Starožitnice se vyvinula z konceptu obchodnického povolání, o němž se dlouho hovořilo. Její zaměření není na boj, zde patří k nejslabším povoláním, ale na zisk. Má slaboučký útok, málo životů a skladba jejích schopností jasně definuje co může dělat. Slabý útok na blízko, slabý útok Blightem, velmi slabé kolektivní léčení a self-buff na dodge a rychlost. Dokonce umí vyvolat Guard (na sebe) u jiného společníka! Prostě tohle je intelektuálka a sběratelka, ne hrdinka, která kosí soupeře.
Svou neefektivitu v boji ale vyváží zisky z výpravy. V táboře umí za lacino vyvolat supply item a dokonce trinkety. Po boji můžete mezi kořistí najít starožitnosti, které pak s pořádným ziskem prodáte a můžete je najít i v Treasure Curio lokacích. Jednoduše, starožitnice přijde na pořad dne ve chvíli, kdy potřebujete peníze, trinkety a dokážete poskládat partu, která zastoupí její místo v boji a dokáže ji ochránit. Jde o příjemnou změnu konceptu a originální postavu, která má co nabídnout a není jen kombinací jiných.
Přiznám se ale, že mnohem více mne nadchly změny v rámci zmíněného updatu, který bude aktivní s oficiálním vydáním starožitnice. Ty se týkají jak některých povolání, tak i základů herních mechanismů Darkest Dungeonu. V dostavníku nyní budou k najmutí i hrdinové s vyšším levelem, takže nemusíte mít neustále aktivní partičku minimálně čtyř nováčků jako potenciální náhradu za padlé veterány a šampiony. Navíc se zvýšil maximální počet hrdinů na 28, což vám dává v pozdějších fázích hry více prostoru k manévrování při skladbě družiny.
Konečně došlo ke změně systému Heirlooms. Ty už nebudou vázány na lokaci, ale náhodně se generují po každém dungeonu. Navíc půjdou ve městě měnit za jiný typ (byť s mírnou ztrátou), takže už žádné situace, kdy sice máte sošek na menší katedrálu, ale listin zoufale málo. Management vaší vesničky tak bude o mnoho veselejší a nestane se, že sice potřebujete jít na bosse, ale nejprve je třeba v úplně jiné lokaci grindovat listiny a obrazy, abyste si mohli vylepšit schopnosti a vybavení. Ve vsi najdete levnější služby u Nomáda a Survivalisty, levnější služby kováře a naopak dražší služby v dostavníku a draží prakticky všechny upgrady využívající cresty.
zdroj: Archiv
Co se týče povolání, Highwayman se konečně dočkal tolik potřebného posílení. Duelist Advance zajistí protiútok skrze nově přidanou Riposte, Wicked Slice zvýší bonus k poškození, čtvrtý a pátý level zbraní bude mít vyšší poškození a Highwayman bude mít i víc životů. Sice už se tedy nedočká období své slávy z bety, kdy na dálku kosil vše, co mu přišlo pod cestu, ale rozhodně teď vypadá na blízko mnohem schopněji.
Malých změn se dočkala i Arbalest a to v táborové schopnosti Field Dressing, která vždy léčí za 35 % životů a v půlce případů za 50 %. Blind Fire dá menší bonus k rychlosti, ale zase jej přidá i když se netrefíte. Plus v updatu čekejte řadu úprav chybek a exploitů. Myslím, že přišel čas vrátit se do Darkest Dungeonu.