Snad jediným prvkem, ve kterém se Dungeon Heroes trochu liší od prapůvodních dungeonů, je systém pro vývoj postavy. Tentokrát nemusíte tvrdnout desítky minut či snad hodiny na obrazovce s tvorbou postavy. Jednoduše si vyberete čtyři hrdiny, vstoupíte do dungeonu a každý hrdina dostane pět bodů, které můžete investovat do statistik. A následně se jede systémem co level, to tři body.
Jednotlivé postavy tak tvoříte průběžně a nejsou definované od začátku. Jakmile se svou partičkou narazíte na prvního nepřítele, hra se zastaví a na řadu přijdou klasické tahové souboje. Pokud vám ale poteče do bot natolik, že to nezachrání ani čáry, můžete dát jednoduše nohy na ramena a utíkat seč vám síly stačí. I úprk je v Dungeon Heroes možností, jak vyřešit souboje.
Zajímavě zní i možnost vytvářet a kombinovat různá kouzla do jejich silnějších variací, stejně jako možnost enchantovat jednotlivé kusy výstroje. To můžete dělat pomocí run, ale měli byste s nimi nakládat s rozmyslem, protože jsou velmi vzácné a na každém rohu se neválí. Jestli vám padl Dungeon Heroes do oka, můžete si plnou stáhnout z této stránky.