Titan Quest - recenze mobilní verze
7/10

Titan Quest - recenze mobilní verze

8. 8. 2016 19:30 | Recenze | autor: Jan Hrdlička |

Od chvíle, co se série mobilních akčních RPG Dungeon Hunter přiklonila k agresivnímu free to play modelu, volali hráči po novém mobilním zážitku, který by se blížil starému dobrému Diablu. Nově se pověst žánru na chytrých telefonech a tabletech snaží zachránit předělávka deset let starého Titan Questu, která nedávno vyšla na App Store a Google Play.

Správná odysea

Předmětem hodnocení je port hry pro Android a iOS. Nemá tedy moc cenu do hloubky rozpitvávat její jednotlivé složky a systémy; od toho tu je recenze původní verze. Postačí proto lehké shrnutí.

Titan Quest je diablovka z roku 2006, jejíž atraktivita tehdy vycházela především z poutavého starověkého zasazení. Stran inovací však hráčům nenabídla nic nového. Jednalo se zkrátka o solidní hack’ n’ slash akci s dobře zavedenými mechanismy, košatým vývojovým stromem a tisícovkami potvor k likvidaci, okořeněnou dávkou milé antické estetiky.

Do značné míry lze toto všechno prohlásit i o mobilní verzi Titan Quest. Pokud jde o množství obsahu, je sympatické, že se můžete těšit na původní hru, překlopenou na mobilní platformy téměř v poměru 1:1. Čeká vás tedy putování přes antické Řecko, Egypt až do Asie, to celé na ploše asi 30 hodin, lemovaných neustálými šarvátkami s nepřáteli a vylepšováním stávající výbavy. To už je slušná porce obsahu.

Musíte ovšem oželet kooperativní multiplayer, díky kterému jste se před deseti lety mohli spárovat až s pěticí dalších hráčů. Absentuje rovněž povedený datadisk Immortal Throne. Ne že by mobilní Titan Quest nebyl už tak rozsáhlý titul, ale obě chybějící součásti zamrzí - jejich zakomponování by v roce 2016 nemusela být taková potíž. V mobilní předělávce Baldur’s Gate kupříkladu datadisky nechybí…

Hratelnostní Olymp

Pokud se bavíme o hratelnosti, vývojáři ze studia DotEmu na kostru originálu nijak nesahali. Jestliže jste někdy hráli jakýkoli díl Diabla, budete v mobilní verzi Titan Quest jako doma. V roce 2006 to možná mohlo byt vnímáno jako drobné negativum, dnes jsem však zažité postupy a pravidla spíš kvitoval jako milé připomenutí.

A ještě jednu paralelu s Diablem lze v případě Titan Quest vysledovat. Stejně jako tvůrci z Blizzardu museli ve své sérii uzpůsobit ovládání, aby se všechny akce daly pohodlně provádět na gamepadu, musel si Titan Quest projít úpravou ovládání pro dotykové displeje. Namísto klikání myší se tak hra spoléhá na klasickou kombinaci virtuálního joysticku a tlačítek.

Úkony, třeba speciální útoky nebo používáni lektvarů, mají pro pohodlí hráče vyhrazené vlastní ikonky. Perfektně funguje také gesto pinch-to-zoom, které umožňuje zcela plynule upravovat přiblížení obrazovky bez ztráty detailů nebo přehledu nad bojištěm. Nakonec musím pochválit i novinku v podobě portálu, díky kterému se lze jediným klepnutím přenést z jakéhokoliv místa zpět do nejbližšího města, vyklopit nashromážděné věci u obchodníka a během vteřiny být zpátky na cestě. Po většinu času tak máte nad hrou opravdu plnou kontrolu, a není ani problém užít si i dlouhé herní sezení bez neustálého skřípění zubů nad marností ovládání.

Sisyfovské trápení

Jediný problém nastává u hlavního tlačítka, které se chová kontextuálně. Většinou jej budete používat pro útok. Obstarává ale třeba i konverzace s NPC a v momentě, kdy ze zabité potvory vypadne loot, se změní na povel pro sebrání dané položky – a to se snadno muže stát zdrojem nemalých potíží. Mnohokrát jsem zemřel, protože hra vyhodnotila, že můj rek proti bandě neandrtálců jednoduše nepozvedne kopí, ale namísto toho začne sbírat okolo poházené mince a vybavení.

Inventář bych za přehledné porovnávání statistik jednotlivých kusů výzbroje možná i pochválil, nebýt jednoho šíleného bugu. Když vám hra tvrdí, že ve vaku už nemáte na další helmu místo, nevěřte jí ani za mák. Místo máte, jen si ho musíte sami manuálně vytvořit zdlouhavým přesouváním předmětů, jelikož hra to z nějakého důvodu neumí. Zato plýtvat místem umí skvěle.

Uštknutá kráska

Při pohledu na uživatelské ohlasy a recenze snadno zjistíte, že se mnoho hráčů potýká s problémovým během aplikace. Na silnější zakolísání frameratu a pády programu narážejí i vlastníci iPhone 6S nebo loňských Android telefonů. Mně se ovšem podobné problémy technického rázu naštěstí vyhnuly.

Nevím, nakolik to bylo dáno tím, že mám k dispozici nejnovější iPad Pro, ale Titan Quest na něm běžel jako po másle. Jediné, na co si je třeba dávat pozor, je rychlost, s jakou běžící hra žere baterii. Není se však čemu divit. Jde o plnohodnotnou a velmi slušně vypadající hru.

Výsledek

Hodnocení mobilní verze Titan Quest má dvě roviny. V základu jde o stejně kvalitní titul jako v případě původní PC verze. Zároveň ale mobilní verze trpí nově různými nedostatky. Samostatně jde o drobné nepříjemnosti, když se ale nabalí na sebe, dokáží radost z hraní pokazit.

Nakonec tedy záleží, jestli se s některými chybami setkáte, potažmo jak vás budou otravovat zmíněné nelogičnosti v ovládání nebo absence multiplayeru. Pro fanoušky původního Titan Questu nebo žánru jako takového nicméně platí, že se jedná zdaleka o nejlepší zážitek, jaký je na mobilním trhu k dispozici. Přeci jenom, hry takového formátu nevycházejí na mobilech a tabletech každý den.

Povedený port známé diablovky nabízí hutnou RPG hratelnost v mobilním provedení. Škoda nekonzistentního ovládání a chybějícího obsahu.