Sleeping Dogs v Hong Kongu a se spoustou aktivit
zdroj: tisková zpráva

Sleeping Dogs v Hong Kongu a se spoustou aktivit

17. 2. 2012 14:18 | Preview | autor: Adam Homola |

Sleeping Dogs, dříve známá jako True Crime: Hong Kong, se po krátké odmlce a nedávném představení zase trochu odkopala. Vývojáři z United Front Games se rozhodli, že do hlavní role Sleeping Dogs postaví město samotné. Hong Kong bude hrát jasný prim, i když to nebude věrná kopie 1:1. V reálném městě se tvůrci pouze inspirovali a stejně jako je Hong Kong mixem západu a východu, bude i hra mixem obou kultur a přístupů, ať už se jedná o příběh, herní mechaniky, či akci samotnou. Inspirace to má být ale více než věrná. Jak už bývá zvykem, tvůrci v Hong Kongu nafotili tisíce fotek a natočili desítky hodin videí...

V takto věrně zpracovaném Hong Kongu nebudete hrát prší, ale budete se hlavně řezat. Soubojový systém Sleeping Dogs může trochu připomínat souboje v Batman: Arkham City - plynulé i při spoustě bojovníků, protiúdery a podobné vychytávky. Na plynulost kladli vývojáři důraz prý už od samotného začátku vývoje. Nechtěli ve hře žádné módy se speciálními přechody. Takže zapomeňte na nějaký mód krytí, mód střílení, mód pro běh apod. Všechno probíhá naprosto plynule, všechno na sebe plynule navazuje, všechno se děje tak nějak zároveň. Velkou inspirací pro tuto plynulost byly prý staré asijské filmy, kdy také hrdinové dělali spoustu věcí hrozně rychle a plynule.

Velká rychlost je ale ve hrách ošemetná, především, když má hráč dělat víc věcí najednou. A Sleeping Dogs má do tahovek rozhodně daleko. Proto je příjemné, že ve hře bude možnost zpomalení času kdykoliv bude potřeba. To prý velmi usnadňuje jindy zákeřné honičky a přestřelky ve vozidlech. Podobně jako ve Strangleholdu od Johna Woo půjde i ve Sleeping Dogs “klouzat” po všem možném i nemožném. Hrdina bude kontextuálně reagovat na své okolní prostředí a to nejen při pohybu, ale i při soubojích. Kontextuálně se už pral třeba i Drake v Uncharted 3, ale tady by mělo být využívání prostředí dotaženo ještě o kousek dál.

Stejně jako ve většině her s otevřeným městech nechybí ani ve Sleeping Dogs příjemné drobnosti typu převlékání, vlastní byt, mobilní telefon a podobné propriety. A podobně jako v jiných otevřených hrách budete i zde moci trávit čas různými vedlejšími aktivitami. Chybět nebudou tradiční závody, souboje o území a vedlejší mise u triád. Trochu netradičně si budete moci zahulákat u karaoke, nebo se účastnit kohoutích zápasů.

Zajímavá je také motivace Square Enix, proč hru, kterou Activision odepsal, vlastně vůbec vzkřísili a jsou ochotní do ní investovat další čas a peníze. Activision přece není malá firma bez zkušeností a finančně nezajímavou hru by poznat mohli. Square Enix ale tvrdí, že těží ze svých zkušeností z her s otevřeným světem (např. Just Cause 2) a v True Crime: Hong Kong jednoduše viděli slibný projekt. I když to prý není jednoduché. Hry se většinou pořádně vybarví až ke konci vývoje a v jeho průběhu tak může i budoucí pecka vypadat přinejlepším divně, nebo dokonce špatně. Naopak Activision v True Crime: Hong Kong žádnou slibnou hru neviděl a prý i podle jejich nejoptimističtějších odhadů by se ani při dalších investicích nestala z projektu hra, která by se umístila na špici žánru.

Jestli měl pravdu Activision, nebo Square Enix, se dozvíme už v druhé polovině tohoto roku. Vývojáři se dle svých slov chtějí vyhnout nadcházejícímu Grand Theft Auto 5 (kdo by taky nechtěl...) a tak by mohlo být Sleeping Dogs pěknou kratochvílí před příchodem krále městských open world her.

Nejnovější články