Akční RPG Fable 2, jež připravuje P. Molyneux a už více než rok interní studio Microsoftu - Lionhead, exkluzivně pro konzoli Xbox 360, má být takovou malou revolucí. Ovšem pokud si vzpomínáte na originální Fable pro Xbox a kolik toho Molyneux nasliboval… pročež se pak také patřičně kál s tím, že příště už tuhle chybu neudělá. Aby tu před příchodem Fable 2 znovu byla ke slyšení PR masáž stran unikátních a dosud neviděných vlastností, obsažených v tomhle herním dobrodružství. Ale dejme tomu, příběh odehrávající se 500 let po událostech originálu prý představí úchvatný interaktivní svět s pro vás zcela svobodnou volbou, co v něm podniknout. Je pamatováno i na rodinu, kterou hlavní hrdina (hrdinka) může mít a jeho (její) skutky, které mohou jít jak ve šlépějích zla a destrukce, tak cestou ušlechtilého dobra. K čemuž ještě podá pomocnou tlapku váš věrný psí společník, se kterým už naštěstí žádnou rodinu dávat dohromady nebudete, protože až takhle otevřené herní možnosti tu nejsou.



Soubojový model má být rychle přístupný, ale přitom nesmírně komplexní, umožňující hráči stát se skutečným mistrem ve své kategorii. Ať už je to šermování s mečem, střelba s lukem či střelnou zbraní a nebo kouzlení. Samozřejmostí je eventualita mixování těchto tří základních stylů, takže si můžete vyprofilovat všestranného chasníka. Chasníka, na jehož bedra bude navalen průzkum epického světa, kde si budete moci koupit jakoukoliv nemovitost (dům, zámek), takže se nabízí otázka, jestli tady s tímhle aktem budou spojené minihry či nějaké další herní vyžití.
Každopádně svět Albionu se od posledka měl výrazně změnit, na jeho vybudování ostatně přiteklo dost peněz, neboť původní Fable registruje přes 3 miliony prodaných herních kopií (připomínám, že jde o součet zájmu o PC a Xbox verze), takže bude mimo jiné daleko otevřenější. Jsem tuze zvědav, jak tvůrci naplní v praxi proklamovaný prvek, že tu máte mít neomezené množství možností, co podniknout, přičemž na základě vaší volby budete posléze konfrontováni s jejími následky.