Foletto (alias Puuk), bývalý designér studia Black Isle, našel nové místo v týmu německé Silver Style Entertainment (Soldiers of Anarchy). Foletto v minulosti pracoval jak na hitu Baldur's Gate 2, tak na Icewind Dale 2 a v posledních dnech slavného studia s neslavným koncem (viz tato zpráva), pracoval na vedoucí pozici na projektech Fallout 3 a Baldur's Gate 3.
Nyní se v rámci Silver Style Entertainment začlenil do vývoje post-apokalyptické 3D RPG The Fall - Last Days of Gaia, kde je oporou hlavnímu designérovi Carstenovi Strehseovi. Více se o hře této můžete dozvědět v našem listopadovém interview.
A když už se opět dotýkáme tématu Black Isle Studios, na GameSpotu je uveřejněn rozhovor s jednou z hlavních osob tohoto týmu, panem Feargusem Urquhartem, který ovšem odešel již na jaře 2003, aby založil své vlastní studio Obsidian Entertainment. Feargus Urquhart vedl BIS v době jeho vzniku, v roce 1998, takže stál u zrodu všech těch klasik - Planescape: Torment, Fallout 2, série Icewind Dale a Baldur's Gate. Vedl dokonce vývoj fantasy titulu Torn (poháněném Lithtech Enginem), který byl v roce 2001 společností Interplay zastaven.
Redaktoři GameSpotu Fearguse Urquharta nešetřili a dolovali z něj dojmy a pocity, jaké v něm vyvolala situace, která okolo Black Isle nastala. Urquhart naznačil, že už když on odcházel, bylo jen otázkou času, kdy studio skončí. Už jen kvůli tomu, že se Interplay začalo zabývat více konzolovými tituly a Black Isle vždy převážně tvořilo PCéčkové hry. Vyslovil také domněnku, že Interplay bude chtít získat rychle peníze tak, že nejspíš prodá licence Fallout jinému vydavateli. O tom se konečně spekulovalo už dříve.
Pochopitelně se objevila i otázka, zda Urquhart nyní nehodlá bývalé zaměstnance BIS zaměstnat právě ve své nové společnosti Obsidian Entertainment, načež bylo odpovězeno, že bohužel nemůže, protože má plný stav. Nicméně 17 z celkových 20 členů jeho studia stejně pochází právě z Black Isle, přišli k němu během uplynulých šesti měsíců.
O Fallout 3 Urquhart prohlásil, že by byl rád, kdyby v případě znovuotevření tohoto projektu, na něm pracovali původní tvůrci. Vzhledem k tomu, že jeho společnost je zatím v plenkách, nedisponuje takovými prostředky, aby licenci od Interplay sám odkoupil, ale připustil, že kdyby se peníze přeci jen daly dohromady, rozhodně by neváhal.
6. 1. 2004 10:10 | Byznys | autor: Redakce Games.cz |
Damian M.
zdroj: PR