Celý tento systém zapadá i do survival složky hry. Jídlo se třeba kazí, takže musíte plánovat, kolik a jakého si vzít na výpravu. A podobně, jako o stav zbroje, se musíte starat i o to, aby měla dostatek spánku.
Trošku se bojím, že podobná míra nutnosti správy věcí půjde proti duchu zábavnosti. Když si představím, že se vracím z náročného úkolu posekaný a ušpiněný, chci prodat kořist nebo pokecat s klíčovou postav, ale najde to, protože mám špinavou nebo neopravenou zbroj, zavání to spíš frustrací. Podobně mě straší představa, že v boji získanou zbroj nebo zbraně musím nejdříve nechat opravit, abych na jejím prodeji neprodělal...
zdroj: Archiv
Zajímavě naopak zní, že se vyplatí pro různé situace převlékat. Na obchodování je lepší mít civilnější oblečení než je posekaná zbroj, na rozhovor s žebrákem je lepší se obléci podobně jako on. Možnost plnit v tomto stylu úkoly alternativním způsobem s pomocí správně zvoleného převleku, zní zajímavě. Hra tím motivuje hráče vymýšlet různé řešení situací. Jen se děsím toho, že bych měl před každou návštěvou obchodníka přehazovat byť jen polovinu ze zmíněných šestnácti částí zbroje, aby mi nenapálil vyšší cenu...
Vizuální zpracování oblečení a zbroje i jejího poškození je působivé, stejně jako systém, který zajišťuje, aby spolu modely nekolidovaly. Ostatně, konec videa je věnovaný právě tomuto problému. V tomhle nemám o Kingdom Come obavy, vizuální podoba dobových propriet je prostě špičková.
Na konto všech těch představených herních systémů jsem zvědavý, jestli se zábavnost Kingdom Come nebude utápět pod množstvím případných „survival“ prvků, jako je příliš častá nutnost jíst a pít, nutnost převlékat se, aby hráč netratil reputaci nebo peníze apod. Na druhou stranu, beta prozatím tyto známky zahlcení nevykazovala. Uvidíme, až vyjde plná hra. Mělo by k tomu dojít příští rok na PC, PS4 a Xbox One.