nebudu si přeci kazit zážitek!
Následující zhruba dva měsíce hodlají tvůrci podle Kickstarter updatu celý strávit drobnými úpravami, odstraňováním chyb, zahlazováním mytických ostrých hran a předváděním hry. Jedna taková předváděčka se uskuteční na Twitch.tv zítra, takže sledujte v nočních hodinách tento kanál.