Šéf EA vidí hry podle filmů jako mrtvé
zdroj: tisková zpráva

Šéf EA vidí hry podle filmů jako mrtvé

30. 11. 2010 11:52 | Byznys | autor: Aleš Smutný |

Frank Gibeau ve svém rozsáhlém rozhovoru načal spoustu témat, ale jeden z nejzajímavějších...

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Frank Gibeau ve svém rozsáhlém rozhovoru načal spoustu témat, ale jeden z nejzajímavějších výstupů se týká her, které vznikly na základě filmových licencí. Jeho stanovisko je vcelku jasné – hry s herním předobrazem nemají budoucnost. „Dny licencovaných her, které získávají kolem 75 procent jsou mrtvé, jako dinosauři“.

Základní Gibeuauova myšlenka je, že hry musí dostat dost času na vývoj, což se u těch, které vychází z filmové licence a většinou se snaží nalepit na premiéru snímku, není. I proto prý pustilo EA licenci na Jamese Bonda. „Nechali jsme ji, protože jsme cítili, že potřebujeme vlastní značku a omezení, která nás u licence Bonda svazovala, byla příliš velká. Navíc musíte odvádět procenta ze zisku pronajímatelům licence a to není pro obchod dobré“.

„Podívejte se na to takhle. Podívejte kolik hodin jsme investovali do našich bondovských her a kolik peněz. No a pak ti samí lidé, kteří udělali našeho Bonda, posléze vytvořili Dead Space. A co byste měli radši? Další Bondovku anebo Dead Space 2? Ano, jednička vydělala, ale ne tolik, kolik jsme chtěli, ale to je proto, že jsme podcenili určité prvky, hlavně multiplayer. Ano, nové myšlenky a značky sebou nesou určitý risk, ale nakonec stojí za to“.

Gibeau tedy hry podle filmů odepsal, ale faktem je, že mrtvé rozhodně být nemusí a hlavně, nemusí být ani špatné a dokonce ani propojené s konkrétním filmem. Právě poslední Bond, Blood Stone (recenze), šel svou vlastní cestou, zatímco film se skoro blížil budoucností k oněm dinosaurům. Pravda, opět spadl do sféry sedmdesátkových her, které Gibeau nebere, ale rozhodně nešlo o špatný počin.

Podobně je na tom třeba Riddick s oběma svými hrami, které šly v duchu filmů, ale vlastním směrem v oblasti zápletky. Ano, každý rok nás trápí ryze komerčně cílené rychlokvašky, které se přiživují na velkých filmových bratrech, ale občas se zjeví zábavný kousek. A protože nejsme herní vydavatelé, nemusí nám vadit, že negenerují tak bombastický zisk, jaký by chtěli. Ono stačí když jsou dobré.

Nicméně je třeba potvrdit jednu Gibeauovu větu. „Průmysl filmových her se rozpadá“. Asi budeme moci očekávat méně her dle filmových licencí. Nicméně, pokud se objeví, třeba i ony přinesou vlastní novou myšlenku, třeba se známým hrdinou nebo světem. Dovolí si snad někdo říct, že The Old Republic nemá dost potenciálu?

Nejnovější články